Být v motorsportu nositelem slavného jména není jednoduché. Logicky to znamená, že ať chcete nebo ne, veřejnost vás s vaším otcem srovnává. Tím jsou na vás kladeny o něco větší nároky než na ostatní. Totéž potvrzuje současný pilot Ferrari Carlos Sainz junior.
Carlos Sainz je jedním z řady pilotů, kterým lze přezdívat „povolání syn". Řada takových jezdců to vlastně nikam pořádně nedotáhla a ve světě motorsportu se pohybovali jen proto, že měli slavné příjmení. Mladý Sainz ale do této kategorie nepatří. Nynější pilot Ferrari se svou pílí a samozřejmě i talentem vypracoval v jednoho z nejlepších pilotů současnosti. Sám tvrdí, že je to především díky nárokům, které na něj od malička kladl jeho otec.
„Nebudu lhát. Otec na mě byl velmi přísný, měl velké nároky, ale myslím, že to postupem času přineslo své ovoce. Jsem mu za to vděčný. Vedl mě. Dával mi rady, pomáhal mi nejen v tom, abych s stal dobrým pilotem, ale taky v tom, abych byl opravdovým profesionálem. Dal mi spoustu rad, jak se pohybovat v prostředí týmu a jak akceptovat výzvy, které vám Formule 1 přináší," hlásí Sainz junior.
Byly to cenné rady. Vždyť legendární El Matador je dvojnásobným mistrem světa v rallye a jednou z velkých legend Dakaru. Ve světě motorsportu zkrátka za poslední období nenaleznete člověka, který by v něm zanechal otisk srovnatelný s tím Carlose Sainze.
Na druhou stranu právě tohle dostávalo Sainze juniora už od dětství pod tlak. „Když jsem byl malý a závodil na motokárách, kolovaly tam řeči typu: „Pusťte stopky, je tu syn Carlose Sainze, chci vědět, jestli je rychlejší než můj kluk! Osobně jsem to nechápal, divil jsem se, proč se na mě všichni tak soustředí. Začal jsem se kvůli tomu i trochu stydět, ale myslím, že do další fáze kariéry mi to nakonec pomohlo."
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.