Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Max Verstappen, ve skvělém světle se opět ukázaly také obě Ferrari. Naopak Nicholas Latifi a Mick Schumacher havarovali.
Ve třetím tréninku pokračovalo v dobrých výkonech Ferrari, když se Sainz s Leclercem pravidelně přetahovali o nejrychlejší kola. Sekundovat jim dokázal jen Verstappen, který dokázal tandem z Maranella rozdělit. Holanďan byl pětadvacet minut před koncem druhý. Čtvrtá a pátá příčka patřila Mercedesům, ale ty ztrácely už víc než půl vteřiny.
Následovali Pérez, Norris a Giovinazzi. Trápilo se Alpine, Alonso s Oconem se nacházeli jen na čtrnáctém, respektive osmnáctém místě. Pomalý byl také sedmnáctý Cunoda, kdežto Mazepin potvrzoval,. že mu Monako zatím sedí. Rus porazil Schumachera v obou čtvrtečních trénincích a ve stejném trendu pokračoval (zatím) i tentokrát.
🚩 RED FLAG 🚩Mick Schumacher has a big crash, but he is safely out of the car #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/KH5sG35jLR
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021Závěrečné kvalifikační pokusy otevřel Sainz. Španěl se dokázal opět zlepšit, díky čemuž si upevnil vedoucí příčku. Zrychlili ještě oba McLareny, ale víc už se nestihlo. O červené vlajky se totiž postaral bourající Nicholas Latifi.
Třetí trénink byl restartován jedenáct minut před vypršením časového limitu. Jako první vyjel na trať Verstappen, který se probil na druhou příčku se ztrátou 0,163 na Sainze. V dalším rychlém kole se už pilot Red Bullu dostal do vedení. Zrychlil také Mick Schumacher, jenže mladý Němec to nakonec přehnal a tvrdě havaroval. Poslední trénink byl proto dvě minuty před jeho koncem definitivně ukončen Otazníků před kvalifikací je hned několik. Udrží Ferrari svoje tempo? Zrychlí Mercedes? Dozvíme se odpoledne. .
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.