Pilot Alpine Esteban Ocon věří, že by si o víkendu v Monte Carlu mohli vyšlápnout na Ferrari i na McLaren, které jsou v šampionátu před nimi. Jeho týmový kolega Fernando Alonso hodnotí současné soupeře, z nichž mu nejlépe vychází Max Verstappen.
Mladému Francouzovi se v posledních dvou podnicích po výtečných výkonech v kvalifikaci podařilo dostat do třetí řady na roštu. Naposledy v Barceloně jej velmi povzbudila výkonnost jeho vozu A521 v posledním technickém sektoru, proto tentokrát v Monaku očekává velké věci.
"Dokud tam s autem nevyrazíme a neabsolvujeme kvalifikaci, tak to nebudeme přesně vědět. Ale když se podívám na naši výkonnost v kvalifikaci, tak jsme v dobré formě. Doufám, že budeme moci předvádět takové výkon," popisuje Ocon.
Alpine v neděli nabyté pozice kvůli slabšímu tempu s těžím vozem ztrácí, podle něj by však na slabší závodní tempo tentokrát v Monaku nemuseli moc doplácet. A dokonce by to podle něj mohli dotáhnout tak daleko, že by předčili silnější soupeře.
"Myslím, že si můžeme v kvalifikaci rozdat s Ferrari a s dalšími auty kolem, o tom jsem přesvědčený. Na to se v Monaku musíme zaměřit. Samozřejmě se tam v závodě těžko předjíždí, takže to pak nebude tak kritické. V závodě si myslím, že jsme momentálně o něco pomalejší než Ferrari a McLaren," pokračuje Ocon a těší se na vylepšení, která jeho tým chce o víkendu nasadit.
Jeho týmový kolega se vyjádřil i k soubojům na špici: podle něj má Mercedes v tuto chvíli navrch nad Red Bullem, nicméně oceňuje umění Maxe Verstappena, jenž v šampionátu ztrácí 14 bodů na lídra Lewise Hamiltona.
"Ve Formuli 1 se těžko navzájem hodnotí jezdci: někdo je rychlý na jedno kolo, jiný je lepší na startu, další je super konzistentní nebo velmi agresivní. Pro mě osobně je ale momentálně nejlepším jezdcem Max Verstappen," chválí Alonso svého soupeře.
"Jako pilot jej opravdu rád sleduji. Je vždy v útočném módu. Když je třetí a stahuje, tak víte, že třetím dlouho nezůstane. Víte, že to v určitou chvíli zkusí. Samozřejmě takový styl občas vede k chybám, pro fanoušky to je ale dobrá podívaná," vysvětluje španělský veterán závodící za Alpine.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.