Po několika bezkrevných výkonech se Juki Cunoda zaskvěl v Baku sedmým místem. Navíc na trati, kterou až do minulého víkendu znal jen ze simulátoru. Také proto nešetří šéf AlphaTauri Franz Tost na adresu mladého Japonce chválou.
Juki Cunoda zažil parádní vstup do Formule 1. Mladý Japonec, který loni zářil ve Formuli 2 totiž hned ve svém prvním závodě mezi elitou bodoval. Není se tak co divit, že mu byla prorokována velká budoucnost. Ta sice stále může přijít, ale faktem je, že Cunoda na výsledek z pouštního království nenavázal.
Závodník ze země vycházejícího slunce se dopustil hned několika chyb, což vyústilo v nespokojenost odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka, který nechal Cunodu přestěhovat do Itálie. Tam má být Cunoda pod dohledem šéfa AlphaTauri Franze Tosta.
A zdá se, že tento krok Jukimu prospěl. Jednadvacetiletý závodník se totiž v Baku prezentoval solidní rychlostí, která mu zajistila sedmé místo v cíli. Cunoda se sice ani tentokrát nevyhnul chybě - když havaroval ve třetí části sobotní kvalifikace, ale i tak převládají pozitiva. Tvrdí to alespoň Franz Tost.
„Juki byl v Baku výborný. Sice udělal chybu ve třetí části kvalifikace, ale to se stává i mnohem zkušenějším pilotům. Jeho závodní tempo bylo ale úžasné - ještě lepší než to kvalifikační. Musím říct, že jsem měl trochu strach, aby se něco nestalo, protože byl fakt rychlý. Zlepšuje se každým závodem, myslím, že i ve zbytku sezony předvede dobré výkony. Už proto, že se pojede na okruzích, které dobře zná."
„V Bahrajnu dokázal bodovat, ale tam to znal z Formule 2. Navíc jsme tam testovali, takže měl možnost najít ideální nastavení. Ale v Baku jel poprvé, dokázal si velmi rychle zvyknout na trať, přičemž startoval a taky dokončil závod jako sedmý. Pro mě je to skvělá práce. Víme, že je to velký talent, jen ještě musíme na některých věcech zapracovat a poskládat je dohromady, líčí Tost.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.