Po několika bezkrevných výkonech se Juki Cunoda zaskvěl v Baku sedmým místem. Navíc na trati, kterou až do minulého víkendu znal jen ze simulátoru. Také proto nešetří šéf AlphaTauri Franz Tost na adresu mladého Japonce chválou.
Juki Cunoda zažil parádní vstup do Formule 1. Mladý Japonec, který loni zářil ve Formuli 2 totiž hned ve svém prvním závodě mezi elitou bodoval. Není se tak co divit, že mu byla prorokována velká budoucnost. Ta sice stále může přijít, ale faktem je, že Cunoda na výsledek z pouštního království nenavázal.
Závodník ze země vycházejícího slunce se dopustil hned několika chyb, což vyústilo v nespokojenost odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka, který nechal Cunodu přestěhovat do Itálie. Tam má být Cunoda pod dohledem šéfa AlphaTauri Franze Tosta.
A zdá se, že tento krok Jukimu prospěl. Jednadvacetiletý závodník se totiž v Baku prezentoval solidní rychlostí, která mu zajistila sedmé místo v cíli. Cunoda se sice ani tentokrát nevyhnul chybě - když havaroval ve třetí části sobotní kvalifikace, ale i tak převládají pozitiva. Tvrdí to alespoň Franz Tost.
„Juki byl v Baku výborný. Sice udělal chybu ve třetí části kvalifikace, ale to se stává i mnohem zkušenějším pilotům. Jeho závodní tempo bylo ale úžasné - ještě lepší než to kvalifikační. Musím říct, že jsem měl trochu strach, aby se něco nestalo, protože byl fakt rychlý. Zlepšuje se každým závodem, myslím, že i ve zbytku sezony předvede dobré výkony. Už proto, že se pojede na okruzích, které dobře zná."
„V Bahrajnu dokázal bodovat, ale tam to znal z Formule 2. Navíc jsme tam testovali, takže měl možnost najít ideální nastavení. Ale v Baku jel poprvé, dokázal si velmi rychle zvyknout na trať, přičemž startoval a taky dokončil závod jako sedmý. Pro mě je to skvělá práce. Víme, že je to velký talent, jen ještě musíme na některých věcech zapracovat a poskládat je dohromady, líčí Tost.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.