Nejrychlejší čas zajel v monacké kvalifikaci Charles Leclerc. Jenže v posledním pokusu boural a je otázka, jestli si nepoškodil převodovku svého vozu. Pokud ne, odstartuje zítra z první pozice a vedle něj bude stát Max Verstappen.
Do kvalifikace nenastoupil Mick Schumacher, neboť mechanici nestihli opravit jeho vůz, který je vážně poškozen po nehodě ve třetím tréninku. Deset minut před koncem Q1 vedl Verstappen před Norrisem a dvojicí pilotů Ferrari. Do Q2 by v tuto chvíli nepostoupil Ocon, oba Williamsy a také Mazepin.
Růžky začal vystrkovat Mercedes - Bottas se dostal do průběžného vedení. Naopak trápil se třináctý Ricciardo, který byl velmi blízko zóně ohrožení. Ještě hůř na tom byli oba piloti Alpine - ani Alonso ani Ocon by tři minuty před koncem první části do prostředního segmentu nepostoupili. Nedá se ale říct, že by se jednalo o něco překvapivého, Alpine zkrátka monacká trať vůbec nesedí, což bylo vidět už během volných tréninků.
V závěrečných pokusech se však alespoň Ocon zlepšil a postoupil. To samé nelze říct o Alonsovi, který skončil už před branami Q2. Start ze sedmnáctého místa je pro Španěla, který v Monaku dvakrát vyhrál velkým zklamáním. Spolu s Alonsem se do Q2 nepodívali Cunoda, Latifi, Mazepin a samozřejmě Schumacher.
Po úvodních pokusech prostředního segmentu byl nejrychlejší Verstappen před Sainzem a Leclercem. Následovali Bottas, Hamilton a Pérez. Dále se trápil Ricciardo, který byl jen desátý, ba co víc Australanova ztráta na Norrise činila propastných sedm desetin.
Not your everyday pole position moment 🤯#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/yyYPjn7Nwn
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021Velmi pěkné kolo zajel Vettel. Němec v Monaku dokázal před čtyřmi lety vyhrát a je vidět, že mu městská trať svědčí. V závěrečných minutkách se zlepšil Giovinazzi, který díky tomu postoupil do Q3. Nepodařilo se to Oconovi, Strollovi, Ricciardovi, Raikkonenovi a Russellovi.
První pokusy v Q3 vyšly nejlépe Leclercovi, který se vyhříval na prozatímním prvním místě. Za ním se seřadil Verstappen, Bottas a Sanz. V závěrečných pokusech se už nikdo nezlepšil, protože Leclerc svůj vůz rozbil, čímž ukončil kvalifikaci. Je tedy otázkou, jestli Monačanovi první příčka na startu zítřejšího závodu zůstane.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.