Lando Norris je po Velké ceně Monaka nadšený. V závěru v ní prožíval horké chvilky, když na něj zezadu tlačil Sergio Pérez, svou pozici si ale dokázal udržet a cílem projel jako třetí.
V sobotu se kvalifikoval na páté pozici, po odstoupení smolaře Charlese Leclerca s Ferrari se na startu posunul na pátou příčku. V prvním stintu závodu se dokázal držet Carlose Sainze před sebou, po odstoupení Valtteriho Bottase zdědil třetí místo, v závěru ale jeho tempo na tvrdých pneumatikách uvadalo.
Pérez se na něj s rychlejším vozem na čerstvějších pneumatikách během několika kol snadno dotáhl, dlouhou dobu hledal skulinku, ale v úzkých uličkách Monte Carla se Norrisovi podařilo svou pozici uhájit, byť si stěžoval na to, že jeho pneumatiky ztratily přilnavost.
"Je to skvělý pocit. Nemáte ponětí o tom, jak to je skvělé, dokud se tam nedostane. Je to neuvěřitelné," popisuje mladý pilot McLarenu své pocity na pódiu v Monaku.
"Je to strašně dlouhý závod, obzvlášť s Pérezem v posledních několika kolech. Vím, že se v Monaku můžete relativně snadno bránit, stále tam ale je ten tlak. A pozorovat jej ve svých zrcátkách v každé zatáčce bylo trochu stresující," přiznává Norris.
"Víte, byli jsme tam - v prvním stintu jsem se držel. V tom druhém jsme se na tvrdších pneumatikách trochu více trápili, po celý víkend jsme nicméně měli dobrou rychlost a dnes se to vyplatilo," ohlíží se 21letý britský pilot.
"Myslím, že Red Bull je o něco rychlejší než my. Byli o hodně rychlejší. Ale jak už jsem řekl, jde o okruh, kde se můžete celkem snadno bránit. Pokud si je pokryjete si je pohlídáte v nájezdu do zatáček č. 1 a 10, pak jste v pohodě. Věděl jsem, že pokud tam neudělám nějakou chybu, pak budu mít dobrou šanci," pokračuje.
"Bylo to spíše o hlídán si několika věcí, jako je palivo, pneumatiky - věci, které mi život ztížily více než by bylo ideální, ale tak už to chodívá. V závodech to tak někdy bývá. Ale vyplatilo se to, takže si nestěžuji," usmívá se Norris.
V šampionátu mu patří třetí příčka za Verstappenem a Hamiltonem, spíše se však soustředí na pomoc svému McLarenu, s nímž před Velkou cenou Monaka prodloužil smlouvu: "Na šampionát nemyslím, to je teď pro mě jako bonus navíc. Chvíle jako dnes, v Imole - největší věcí je vidět tým, jak je šťastný, že se jejich tvrdá práce vyplácí."
"Jde opravdu o poslední rok, abychom udělali ten další krok a dostali s na úroveň Red Bullu, Mercedesu a Ferrari - a takové dny to potvrzují. Je to však taky velmi motivující pro tým, že když auto ještě trochu zlepšíme, tak můžeme být ještě silnější - včera nám na pole-position scházely 2 desetinky. Je to tedy skvělé. Moc jim děkuji, budeme se to snažit ještě pozvednout!" dodává Norris.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.