Pilot Alpine Esteban Ocon věří, že by si o víkendu v Monte Carlu mohli vyšlápnout na Ferrari i na McLaren, které jsou v šampionátu před nimi. Jeho týmový kolega Fernando Alonso hodnotí současné soupeře, z nichž mu nejlépe vychází Max Verstappen.
Mladému Francouzovi se v posledních dvou podnicích po výtečných výkonech v kvalifikaci podařilo dostat do třetí řady na roštu. Naposledy v Barceloně jej velmi povzbudila výkonnost jeho vozu A521 v posledním technickém sektoru, proto tentokrát v Monaku očekává velké věci.
"Dokud tam s autem nevyrazíme a neabsolvujeme kvalifikaci, tak to nebudeme přesně vědět. Ale když se podívám na naši výkonnost v kvalifikaci, tak jsme v dobré formě. Doufám, že budeme moci předvádět takové výkon," popisuje Ocon.
Alpine v neděli nabyté pozice kvůli slabšímu tempu s těžím vozem ztrácí, podle něj by však na slabší závodní tempo tentokrát v Monaku nemuseli moc doplácet. A dokonce by to podle něj mohli dotáhnout tak daleko, že by předčili silnější soupeře.
"Myslím, že si můžeme v kvalifikaci rozdat s Ferrari a s dalšími auty kolem, o tom jsem přesvědčený. Na to se v Monaku musíme zaměřit. Samozřejmě se tam v závodě těžko předjíždí, takže to pak nebude tak kritické. V závodě si myslím, že jsme momentálně o něco pomalejší než Ferrari a McLaren," pokračuje Ocon a těší se na vylepšení, která jeho tým chce o víkendu nasadit.
Jeho týmový kolega se vyjádřil i k soubojům na špici: podle něj má Mercedes v tuto chvíli navrch nad Red Bullem, nicméně oceňuje umění Maxe Verstappena, jenž v šampionátu ztrácí 14 bodů na lídra Lewise Hamiltona.
"Ve Formuli 1 se těžko navzájem hodnotí jezdci: někdo je rychlý na jedno kolo, jiný je lepší na startu, další je super konzistentní nebo velmi agresivní. Pro mě osobně je ale momentálně nejlepším jezdcem Max Verstappen," chválí Alonso svého soupeře.
"Jako pilot jej opravdu rád sleduji. Je vždy v útočném módu. Když je třetí a stahuje, tak víte, že třetím dlouho nezůstane. Víte, že to v určitou chvíli zkusí. Samozřejmě takový styl občas vede k chybám, pro fanoušky to je ale dobrá podívaná," vysvětluje španělský veterán závodící za Alpine.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.