Georgea Russella nikdo z vedení Williamsu nenutil k tomu, aby přehodnotil svůj názor a omluvil se Valtterimu Bottasovi za kolizi v Imole.
Havárie obou pilotů patřila mezi vrcholy Velké ceny Emilia Romagna 2021. Russell s Williamsem při pokusu předjet bránící se dvojku Mercedesu dostal smyk, po němž došlo ke kontaktu obou vozů. Ty skončily v zatáčce Tamburello značně poškozeny ve zdi, oba jezdci naštěstí vyvázli bez zranění.
Mladý talent Stříbrných šípů sbírající zkušenosti u zákaznické stáje nejprve obvinil Valtteriho ze změny směru a nepřiměřeně tvrdé obrany, na druhý den však změnil rétoriku a celý incident vzal na sebe, přičemž se Finovi a Mercedesu omluvil.
Přitlačilo na něj vedení Williamsu? "Ne. Já bych se neomlouval," překvapuje šéf Jost Capito. "Je to ale na něm. Já jsem jej neobviňoval, ale každý z nás je jiný."
"Takový je můj princip. Piloti by si měli zachovávat svou osobnost a být k sobě upřímní, otevření a poctiví," vysvětluje svůj postoj nový šéf týmu, který rodina zakladatele Franka Williamse loni prodala společnosti Dorilton Capital.
Od Mercedesu i převodovky - ztrácí Williams svou nezávislost?Někteří se obávají ztráty jeho nezávislosti po oznámení, že od příštího roku bude s pohonnými jednotkami od Mercedesu nakupovat i převodovky, které si v Grove doposud sami vyráběli.
"To nemá nic společného s nezávislostí. Stále jsme nezávislí," oponuje Capito. "Kdy nakupujete díly, nestáváte se na nikom závislí. Motor a převodovka jsou společnou jednotkou, pokud ji tedy můžete získat, pak ji musíte brát. A navíc ji stejně vyvíjíme společně."
V současné době dochází k posilování vztahů mezi továrními týmy a zákazníky, viz Ferrari - Haas nebo Mercedes - Aston Martin. "O ostatních nemluvíme. Jako Williams chceme zůstat nezávislí. Pokud je vaším cílem bojovat v určitou dobu znovu o titul, není jiné cesty. Nemůžete pak být týmem druhého sledu," dodává Capito.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.