Druhý trénink zvládl v ulicích Baku nejlépe Sergio Pérez. Za Mexičanem se seřadili Verstappen, Sainz a Leclerc. Oba Mercedesy se nacházely až ve druhé desítce.
Také druhý trénink přinesl v Baku prakticky letní počasí. A tak bylo na trati hned od jeho začátku patřičně rušno. Hned v prvním měřeném kole chybovali Valtteri Bottas a Lando Norris, kteří vyjeli z tratě do únikové zóny. Sebastian Vettel se pro změnu roztočil.
Po deseti minutách se do čela dostal Leclerc (1:43,210). Následovali Gasly, Verstappen a Alonso. Před Monačana se o chvíli později vyšvihl Sainz (1:43,162). Výlet mimo trať mezitím předvedli Mazepin a Latifi. Navíc Latifimu v důlsledku chyby zhasl motor, což vyústilo v potřebu odklidit jeho vůz. V Baku proto zavlály červené vlajky.
Po restartování druhého tréninku nazuli oba jezdci Ferrari nejměkčí pneumatiky. Lepší čas zajel Sainz (1:42,243). Leclerc ztrácel na svého parťáka 0,193 sekundy. Monačan měl o minutku později rozjeté nejrychlejší kolo, ale chyboval a skončil v bariéře. Urazil si přední křídlo, nicméně do boxů odjel pilot Ferrari sám.
The moment Leclerc found the Baku barrier 💥He managed to recover from the incident and finished FP2 in P4 💪#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/5XQZSKvTUV
— Formula 1 (@F1) June 4, 2021Do vedení se následně dostal Pérez, na kterého prozatím Verstappen ztrácel desetinu sekundy. Nevýrazně si počínal Mercedes. Z hlasu Lewise Hamiltona bylo patrné rozladění. Jak by taky ne, Britovi patřila jedenáctá příčka se ztrátou jedné vteřiny. Rychlá kola nevyšla ani McLarenům, v suterénu výsledkové listiny byl přikován Aston Martin společně s Haasem a Williamsem.
Solidně vypadalo Alpine. Šestý Alonso a devátý Ocon naznačovali, že by na tom mohli být v Baku mnohem líp než před dvěma týdny v ulicích Monte Carla. V elitní desítce se objevily také oba vozy AlphaTauri. Na druhou stranu je třeba říct, že část jezdců zajela svá nejlepší kola pouze na středních pneumatikách. Právě proto je potřeba brát výsledky druhého tréninku s určitou rezervou.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.