Alpine pátrá po tom, proč v závodech ztrácí rychlost. Alonsův výkon v Baku byl výjimečný

Fernando Alonso během tréninku v Monte Carlu
Fernando Alonso během tréninku v Monte Carlu, foto: Alpine F1 Team
Petr Hlawiczka 15. června 2021 6:30
Sdílej:

Alpine připouští potíže se závodní rychlostí. Zatímco v kvalifikacích jsou Fernando Alonso s Estebanem Oconem poměrně konkurenceschopní, o nedělích se v poli propadají, byť tomu naposledy v Baku díky přerušení v závěru tak výjimečně nebylo.

Francouzské stáji v šampionátu patří s 25 body sedmá příčka. Chtěla by se dostat před Aston Martin i AlphuTauri, které má před sebou, jenže během velkých cen se jí často udržet si své pozice z kvalifikace, natož je vylepšit.

"Máme před sebou práci, abychom pochopili náš závodní deficit. Jde o něco, co aktivně prošetřujeme. Je jasné, že auto má v kvalifikaci na dobré výkony, ale na některých okruzích se zdá, že tu dobrou rychlost nedokážeme v závodních podmínkách napodobit," přiznává výkonný ředitel Marcin Budkowski.

"Jde o něco, na co musíme přijít, abychom získávali větší porce bodů v šampionátu. Doufáme, že nám dosavadní poznatky pomůžou k dobré rychlosti ve Francii, na stálém okruhu, který se více podobá tomu, co ve Formuli 1 obvykle vídáváme," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Francie..

Nenechává se zavést na scestí ani výborným výsledkem Alonsa, jenž ve Velké ceně Ázerbájdžánu skončil na šestém místě. Za to tým vděčí spíše jeho zkušenostem a povedenému restart 2 kola před koncem.

"Celkově šlo až do soboty o povzbuzující víkend. Naše tempo bylo konkurenceschopné v pátek až do soboty, kdy jsme se s jedním vozem dostali do Q3 po náročné kvalifikaci s mnoha žlutými a červenými vlajkami," připomíná Budkowski.

"Pro Estebana to bylo zklamání, že musel tak brzy odstoupit po problému se spolehlivostí, a naše závodní rychlost žel nebyla dostatečná na to, aby Fernandovi umožnila bojovat ve velké ceně o dobré pozice. Díky jeho fantastickému úsilí skončil šestý v posledních dvou kolech," komentuje šéf Alpine.

Ta na Paul Ricard tento týden přiveze několik drobných vylepšení včetně zadního křídla, jež bude muset projít přísnějšími zátěžovými testy. A pochopitelně se v domácím prostředí bude snažit ukázat: "Všichni v týmu zoufale touží po dobrém závodu na domácí půdě. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby se nám přesně to povedlo," ujišťuje druhý pilot Esteban Ocon.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.