Georgea Russella nikdo z vedení Williamsu nenutil k tomu, aby přehodnotil svůj názor a omluvil se Valtterimu Bottasovi za kolizi v Imole.
Havárie obou pilotů patřila mezi vrcholy Velké ceny Emilia Romagna 2021. Russell s Williamsem při pokusu předjet bránící se dvojku Mercedesu dostal smyk, po němž došlo ke kontaktu obou vozů. Ty skončily v zatáčce Tamburello značně poškozeny ve zdi, oba jezdci naštěstí vyvázli bez zranění.
Mladý talent Stříbrných šípů sbírající zkušenosti u zákaznické stáje nejprve obvinil Valtteriho ze změny směru a nepřiměřeně tvrdé obrany, na druhý den však změnil rétoriku a celý incident vzal na sebe, přičemž se Finovi a Mercedesu omluvil.
Přitlačilo na něj vedení Williamsu? "Ne. Já bych se neomlouval," překvapuje šéf Jost Capito. "Je to ale na něm. Já jsem jej neobviňoval, ale každý z nás je jiný."
"Takový je můj princip. Piloti by si měli zachovávat svou osobnost a být k sobě upřímní, otevření a poctiví," vysvětluje svůj postoj nový šéf týmu, který rodina zakladatele Franka Williamse loni prodala společnosti Dorilton Capital.
Od Mercedesu i převodovky - ztrácí Williams svou nezávislost?Někteří se obávají ztráty jeho nezávislosti po oznámení, že od příštího roku bude s pohonnými jednotkami od Mercedesu nakupovat i převodovky, které si v Grove doposud sami vyráběli.
"To nemá nic společného s nezávislostí. Stále jsme nezávislí," oponuje Capito. "Kdy nakupujete díly, nestáváte se na nikom závislí. Motor a převodovka jsou společnou jednotkou, pokud ji tedy můžete získat, pak ji musíte brát. A navíc ji stejně vyvíjíme společně."
V současné době dochází k posilování vztahů mezi továrními týmy a zákazníky, viz Ferrari - Haas nebo Mercedes - Aston Martin. "O ostatních nemluvíme. Jako Williams chceme zůstat nezávislí. Pokud je vaším cílem bojovat v určitou dobu znovu o titul, není jiné cesty. Nemůžete pak být týmem druhého sledu," dodává Capito.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce