Daniel Ricciardo se u McLarenu zatím trápí. Zkušený Australan momentálně rozhodně nepodává výkony, které by se od něj očekávaly, čehož si je dobře vědom také Jolyon Palmer.
Danielu Ricciardovi nevychází začátek angažmá u McLarenu podle představ. Jednatřicetiletý Australan se zatím trápí a vypadá to, že svůj jezdecký styl nedokáže přizpůsobit potřebám nového vozu. Důkazem jest poslední GP v Monaku, kde Ricciardo vyfasoval od svého týmového kolegy Norrise celé jedno kolo. Navíc na trati, která u Daniela patří k těm nejoblíbenějším. Není se tak co divit, že pracně vybudované renomé získává v Ricciardově případě jisté trhliny.
Australanova trápení si všímá také bývalý pilot a nynější televizní analytik Jolyon Palmer. „Je to dost divné. S Danielem se něco děje. V Barceloně sice dokázal Landa zdolat, ale třeba v Imole nebo naposledy v Monaku byl opravdu hodně pozadu. Nerozumím tomu. Jasně, máme za sebou teprve pět závodů, ale i tak je to zvláštní, byť na soudy je ještě dost času," praví Brit.
A pokračuje: „Těžké to letos je pro všechny piloty, kteří změnili tým. Vettel se také trápil, ale v Monaku dojel jasně před Strollem, Pérez měl sice slabou kvalifikaci, nicméně i on ukázal v závodě záblesky dobré formy. To všechno je špatné právě pro Ricciarda, každopádně Norris je letos opravdu skvělý."
„Takový Alonso ve Formuli 1 roky chyběl. Je proto logické, že se ptáme, jestli je pořád tak dobrý jako dřív. U Ricciarda ale víme, jak dobrý je, ukazoval to i loni a v Monaku zajel několik skvělých závodů. Letos ho ale týmový kolega demoluje, což je prazvláštní," uzavírá Jolyon Palmer.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.