Jenson Button byl týmovým kolegou Lewise Hamiltona i Fernanda Alonsa. Dnes sedminásobného mistra světa navíc dokázal v interním týmovém souboji porazit. Jak se mu to podařilo?
Jenson Button získal mistrovský titul v roce 2009, kdy pilotoval stáj Brawn GP. O rok později se Brit vydal do McLarenu, ve kterém závodil během let 2010 až 2012 po boku Lewise Hamiltona. Po Lewisově odchodu do tábora Stříbrných šípů se ve Wokingu objevili Sergio Pérez, Kevin Magnussen a také Fernando Alonso.
Rodák z Frome tak má ideální možnost Alonsa s Hamiltonem coby jedny z nejvýraznějších jezdců poslední dekády porovnat. „Když jsem byl s Lewisem u McLarenu, už v té době byl mistrem světa, ale byl hodně mladý a přímočarý. Myslím, že dnes už je to jiný pilot. Částečně ho určitě změnily zkušenosti," říká Button na adresu Hamiltona.
Dnes jednačtyřicetiletý Brit je jedním ze dvou jezdců, kteří dokázali Hamiltona v interním týmovém souboji porazit. Tím druhým se stal Nico Rosberg, který Lewise podle svých slov zdolal díky psychologickým hrám. Button však tvrdí, že on nic takového nepoužil.
„Já se hlavně snažil dostat tým na svou stranu. Nebyl jsem z jezdců, kteří sednou do auta a hned se jim daří. Potřeboval jsem vůz, jemuž budu věřit. Takže jsem se snažil tým ovlivnit tak, aby vůz vyvíjel mým směrem, což bylo znát. Myslím, že Lewise to v určitých momentech mrzelo," přemítá nynější manažer Williamsu.
To Alonso byl podle něj už před lety jako „mazaná stará liška." „Když jsme spolu jezdili pro McLaren, Fernando byl hodně mazaný. Přesně věděl co má dělat, aby vyhrál. Neplatilo to jen na trati, ale také ve strategiích a při práci s inženýry."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.