Nejrychlejší čas zajel v monacké kvalifikaci Charles Leclerc. Jenže v posledním pokusu boural a je otázka, jestli si nepoškodil převodovku svého vozu. Pokud ne, odstartuje zítra z první pozice a vedle něj bude stát Max Verstappen.
Do kvalifikace nenastoupil Mick Schumacher, neboť mechanici nestihli opravit jeho vůz, který je vážně poškozen po nehodě ve třetím tréninku. Deset minut před koncem Q1 vedl Verstappen před Norrisem a dvojicí pilotů Ferrari. Do Q2 by v tuto chvíli nepostoupil Ocon, oba Williamsy a také Mazepin.
Růžky začal vystrkovat Mercedes - Bottas se dostal do průběžného vedení. Naopak trápil se třináctý Ricciardo, který byl velmi blízko zóně ohrožení. Ještě hůř na tom byli oba piloti Alpine - ani Alonso ani Ocon by tři minuty před koncem první části do prostředního segmentu nepostoupili. Nedá se ale říct, že by se jednalo o něco překvapivého, Alpine zkrátka monacká trať vůbec nesedí, což bylo vidět už během volných tréninků.
V závěrečných pokusech se však alespoň Ocon zlepšil a postoupil. To samé nelze říct o Alonsovi, který skončil už před branami Q2. Start ze sedmnáctého místa je pro Španěla, který v Monaku dvakrát vyhrál velkým zklamáním. Spolu s Alonsem se do Q2 nepodívali Cunoda, Latifi, Mazepin a samozřejmě Schumacher.
Po úvodních pokusech prostředního segmentu byl nejrychlejší Verstappen před Sainzem a Leclercem. Následovali Bottas, Hamilton a Pérez. Dále se trápil Ricciardo, který byl jen desátý, ba co víc Australanova ztráta na Norrise činila propastných sedm desetin.
Not your everyday pole position moment 🤯#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/yyYPjn7Nwn
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021Velmi pěkné kolo zajel Vettel. Němec v Monaku dokázal před čtyřmi lety vyhrát a je vidět, že mu městská trať svědčí. V závěrečných minutkách se zlepšil Giovinazzi, který díky tomu postoupil do Q3. Nepodařilo se to Oconovi, Strollovi, Ricciardovi, Raikkonenovi a Russellovi.
První pokusy v Q3 vyšly nejlépe Leclercovi, který se vyhříval na prozatímním prvním místě. Za ním se seřadil Verstappen, Bottas a Sanz. V závěrečných pokusech se už nikdo nezlepšil, protože Leclerc svůj vůz rozbil, čímž ukončil kvalifikaci. Je tedy otázkou, jestli Monačanovi první příčka na startu zítřejšího závodu zůstane.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.