Lando Norris je po Velké ceně Monaka nadšený. V závěru v ní prožíval horké chvilky, když na něj zezadu tlačil Sergio Pérez, svou pozici si ale dokázal udržet a cílem projel jako třetí.
V sobotu se kvalifikoval na páté pozici, po odstoupení smolaře Charlese Leclerca s Ferrari se na startu posunul na pátou příčku. V prvním stintu závodu se dokázal držet Carlose Sainze před sebou, po odstoupení Valtteriho Bottase zdědil třetí místo, v závěru ale jeho tempo na tvrdých pneumatikách uvadalo.
Pérez se na něj s rychlejším vozem na čerstvějších pneumatikách během několika kol snadno dotáhl, dlouhou dobu hledal skulinku, ale v úzkých uličkách Monte Carla se Norrisovi podařilo svou pozici uhájit, byť si stěžoval na to, že jeho pneumatiky ztratily přilnavost.
"Je to skvělý pocit. Nemáte ponětí o tom, jak to je skvělé, dokud se tam nedostane. Je to neuvěřitelné," popisuje mladý pilot McLarenu své pocity na pódiu v Monaku.
"Je to strašně dlouhý závod, obzvlášť s Pérezem v posledních několika kolech. Vím, že se v Monaku můžete relativně snadno bránit, stále tam ale je ten tlak. A pozorovat jej ve svých zrcátkách v každé zatáčce bylo trochu stresující," přiznává Norris.
"Víte, byli jsme tam - v prvním stintu jsem se držel. V tom druhém jsme se na tvrdších pneumatikách trochu více trápili, po celý víkend jsme nicméně měli dobrou rychlost a dnes se to vyplatilo," ohlíží se 21letý britský pilot.
"Myslím, že Red Bull je o něco rychlejší než my. Byli o hodně rychlejší. Ale jak už jsem řekl, jde o okruh, kde se můžete celkem snadno bránit. Pokud si je pokryjete si je pohlídáte v nájezdu do zatáček č. 1 a 10, pak jste v pohodě. Věděl jsem, že pokud tam neudělám nějakou chybu, pak budu mít dobrou šanci," pokračuje.
"Bylo to spíše o hlídán si několika věcí, jako je palivo, pneumatiky - věci, které mi život ztížily více než by bylo ideální, ale tak už to chodívá. V závodech to tak někdy bývá. Ale vyplatilo se to, takže si nestěžuji," usmívá se Norris.
V šampionátu mu patří třetí příčka za Verstappenem a Hamiltonem, spíše se však soustředí na pomoc svému McLarenu, s nímž před Velkou cenou Monaka prodloužil smlouvu: "Na šampionát nemyslím, to je teď pro mě jako bonus navíc. Chvíle jako dnes, v Imole - největší věcí je vidět tým, jak je šťastný, že se jejich tvrdá práce vyplácí."
"Jde opravdu o poslední rok, abychom udělali ten další krok a dostali s na úroveň Red Bullu, Mercedesu a Ferrari - a takové dny to potvrzují. Je to však taky velmi motivující pro tým, že když auto ještě trochu zlepšíme, tak můžeme být ještě silnější - včera nám na pole-position scházely 2 desetinky. Je to tedy skvělé. Moc jim děkuji, budeme se to snažit ještě pozvednout!" dodává Norris.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.