Jenson Button byl týmovým kolegou Lewise Hamiltona i Fernanda Alonsa. Dnes sedminásobného mistra světa navíc dokázal v interním týmovém souboji porazit. Jak se mu to podařilo?
Jenson Button získal mistrovský titul v roce 2009, kdy pilotoval stáj Brawn GP. O rok později se Brit vydal do McLarenu, ve kterém závodil během let 2010 až 2012 po boku Lewise Hamiltona. Po Lewisově odchodu do tábora Stříbrných šípů se ve Wokingu objevili Sergio Pérez, Kevin Magnussen a také Fernando Alonso.
Rodák z Frome tak má ideální možnost Alonsa s Hamiltonem coby jedny z nejvýraznějších jezdců poslední dekády porovnat. „Když jsem byl s Lewisem u McLarenu, už v té době byl mistrem světa, ale byl hodně mladý a přímočarý. Myslím, že dnes už je to jiný pilot. Částečně ho určitě změnily zkušenosti," říká Button na adresu Hamiltona.
Dnes jednačtyřicetiletý Brit je jedním ze dvou jezdců, kteří dokázali Hamiltona v interním týmovém souboji porazit. Tím druhým se stal Nico Rosberg, který Lewise podle svých slov zdolal díky psychologickým hrám. Button však tvrdí, že on nic takového nepoužil.
„Já se hlavně snažil dostat tým na svou stranu. Nebyl jsem z jezdců, kteří sednou do auta a hned se jim daří. Potřeboval jsem vůz, jemuž budu věřit. Takže jsem se snažil tým ovlivnit tak, aby vůz vyvíjel mým směrem, což bylo znát. Myslím, že Lewise to v určitých momentech mrzelo," přemítá nynější manažer Williamsu.
To Alonso byl podle něj už před lety jako „mazaná stará liška." „Když jsme spolu jezdili pro McLaren, Fernando byl hodně mazaný. Přesně věděl co má dělat, aby vyhrál. Neplatilo to jen na trati, ale také ve strategiích a při práci s inženýry."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.