Mick Schumacher v monackém závodním víkendu hned dvakrát havaroval. Podle Nica Rosbeerga to byly zatím jeho nejslabší chvilky v sezoně.
Mick Schumacher letos zažívá svou premiérovou sezonu ve Formuli 1. Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera se prozatím prezentuje solidními výkony, takřka stabilně poráží stájového kolegu Mazepina nezřídka dokáže bojovat i s Williamsy.
Ale stejně tak v jeho případě platí, že žádný učený z nebe nespadl. Také dvaadvacetiletý Němec se už totiž dopustil několika větších či menších chyb. Během posledního závodního víkendu v Monaku pak Schumacher junior vyrobil hned dvě havárie, což neušlo pozornosti Nica Rosberga. Mistr světa z roku 2016 tvrdí, že dvě nehody během jednoho víkendu jsou zkrátka až moc.
„Kdyby šlo o jednu nehodu, nic zásadního se nestane. Ale dvě jsou moc, tohle si nemůže dovolit. Ostatní nováčci předvedli v Monaku lepší výkon," komentuje bývalý pilot Mercedesu nebo Williamsu a nynější televizní analytik.
Mladý Schumacher se ale dočkal také zastání. Jeho strýc Ralf poukazuje na fakt, že letošní Haas je snad všechno, jen ne konkurenceschopný, právě to je podle něj velký problém. „Všichni se občas dopustíme chyb, tak to je. Pravda je taková, že nikdo z nás neseděl v tak špatném autě, které má teď Mick," hlásí Ralf Schumacher.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.