Alpine připouští potíže se závodní rychlostí. Zatímco v kvalifikacích jsou Fernando Alonso s Estebanem Oconem poměrně konkurenceschopní, o nedělích se v poli propadají, byť tomu naposledy v Baku díky přerušení v závěru tak výjimečně nebylo.
Francouzské stáji v šampionátu patří s 25 body sedmá příčka. Chtěla by se dostat před Aston Martin i AlphuTauri, které má před sebou, jenže během velkých cen se jí často udržet si své pozice z kvalifikace, natož je vylepšit.
"Máme před sebou práci, abychom pochopili náš závodní deficit. Jde o něco, co aktivně prošetřujeme. Je jasné, že auto má v kvalifikaci na dobré výkony, ale na některých okruzích se zdá, že tu dobrou rychlost nedokážeme v závodních podmínkách napodobit," přiznává výkonný ředitel Marcin Budkowski.
"Jde o něco, na co musíme přijít, abychom získávali větší porce bodů v šampionátu. Doufáme, že nám dosavadní poznatky pomůžou k dobré rychlosti ve Francii, na stálém okruhu, který se více podobá tomu, co ve Formuli 1 obvykle vídáváme," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Francie..
Nenechává se zavést na scestí ani výborným výsledkem Alonsa, jenž ve Velké ceně Ázerbájdžánu skončil na šestém místě. Za to tým vděčí spíše jeho zkušenostem a povedenému restart 2 kola před koncem.
"Celkově šlo až do soboty o povzbuzující víkend. Naše tempo bylo konkurenceschopné v pátek až do soboty, kdy jsme se s jedním vozem dostali do Q3 po náročné kvalifikaci s mnoha žlutými a červenými vlajkami," připomíná Budkowski.
"Pro Estebana to bylo zklamání, že musel tak brzy odstoupit po problému se spolehlivostí, a naše závodní rychlost žel nebyla dostatečná na to, aby Fernandovi umožnila bojovat ve velké ceně o dobré pozice. Díky jeho fantastickému úsilí skončil šestý v posledních dvou kolech," komentuje šéf Alpine.
Ta na Paul Ricard tento týden přiveze několik drobných vylepšení včetně zadního křídla, jež bude muset projít přísnějšími zátěžovými testy. A pochopitelně se v domácím prostředí bude snažit ukázat: "Všichni v týmu zoufale touží po dobrém závodu na domácí půdě. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby se nám přesně to povedlo," ujišťuje druhý pilot Esteban Ocon.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.