Být v motorsportu nositelem slavného jména není jednoduché. Logicky to znamená, že ať chcete nebo ne, veřejnost vás s vaším otcem srovnává. Tím jsou na vás kladeny o něco větší nároky než na ostatní. Totéž potvrzuje současný pilot Ferrari Carlos Sainz junior.
Carlos Sainz je jedním z řady pilotů, kterým lze přezdívat „povolání syn". Řada takových jezdců to vlastně nikam pořádně nedotáhla a ve světě motorsportu se pohybovali jen proto, že měli slavné příjmení. Mladý Sainz ale do této kategorie nepatří. Nynější pilot Ferrari se svou pílí a samozřejmě i talentem vypracoval v jednoho z nejlepších pilotů současnosti. Sám tvrdí, že je to především díky nárokům, které na něj od malička kladl jeho otec.
„Nebudu lhát. Otec na mě byl velmi přísný, měl velké nároky, ale myslím, že to postupem času přineslo své ovoce. Jsem mu za to vděčný. Vedl mě. Dával mi rady, pomáhal mi nejen v tom, abych s stal dobrým pilotem, ale taky v tom, abych byl opravdovým profesionálem. Dal mi spoustu rad, jak se pohybovat v prostředí týmu a jak akceptovat výzvy, které vám Formule 1 přináší," hlásí Sainz junior.
Byly to cenné rady. Vždyť legendární El Matador je dvojnásobným mistrem světa v rallye a jednou z velkých legend Dakaru. Ve světě motorsportu zkrátka za poslední období nenaleznete člověka, který by v něm zanechal otisk srovnatelný s tím Carlose Sainze.
Na druhou stranu právě tohle dostávalo Sainze juniora už od dětství pod tlak. „Když jsem byl malý a závodil na motokárách, kolovaly tam řeči typu: „Pusťte stopky, je tu syn Carlose Sainze, chci vědět, jestli je rychlejší než můj kluk! Osobně jsem to nechápal, divil jsem se, proč se na mě všichni tak soustředí. Začal jsem se kvůli tomu i trochu stydět, ale myslím, že do další fáze kariéry mi to nakonec pomohlo."
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.