Alpine připouští potíže se závodní rychlostí. Zatímco v kvalifikacích jsou Fernando Alonso s Estebanem Oconem poměrně konkurenceschopní, o nedělích se v poli propadají, byť tomu naposledy v Baku díky přerušení v závěru tak výjimečně nebylo.
Francouzské stáji v šampionátu patří s 25 body sedmá příčka. Chtěla by se dostat před Aston Martin i AlphuTauri, které má před sebou, jenže během velkých cen se jí často udržet si své pozice z kvalifikace, natož je vylepšit.
"Máme před sebou práci, abychom pochopili náš závodní deficit. Jde o něco, co aktivně prošetřujeme. Je jasné, že auto má v kvalifikaci na dobré výkony, ale na některých okruzích se zdá, že tu dobrou rychlost nedokážeme v závodních podmínkách napodobit," přiznává výkonný ředitel Marcin Budkowski.
"Jde o něco, na co musíme přijít, abychom získávali větší porce bodů v šampionátu. Doufáme, že nám dosavadní poznatky pomůžou k dobré rychlosti ve Francii, na stálém okruhu, který se více podobá tomu, co ve Formuli 1 obvykle vídáváme," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Francie..
Nenechává se zavést na scestí ani výborným výsledkem Alonsa, jenž ve Velké ceně Ázerbájdžánu skončil na šestém místě. Za to tým vděčí spíše jeho zkušenostem a povedenému restart 2 kola před koncem.
"Celkově šlo až do soboty o povzbuzující víkend. Naše tempo bylo konkurenceschopné v pátek až do soboty, kdy jsme se s jedním vozem dostali do Q3 po náročné kvalifikaci s mnoha žlutými a červenými vlajkami," připomíná Budkowski.
"Pro Estebana to bylo zklamání, že musel tak brzy odstoupit po problému se spolehlivostí, a naše závodní rychlost žel nebyla dostatečná na to, aby Fernandovi umožnila bojovat ve velké ceně o dobré pozice. Díky jeho fantastickému úsilí skončil šestý v posledních dvou kolech," komentuje šéf Alpine.
Ta na Paul Ricard tento týden přiveze několik drobných vylepšení včetně zadního křídla, jež bude muset projít přísnějšími zátěžovými testy. A pochopitelně se v domácím prostředí bude snažit ukázat: "Všichni v týmu zoufale touží po dobrém závodu na domácí půdě. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby se nám přesně to povedlo," ujišťuje druhý pilot Esteban Ocon.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.