Jenson Button byl týmovým kolegou Lewise Hamiltona i Fernanda Alonsa. Dnes sedminásobného mistra světa navíc dokázal v interním týmovém souboji porazit. Jak se mu to podařilo?
Jenson Button získal mistrovský titul v roce 2009, kdy pilotoval stáj Brawn GP. O rok později se Brit vydal do McLarenu, ve kterém závodil během let 2010 až 2012 po boku Lewise Hamiltona. Po Lewisově odchodu do tábora Stříbrných šípů se ve Wokingu objevili Sergio Pérez, Kevin Magnussen a také Fernando Alonso.
Rodák z Frome tak má ideální možnost Alonsa s Hamiltonem coby jedny z nejvýraznějších jezdců poslední dekády porovnat. „Když jsem byl s Lewisem u McLarenu, už v té době byl mistrem světa, ale byl hodně mladý a přímočarý. Myslím, že dnes už je to jiný pilot. Částečně ho určitě změnily zkušenosti," říká Button na adresu Hamiltona.
Dnes jednačtyřicetiletý Brit je jedním ze dvou jezdců, kteří dokázali Hamiltona v interním týmovém souboji porazit. Tím druhým se stal Nico Rosberg, který Lewise podle svých slov zdolal díky psychologickým hrám. Button však tvrdí, že on nic takového nepoužil.
„Já se hlavně snažil dostat tým na svou stranu. Nebyl jsem z jezdců, kteří sednou do auta a hned se jim daří. Potřeboval jsem vůz, jemuž budu věřit. Takže jsem se snažil tým ovlivnit tak, aby vůz vyvíjel mým směrem, což bylo znát. Myslím, že Lewise to v určitých momentech mrzelo," přemítá nynější manažer Williamsu.
To Alonso byl podle něj už před lety jako „mazaná stará liška." „Když jsme spolu jezdili pro McLaren, Fernando byl hodně mazaný. Přesně věděl co má dělat, aby vyhrál. Neplatilo to jen na trati, ale také ve strategiích a při práci s inženýry."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.