Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popírá, že by měl Pierre Gasly po sérii velmi dobrých výkonů zamířit k Alpine. Zároveň ujišťuje, že Sergio Pérez má u nich místo jisté poté, co se konečně sžil s jejich vozem vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu. Hovoří také o Jukim Cunodovi a velké zásobě vlastních talentů.
Sergio Pérez před víkendovým podnikem uvedl, že konečně přišel na to, jak jezdit s monopostem Red Bullu. V neděli svá slova potvrdil vítězstvím v závodě, ze kterého po defektu pneumatiky musel odstoupit jeho týmový kolega Max Verstappen.
Odvádí Mexičan dostatečně dobrou práci, aby mohl v rakouském týmu zůstat i příští rok? "Ano," odpovídá Helmut Marko. "Velmi dobře zapadá do týmu. Je výborným týmovým hráčem."
Zpočátku měl přitom problémy a nepodával takové výkony, jako jeho předchůdce Daniel Ricciardo. Odborný poradce Red Bullu potvrzuje, že zpočátku v kvalifikacích "nenaplňoval očekávání, to se ale pomalu spravuje."
"Stále se pohyboval vpředu. Ale tak tomu bylo už v Monaku. Jakmile měl čistý vzduch, zajížděl časy, které byly stejně rychlé nebo dokonce rychlejší než Verstappen. To zároveň umožnilo předjetí po pozdější zastávce," vysvětluje Marko.
Vyjádřil se také k výkonům Gaslyho, jenž usiluje o svůj návrat do Red Bullu. V zákulisí se ale hovoří také o jeho možném odchodu ke konkurenci, což však vedoucí představitel týmu sídlícímu v Milton Keynes vylučuje.
"Balík u AlphyTauri mu perfektně sedí, ta kombinace funguje. Stále s ním máme smlouvu, která platí ještě další dva roky, takže netuším, kde se ty povídačky o Renaultu berou. Pierre je ideálním velvyslancem AlphyTauri jakožto módní Francouz," pokračuje Marko.
A udrží si své místo v italské stáji Juki Cunoda? "S přibývajícími zkušenostmi by se měl neustále zlepšovat. Očekávám od něj ve druhé polovině sezóny pravidelně body," odpovídá odborný poradce Red Bullu.
Pokud by se náhodou u nich někde objevilo místo, tak "máme velkou zásobu jezdců. Napsali jste, že nemáme žádné nováčky, ale [Juri] Vips vyhrává ve Formuli 2, když mu to auto umožňuje, a [Liam] Lawson je naprosto v čele. V našich vlastních řadách máme tedy mnoho talentů, kteří chtějí jezdit za Red Bullu," dodává Marko.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.