Carlos Sainz upřímně věří, že Ferrari bude mít o víkendu v Monte Carlu velmi blízko Mercedesu a Red Bullu poté, co ve čtvrtek předvedlo v obou trénincích působivou formu.
Scuderia sice nezačala nejlépe, když Charles Leclerc musel dopoledne po 4 kolech kvůli převodovky skončit předčasně v garáži, jeho týmový kolega však předvedl výbornou rychlost, když jej předčil pouze Sergio Pérez s Red Bullem. Odpoledne rudé vozy zazářily poté, co předvedly nejrychlejší časy ze všech. Překvapený Lewis Hamilton na domácího pilota Ferrari ztratil ve svém nejlepším pokusu 4 desetiny.
Někteří podezřívají Ferrari z toho, že jezdilo s lehkým vozem a výkonnějším módem motoru, Sainz ale soupeře ze špičkových týmů varuje: "Rozhodně jsme velmi blízko tomu, abychom byli skutečnou hrozbou. Musíme si počkat na třetí trénink, protože věci se tady mezi čtvrtkem a sobotou rychle mění."
"Někteří piloti ve čtvrtek trochu zapadnou, protože do toho jdou zlehka, a pak v sobotu najednou, jako to dělává Lewis, jsou super rychlí. Uvidíme. Nakonec to je fajn vidět, že jsme blíže těm na čele, že se pohybujeme vepředu. Pro tým to je povzbuzující. Existují pozitivní příznaky toho, že auto v zatáčkách vlastně není tak špatné," těší španělského pilota.
Loni zde jezdil s McLarenem, Ferrari se podle něj v ulicích Monaka chová odlišně: "Byl jsem tady zvyklý na jiné auto. Naposledy jsem tady měl úplně jiné vyvážení. Ferrari se teď snaží o odlišné vyvážení."
"Musel jsem se tomu znovu přizpůsobit, získat zpět své reference, změnit trochu jízdní styl a postupně vybudovat sebevědomí. Důležité je to, že tady můžu bojovat a pokaždé po projetí cíle se moci vidět na prvních třech pozicích."
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes set📊:- #Ferrari fastest in all sectors- #Leclerc dominant in S2: 3 tenths on #Sainz who nailed it- #Norris faster than #Bottas in S1- #Giovinazzi P8 ahead of #Perez - #Alonso outside Top10, #Alpine won't be so competitive pic.twitter.com/UYx3GN6IM5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 21, 2021Hamiltona zaujaly časy stáje z Maranella: "Myslím, že Ferrari je fakt silné. Je to překvapení, že se tolik zlepšili, ale je to skvělé - konkurence je větší." Je ale rychlost Scuderie skutečná? "Vidím, to co vy, soustředím se na svou práci. Ale vypadá to tak. Uvidíme."
A nespokojený Max Verstappen z Red Bullu na závěr dodává: "My jsme příliš pomalí. A ne jen trochu, myslím, že dost. Zatím jde o nejtěžší víkend... Jsem překvapený, jak je Ferrari konkurenceschopné. Ale to podle mě jen poukazuje na to, že jsme hodně slabí. Oni si vedou velmi dobře, my jsme moc slabí, takže ten rozdíl je velký. Naštěstí mám den volna, takže se na to podíváme. Hodně věcí je ale třeba změnit."
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.