Po několika bezkrevných výkonech se Juki Cunoda zaskvěl v Baku sedmým místem. Navíc na trati, kterou až do minulého víkendu znal jen ze simulátoru. Také proto nešetří šéf AlphaTauri Franz Tost na adresu mladého Japonce chválou.
Juki Cunoda zažil parádní vstup do Formule 1. Mladý Japonec, který loni zářil ve Formuli 2 totiž hned ve svém prvním závodě mezi elitou bodoval. Není se tak co divit, že mu byla prorokována velká budoucnost. Ta sice stále může přijít, ale faktem je, že Cunoda na výsledek z pouštního království nenavázal.
Závodník ze země vycházejícího slunce se dopustil hned několika chyb, což vyústilo v nespokojenost odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka, který nechal Cunodu přestěhovat do Itálie. Tam má být Cunoda pod dohledem šéfa AlphaTauri Franze Tosta.
A zdá se, že tento krok Jukimu prospěl. Jednadvacetiletý závodník se totiž v Baku prezentoval solidní rychlostí, která mu zajistila sedmé místo v cíli. Cunoda se sice ani tentokrát nevyhnul chybě - když havaroval ve třetí části sobotní kvalifikace, ale i tak převládají pozitiva. Tvrdí to alespoň Franz Tost.
„Juki byl v Baku výborný. Sice udělal chybu ve třetí části kvalifikace, ale to se stává i mnohem zkušenějším pilotům. Jeho závodní tempo bylo ale úžasné - ještě lepší než to kvalifikační. Musím říct, že jsem měl trochu strach, aby se něco nestalo, protože byl fakt rychlý. Zlepšuje se každým závodem, myslím, že i ve zbytku sezony předvede dobré výkony. Už proto, že se pojede na okruzích, které dobře zná."
„V Bahrajnu dokázal bodovat, ale tam to znal z Formule 2. Navíc jsme tam testovali, takže měl možnost najít ideální nastavení. Ale v Baku jel poprvé, dokázal si velmi rychle zvyknout na trať, přičemž startoval a taky dokončil závod jako sedmý. Pro mě je to skvělá práce. Víme, že je to velký talent, jen ještě musíme na některých věcech zapracovat a poskládat je dohromady, líčí Tost.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.