Kvalifikace v Baku byla snad všechno - jen ne klidná. Vyhrál ji Charles Leclerc před Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
Kvalifikace začala v Baku zhurta. Měřený čas stihl zajet jen Leclerc, poté tvrdě havaroval Stroll, který zapříčinil červené vlajky. Ty se protáhly takřka na čtvrt hodiny, po odklizení Strollova vozu se na trať vydali všichni zbylí piloti. Do vedení se dostal Verstappen těsně před Pérezem. Hned na to se opět rozevlály červené vlajky. Tentokrát se o ně zapříčinil Antonio Giovinazzi, který svůj vůz rozbil v patnácté zatáčce .
Po druhém restartu se dokázal zlepšit Hamilton i Bottas. Do Q2 se neprobojovali Latifi, oba Haasy a také bourající Giovinazzi se Strollem.
Prostřední kvalifikační segment přinesl parádní vyrovnanou bitvu. Prvních šest pilotů se po prvních pokusech vešlo do pouhých dvou desetin. Nejlépe na tom byl Verstappen před Pérezem, Hamiltonem a Leclercem. V zóně ohrožení se nacházel Ocon a Cunoda. Opět se nedařilo Ricciardovi, který byl průběžně až třináctý. Míle daleko za Norrisem.
🚩 RED FLAG 🚩📻 "Yep, yeah I'm okay"Ricciardo is the latest driver into the barriers - this time at Turn 3 ❌#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/4jnDwlo3hi
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021Závěrečné pokusy v Q2 už jezdci dokončit nestihli. Důvod? Velká havárie potkala Daniela Ricciarda, který skončil ve zdi. Minutu a půl před koncem Q2 bylo tedy o postupujících do poslední části jasno. Kromě Australana se do ní nedostal Vettel, Ocon, Raikkonen a Russell.
Po prvních pokusech v Q3 vedl Leclerc, před Hamiltonem a Verstappenem. Čtvrtá příčka patřila Sainzovi. Ve druhém pokusu už se kvůli červeným vlajkám po havárii Cunody a Sainze nikdo nezlepšil. Z pole position tedy zítra odstartuje Charles Leclerc.
The incidents which brought qualifying to an end ❌Both Tsunoda and Sainz were okay following Turn 3 troubles 💥#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/0Hnm1PbSQR
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.