Pilot Alpine Esteban Ocon věří, že by si o víkendu v Monte Carlu mohli vyšlápnout na Ferrari i na McLaren, které jsou v šampionátu před nimi. Jeho týmový kolega Fernando Alonso hodnotí současné soupeře, z nichž mu nejlépe vychází Max Verstappen.
Mladému Francouzovi se v posledních dvou podnicích po výtečných výkonech v kvalifikaci podařilo dostat do třetí řady na roštu. Naposledy v Barceloně jej velmi povzbudila výkonnost jeho vozu A521 v posledním technickém sektoru, proto tentokrát v Monaku očekává velké věci.
"Dokud tam s autem nevyrazíme a neabsolvujeme kvalifikaci, tak to nebudeme přesně vědět. Ale když se podívám na naši výkonnost v kvalifikaci, tak jsme v dobré formě. Doufám, že budeme moci předvádět takové výkon," popisuje Ocon.
Alpine v neděli nabyté pozice kvůli slabšímu tempu s těžím vozem ztrácí, podle něj by však na slabší závodní tempo tentokrát v Monaku nemuseli moc doplácet. A dokonce by to podle něj mohli dotáhnout tak daleko, že by předčili silnější soupeře.
"Myslím, že si můžeme v kvalifikaci rozdat s Ferrari a s dalšími auty kolem, o tom jsem přesvědčený. Na to se v Monaku musíme zaměřit. Samozřejmě se tam v závodě těžko předjíždí, takže to pak nebude tak kritické. V závodě si myslím, že jsme momentálně o něco pomalejší než Ferrari a McLaren," pokračuje Ocon a těší se na vylepšení, která jeho tým chce o víkendu nasadit.
Jeho týmový kolega se vyjádřil i k soubojům na špici: podle něj má Mercedes v tuto chvíli navrch nad Red Bullem, nicméně oceňuje umění Maxe Verstappena, jenž v šampionátu ztrácí 14 bodů na lídra Lewise Hamiltona.
"Ve Formuli 1 se těžko navzájem hodnotí jezdci: někdo je rychlý na jedno kolo, jiný je lepší na startu, další je super konzistentní nebo velmi agresivní. Pro mě osobně je ale momentálně nejlepším jezdcem Max Verstappen," chválí Alonso svého soupeře.
"Jako pilot jej opravdu rád sleduji. Je vždy v útočném módu. Když je třetí a stahuje, tak víte, že třetím dlouho nezůstane. Víte, že to v určitou chvíli zkusí. Samozřejmě takový styl občas vede k chybám, pro fanoušky to je ale dobrá podívaná," vysvětluje španělský veterán závodící za Alpine.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.