Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Max Verstappen, ve skvělém světle se opět ukázaly také obě Ferrari. Naopak Nicholas Latifi a Mick Schumacher havarovali.
Ve třetím tréninku pokračovalo v dobrých výkonech Ferrari, když se Sainz s Leclercem pravidelně přetahovali o nejrychlejší kola. Sekundovat jim dokázal jen Verstappen, který dokázal tandem z Maranella rozdělit. Holanďan byl pětadvacet minut před koncem druhý. Čtvrtá a pátá příčka patřila Mercedesům, ale ty ztrácely už víc než půl vteřiny.
Následovali Pérez, Norris a Giovinazzi. Trápilo se Alpine, Alonso s Oconem se nacházeli jen na čtrnáctém, respektive osmnáctém místě. Pomalý byl také sedmnáctý Cunoda, kdežto Mazepin potvrzoval,. že mu Monako zatím sedí. Rus porazil Schumachera v obou čtvrtečních trénincích a ve stejném trendu pokračoval (zatím) i tentokrát.
🚩 RED FLAG 🚩Mick Schumacher has a big crash, but he is safely out of the car #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/KH5sG35jLR
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021Závěrečné kvalifikační pokusy otevřel Sainz. Španěl se dokázal opět zlepšit, díky čemuž si upevnil vedoucí příčku. Zrychlili ještě oba McLareny, ale víc už se nestihlo. O červené vlajky se totiž postaral bourající Nicholas Latifi.
Třetí trénink byl restartován jedenáct minut před vypršením časového limitu. Jako první vyjel na trať Verstappen, který se probil na druhou příčku se ztrátou 0,163 na Sainze. V dalším rychlém kole se už pilot Red Bullu dostal do vedení. Zrychlil také Mick Schumacher, jenže mladý Němec to nakonec přehnal a tvrdě havaroval. Poslední trénink byl proto dvě minuty před jeho koncem definitivně ukončen Otazníků před kvalifikací je hned několik. Udrží Ferrari svoje tempo? Zrychlí Mercedes? Dozvíme se odpoledne. .
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.