Ferrari mělo v Barceloně nejrychlejší vůz ze středu pole. Stáj z Maranella díky tomu částečně stáhla náskok McLarenu a přiblížila se třetímu místu v Poháru konstruktérů. Italským médiím to však nestačí, což naštvalo Mattiu Binotta. Podle něj by novináři měli ocenit pokrok, který Ferrari učinilo.
Ferrari udělalo oproti loňskému roku velký pokrok, což bylo vidět ve Španělsku, kde měla Scuderia nejrychlejší vůz z pomyslného středu pole. Italové díky tomu stáhli náskok McLarenu na třetím místě Poháru konstruktérů. Skvěle zajel zejména čtvrtý Charles Leclerc, v jeho případě šlo prakticky o dokonalý závod. Víc už z rudého monopostu dostat nešlo.
Italská média jsou však přesto zklamána. Oceňují sice Monačanův bravurní výkon, zároveň ale žehrají na pomalý vůz, který byť se zlepšil, neumožňuje stáji z Maranella bojovat o nejvyšší příčky. A to je v Itálii vždy velké zklamání. Když pak po barcelonské velké ceně pochválil reportér Sky Italia Leclercovo počínání, ale neodpustil si poznámku k nedostatečně rychlému vozu, naštvalo to šéfa stáje Mattiu Binotta.
„Myslím, že naše auto se zlepšilo, přes zimu jsme udělali velký pokrok. Naposledy jsme ve Španělsku dostali kolo, souhlasím s tím, že Charles odjel fantasticky, ale je to týmová práce, nejde jen o výkon jezdce. Naštvalo mě, když jsem slyšel: škoda toho auta, protože náš vůz dosáhl dobrých pokroků. To by mělo být také oceněno," říká Binotto.
„I když samozřejmě víme, že Charles je skvělý pilot. Nepodepsali jsme s ním dlouhodobý kontrakt jen tak... Momentálně ještě nemáme auto na úrovni Mercedesu a Red Bullu, ale postupně se blížíme," dodává boss Scuderie.
Největší progres Ferrari byl patrný především ve třetím barcelonském sektoru, kde se stáj z Maranella ještě v roce 2019 vyloženě trápila. Nicméně letos byla v této části okruhu společně s Red Bullem nejrychlejší, to dokládá její posun v oblasti aerodynamické a mechanické efektivity.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.