Pilot Alpine Esteban Ocon věří, že by si o víkendu v Monte Carlu mohli vyšlápnout na Ferrari i na McLaren, které jsou v šampionátu před nimi. Jeho týmový kolega Fernando Alonso hodnotí současné soupeře, z nichž mu nejlépe vychází Max Verstappen.
Mladému Francouzovi se v posledních dvou podnicích po výtečných výkonech v kvalifikaci podařilo dostat do třetí řady na roštu. Naposledy v Barceloně jej velmi povzbudila výkonnost jeho vozu A521 v posledním technickém sektoru, proto tentokrát v Monaku očekává velké věci.
"Dokud tam s autem nevyrazíme a neabsolvujeme kvalifikaci, tak to nebudeme přesně vědět. Ale když se podívám na naši výkonnost v kvalifikaci, tak jsme v dobré formě. Doufám, že budeme moci předvádět takové výkon," popisuje Ocon.
Alpine v neděli nabyté pozice kvůli slabšímu tempu s těžím vozem ztrácí, podle něj by však na slabší závodní tempo tentokrát v Monaku nemuseli moc doplácet. A dokonce by to podle něj mohli dotáhnout tak daleko, že by předčili silnější soupeře.
"Myslím, že si můžeme v kvalifikaci rozdat s Ferrari a s dalšími auty kolem, o tom jsem přesvědčený. Na to se v Monaku musíme zaměřit. Samozřejmě se tam v závodě těžko předjíždí, takže to pak nebude tak kritické. V závodě si myslím, že jsme momentálně o něco pomalejší než Ferrari a McLaren," pokračuje Ocon a těší se na vylepšení, která jeho tým chce o víkendu nasadit.
Jeho týmový kolega se vyjádřil i k soubojům na špici: podle něj má Mercedes v tuto chvíli navrch nad Red Bullem, nicméně oceňuje umění Maxe Verstappena, jenž v šampionátu ztrácí 14 bodů na lídra Lewise Hamiltona.
"Ve Formuli 1 se těžko navzájem hodnotí jezdci: někdo je rychlý na jedno kolo, jiný je lepší na startu, další je super konzistentní nebo velmi agresivní. Pro mě osobně je ale momentálně nejlepším jezdcem Max Verstappen," chválí Alonso svého soupeře.
"Jako pilot jej opravdu rád sleduji. Je vždy v útočném módu. Když je třetí a stahuje, tak víte, že třetím dlouho nezůstane. Víte, že to v určitou chvíli zkusí. Samozřejmě takový styl občas vede k chybám, pro fanoušky to je ale dobrá podívaná," vysvětluje španělský veterán závodící za Alpine.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.