Ferrari mělo v Barceloně nejrychlejší vůz ze středu pole. Stáj z Maranella díky tomu částečně stáhla náskok McLarenu a přiblížila se třetímu místu v Poháru konstruktérů. Italským médiím to však nestačí, což naštvalo Mattiu Binotta. Podle něj by novináři měli ocenit pokrok, který Ferrari učinilo.
Ferrari udělalo oproti loňskému roku velký pokrok, což bylo vidět ve Španělsku, kde měla Scuderia nejrychlejší vůz z pomyslného středu pole. Italové díky tomu stáhli náskok McLarenu na třetím místě Poháru konstruktérů. Skvěle zajel zejména čtvrtý Charles Leclerc, v jeho případě šlo prakticky o dokonalý závod. Víc už z rudého monopostu dostat nešlo.
Italská média jsou však přesto zklamána. Oceňují sice Monačanův bravurní výkon, zároveň ale žehrají na pomalý vůz, který byť se zlepšil, neumožňuje stáji z Maranella bojovat o nejvyšší příčky. A to je v Itálii vždy velké zklamání. Když pak po barcelonské velké ceně pochválil reportér Sky Italia Leclercovo počínání, ale neodpustil si poznámku k nedostatečně rychlému vozu, naštvalo to šéfa stáje Mattiu Binotta.
„Myslím, že naše auto se zlepšilo, přes zimu jsme udělali velký pokrok. Naposledy jsme ve Španělsku dostali kolo, souhlasím s tím, že Charles odjel fantasticky, ale je to týmová práce, nejde jen o výkon jezdce. Naštvalo mě, když jsem slyšel: škoda toho auta, protože náš vůz dosáhl dobrých pokroků. To by mělo být také oceněno," říká Binotto.
„I když samozřejmě víme, že Charles je skvělý pilot. Nepodepsali jsme s ním dlouhodobý kontrakt jen tak... Momentálně ještě nemáme auto na úrovni Mercedesu a Red Bullu, ale postupně se blížíme," dodává boss Scuderie.
Největší progres Ferrari byl patrný především ve třetím barcelonském sektoru, kde se stáj z Maranella ještě v roce 2019 vyloženě trápila. Nicméně letos byla v této části okruhu společně s Red Bullem nejrychlejší, to dokládá její posun v oblasti aerodynamické a mechanické efektivity.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.