Kvalifikace v Baku byla snad všechno - jen ne klidná. Vyhrál ji Charles Leclerc před Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
Kvalifikace začala v Baku zhurta. Měřený čas stihl zajet jen Leclerc, poté tvrdě havaroval Stroll, který zapříčinil červené vlajky. Ty se protáhly takřka na čtvrt hodiny, po odklizení Strollova vozu se na trať vydali všichni zbylí piloti. Do vedení se dostal Verstappen těsně před Pérezem. Hned na to se opět rozevlály červené vlajky. Tentokrát se o ně zapříčinil Antonio Giovinazzi, který svůj vůz rozbil v patnácté zatáčce .
Po druhém restartu se dokázal zlepšit Hamilton i Bottas. Do Q2 se neprobojovali Latifi, oba Haasy a také bourající Giovinazzi se Strollem.
Prostřední kvalifikační segment přinesl parádní vyrovnanou bitvu. Prvních šest pilotů se po prvních pokusech vešlo do pouhých dvou desetin. Nejlépe na tom byl Verstappen před Pérezem, Hamiltonem a Leclercem. V zóně ohrožení se nacházel Ocon a Cunoda. Opět se nedařilo Ricciardovi, který byl průběžně až třináctý. Míle daleko za Norrisem.
🚩 RED FLAG 🚩📻 "Yep, yeah I'm okay"Ricciardo is the latest driver into the barriers - this time at Turn 3 ❌#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/4jnDwlo3hi
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021Závěrečné pokusy v Q2 už jezdci dokončit nestihli. Důvod? Velká havárie potkala Daniela Ricciarda, který skončil ve zdi. Minutu a půl před koncem Q2 bylo tedy o postupujících do poslední části jasno. Kromě Australana se do ní nedostal Vettel, Ocon, Raikkonen a Russell.
Po prvních pokusech v Q3 vedl Leclerc, před Hamiltonem a Verstappenem. Čtvrtá příčka patřila Sainzovi. Ve druhém pokusu už se kvůli červeným vlajkám po havárii Cunody a Sainze nikdo nezlepšil. Z pole position tedy zítra odstartuje Charles Leclerc.
The incidents which brought qualifying to an end ❌Both Tsunoda and Sainz were okay following Turn 3 troubles 💥#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/0Hnm1PbSQR
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.