Alpine připouští potíže se závodní rychlostí. Zatímco v kvalifikacích jsou Fernando Alonso s Estebanem Oconem poměrně konkurenceschopní, o nedělích se v poli propadají, byť tomu naposledy v Baku díky přerušení v závěru tak výjimečně nebylo.
Francouzské stáji v šampionátu patří s 25 body sedmá příčka. Chtěla by se dostat před Aston Martin i AlphuTauri, které má před sebou, jenže během velkých cen se jí často udržet si své pozice z kvalifikace, natož je vylepšit.
"Máme před sebou práci, abychom pochopili náš závodní deficit. Jde o něco, co aktivně prošetřujeme. Je jasné, že auto má v kvalifikaci na dobré výkony, ale na některých okruzích se zdá, že tu dobrou rychlost nedokážeme v závodních podmínkách napodobit," přiznává výkonný ředitel Marcin Budkowski.
"Jde o něco, na co musíme přijít, abychom získávali větší porce bodů v šampionátu. Doufáme, že nám dosavadní poznatky pomůžou k dobré rychlosti ve Francii, na stálém okruhu, který se více podobá tomu, co ve Formuli 1 obvykle vídáváme," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Francie..
Nenechává se zavést na scestí ani výborným výsledkem Alonsa, jenž ve Velké ceně Ázerbájdžánu skončil na šestém místě. Za to tým vděčí spíše jeho zkušenostem a povedenému restart 2 kola před koncem.
"Celkově šlo až do soboty o povzbuzující víkend. Naše tempo bylo konkurenceschopné v pátek až do soboty, kdy jsme se s jedním vozem dostali do Q3 po náročné kvalifikaci s mnoha žlutými a červenými vlajkami," připomíná Budkowski.
"Pro Estebana to bylo zklamání, že musel tak brzy odstoupit po problému se spolehlivostí, a naše závodní rychlost žel nebyla dostatečná na to, aby Fernandovi umožnila bojovat ve velké ceně o dobré pozice. Díky jeho fantastickému úsilí skončil šestý v posledních dvou kolech," komentuje šéf Alpine.
Ta na Paul Ricard tento týden přiveze několik drobných vylepšení včetně zadního křídla, jež bude muset projít přísnějšími zátěžovými testy. A pochopitelně se v domácím prostředí bude snažit ukázat: "Všichni v týmu zoufale touží po dobrém závodu na domácí půdě. Budeme tvrdě pracovat na tom, aby se nám přesně to povedlo," ujišťuje druhý pilot Esteban Ocon.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.