Esteban Ocon a Alpine dnes oznámili prodloužení společného partnerství do roku 2024.
Jelikož byl Esteban Ocon stále jezdcem Mercedesu, existovala šance, že by mohl příští rok nahradit v kokpitu stříbrných šípů Valtteriho Bottase. Nestane se tak. Dnes bylo oznámeno, že mladý Francouz prodloužil s Alpine - konkrétně do roku 2024. Jezdecká sestava Alpine se tak příští rok nezmění.
„Jsem moc rád, že jsem si zajistil budoucnost u týmu. Je to skvělý pocit. Čeká nás celá řada výzev - zejména nová pravidla v příštím roce. Všichni budeme makat na maximum, abychom dosáhli našich cílů. Často vzpomínám na loňskou GP Sachíru, kde jsem získal pódium. Chci zažít co nejvíc takových momentů," hlásí Ocon.
„Esteban je pro nás velkým příslibem do budoucna. Díky jeho hodnotám jde o skvělého vyslance značky Alpine po celém světě. Těšíme se na další společnou budoucnost. Jsem si jist, že společně dosáhneme mnoha velkých věcí," říká Laurent Rossi.
Ideální příležitost k oslavě bude mít Alpine i Ocon už tento víkend, kdy je na programu GP Francie. Tedy domácí závod pro obě strany.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.