Nejrychlejší čas zajel v monacké kvalifikaci Charles Leclerc. Jenže v posledním pokusu boural a je otázka, jestli si nepoškodil převodovku svého vozu. Pokud ne, odstartuje zítra z první pozice a vedle něj bude stát Max Verstappen.
Do kvalifikace nenastoupil Mick Schumacher, neboť mechanici nestihli opravit jeho vůz, který je vážně poškozen po nehodě ve třetím tréninku. Deset minut před koncem Q1 vedl Verstappen před Norrisem a dvojicí pilotů Ferrari. Do Q2 by v tuto chvíli nepostoupil Ocon, oba Williamsy a také Mazepin.
Růžky začal vystrkovat Mercedes - Bottas se dostal do průběžného vedení. Naopak trápil se třináctý Ricciardo, který byl velmi blízko zóně ohrožení. Ještě hůř na tom byli oba piloti Alpine - ani Alonso ani Ocon by tři minuty před koncem první části do prostředního segmentu nepostoupili. Nedá se ale říct, že by se jednalo o něco překvapivého, Alpine zkrátka monacká trať vůbec nesedí, což bylo vidět už během volných tréninků.
V závěrečných pokusech se však alespoň Ocon zlepšil a postoupil. To samé nelze říct o Alonsovi, který skončil už před branami Q2. Start ze sedmnáctého místa je pro Španěla, který v Monaku dvakrát vyhrál velkým zklamáním. Spolu s Alonsem se do Q2 nepodívali Cunoda, Latifi, Mazepin a samozřejmě Schumacher.
Po úvodních pokusech prostředního segmentu byl nejrychlejší Verstappen před Sainzem a Leclercem. Následovali Bottas, Hamilton a Pérez. Dále se trápil Ricciardo, který byl jen desátý, ba co víc Australanova ztráta na Norrise činila propastných sedm desetin.
Not your everyday pole position moment 🤯#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/yyYPjn7Nwn
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021Velmi pěkné kolo zajel Vettel. Němec v Monaku dokázal před čtyřmi lety vyhrát a je vidět, že mu městská trať svědčí. V závěrečných minutkách se zlepšil Giovinazzi, který díky tomu postoupil do Q3. Nepodařilo se to Oconovi, Strollovi, Ricciardovi, Raikkonenovi a Russellovi.
První pokusy v Q3 vyšly nejlépe Leclercovi, který se vyhříval na prozatímním prvním místě. Za ním se seřadil Verstappen, Bottas a Sanz. V závěrečných pokusech se už nikdo nezlepšil, protože Leclerc svůj vůz rozbil, čímž ukončil kvalifikaci. Je tedy otázkou, jestli Monačanovi první příčka na startu zítřejšího závodu zůstane.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.