V 2. tréninku Red Bully před Ferrari, Mercedes mimo první desítku

Sergio Pérez v závodě v Monaku
Sergio Pérez v závodě v Monaku, foto: Red Bull Content Pool
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 4. června 2021 15:19
Sdílej:

Druhý trénink zvládl v ulicích Baku nejlépe Sergio Pérez. Za Mexičanem se seřadili Verstappen, Sainz a Leclerc. Oba Mercedesy se nacházely až ve druhé desítce.

Také druhý trénink přinesl v Baku prakticky letní počasí. A tak bylo na trati hned od jeho začátku patřičně rušno. Hned v prvním měřeném kole chybovali Valtteri Bottas a Lando Norris, kteří vyjeli z tratě do únikové zóny. Sebastian Vettel se pro změnu roztočil. 

Po deseti minutách se do čela dostal Leclerc (1:43,210). Následovali Gasly, Verstappen a Alonso. Před Monačana se o chvíli později vyšvihl Sainz (1:43,162). Výlet mimo trať mezitím předvedli Mazepin a Latifi. Navíc Latifimu v důlsledku chyby zhasl motor, což vyústilo v potřebu odklidit jeho vůz. V Baku proto zavlály červené vlajky. 

Po restartování druhého tréninku nazuli oba jezdci Ferrari nejměkčí pneumatiky. Lepší čas zajel Sainz (1:42,243). Leclerc ztrácel na svého parťáka 0,193 sekundy. Monačan měl o minutku později rozjeté nejrychlejší kolo, ale chyboval a skončil v bariéře. Urazil si přední křídlo, nicméně do boxů odjel pilot Ferrari sám. 

The moment Leclerc found the Baku barrier 💥He managed to recover from the incident and finished FP2 in P4 💪#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/5XQZSKvTUV

— Formula 1 (@F1) June 4, 2021

Do vedení se následně dostal Pérez, na kterého prozatím Verstappen ztrácel desetinu sekundy. Nevýrazně si počínal Mercedes. Z hlasu Lewise Hamiltona bylo patrné rozladění. Jak by taky ne, Britovi patřila jedenáctá příčka se ztrátou jedné vteřiny. Rychlá kola nevyšla ani McLarenům, v suterénu výsledkové listiny byl přikován Aston Martin společně s Haasem a Williamsem.

Solidně vypadalo Alpine. Šestý Alonso a devátý Ocon naznačovali, že by na tom mohli být v Baku mnohem líp než před dvěma týdny v ulicích Monte Carla. V elitní desítce se objevily také oba vozy AlphaTauri. Na druhou stranu je třeba říct, že část jezdců zajela svá nejlepší kola pouze na středních pneumatikách. Právě proto je potřeba brát výsledky druhého tréninku s určitou rezervou.

Stalo se