Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popírá, že by měl Pierre Gasly po sérii velmi dobrých výkonů zamířit k Alpine. Zároveň ujišťuje, že Sergio Pérez má u nich místo jisté poté, co se konečně sžil s jejich vozem vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu. Hovoří také o Jukim Cunodovi a velké zásobě vlastních talentů.
Sergio Pérez před víkendovým podnikem uvedl, že konečně přišel na to, jak jezdit s monopostem Red Bullu. V neděli svá slova potvrdil vítězstvím v závodě, ze kterého po defektu pneumatiky musel odstoupit jeho týmový kolega Max Verstappen.
Odvádí Mexičan dostatečně dobrou práci, aby mohl v rakouském týmu zůstat i příští rok? "Ano," odpovídá Helmut Marko. "Velmi dobře zapadá do týmu. Je výborným týmovým hráčem."
Zpočátku měl přitom problémy a nepodával takové výkony, jako jeho předchůdce Daniel Ricciardo. Odborný poradce Red Bullu potvrzuje, že zpočátku v kvalifikacích "nenaplňoval očekávání, to se ale pomalu spravuje."
"Stále se pohyboval vpředu. Ale tak tomu bylo už v Monaku. Jakmile měl čistý vzduch, zajížděl časy, které byly stejně rychlé nebo dokonce rychlejší než Verstappen. To zároveň umožnilo předjetí po pozdější zastávce," vysvětluje Marko.
Vyjádřil se také k výkonům Gaslyho, jenž usiluje o svůj návrat do Red Bullu. V zákulisí se ale hovoří také o jeho možném odchodu ke konkurenci, což však vedoucí představitel týmu sídlícímu v Milton Keynes vylučuje.
"Balík u AlphyTauri mu perfektně sedí, ta kombinace funguje. Stále s ním máme smlouvu, která platí ještě další dva roky, takže netuším, kde se ty povídačky o Renaultu berou. Pierre je ideálním velvyslancem AlphyTauri jakožto módní Francouz," pokračuje Marko.
A udrží si své místo v italské stáji Juki Cunoda? "S přibývajícími zkušenostmi by se měl neustále zlepšovat. Očekávám od něj ve druhé polovině sezóny pravidelně body," odpovídá odborný poradce Red Bullu.
Pokud by se náhodou u nich někde objevilo místo, tak "máme velkou zásobu jezdců. Napsali jste, že nemáme žádné nováčky, ale [Juri] Vips vyhrává ve Formuli 2, když mu to auto umožňuje, a [Liam] Lawson je naprosto v čele. V našich vlastních řadách máme tedy mnoho talentů, kteří chtějí jezdit za Red Bullu," dodává Marko.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.