Těsnou bitvu v kvalifikaci na GP Španělska ovládl Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem. Třetí skončil Valtteri Bottas a čtvrtý Charles Leclerc.
Kvalifikace odstartovala s desetiminutovým zpožděním kvůli přestavbě jedné z bariér podél trati. Jako první si měřené kolo připsal Latifi (1:20,2). Mick Schumacher byl o necelou desetinu pomalejší, s odstupem dalších dvou desetin následoval Mazepin. Chvíli poté se do čela dostal Bottas na žlutém obutí, kterého následoval Verstappen na červených a Hamilton na žlutých. Před Brita se dostal Sainz, Španěl byl po prvních pokusech o dvě desetiny rychlejší než Leclerc. Norris měl své rychlé kolo rozjeté také dobře, ale v posledním sektoru jej zbrzdil provoz, a tak z toho bylo jen průběžné osmé místo.
Velmi kvalitně zajel jedenáctý Russell, v zóně nepostupujících se průběžně nacházeli Raikkonen, Stroll, Latifi a oba Haasy. Lance Stroll se však nakonec do Q2 dostal, místo něj uvízl v Q1 Cunoda.
Po úvodních pokusech v Q2 vedl Verstappen s náskokem téměř půl vteřiny na Bottase. Za Finem následovali Hamilton, Norris, Sainz a Leclerc. Do Q2 by se neprobojovali Ocon, Pérez, Vettel, Giovinazzi a Russell. Zrychlit tedy musel zejména Pérez, pro kterého by byl konec v prostřední části velkým zklamáním.
Perez's spin means he's set no timeWith 5 mins to go, here's the order with one more flying lap to comeHAMVERBOTOCOSAIRICLECNORALOPER#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/1lB6lKNvcs
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021A Mexičan to zvládl docela s přehledem. Před branami Q3 zůstali oba vozy Aston Martin, Gasly, Giovinazzi a Russell.
Po úvpdních pokusech v Q3 vedl Hamilton s minimálním náskokem 0,036 před Verstappenem. O další desetinu pozadu byl Bottas, čtvrté místo patřilo Oconovi, za Francouzem se seřadili Sainz Ricciardo a Leclerc. Chyboval Pérez, který se roztočil. V závěrečných kolech už se dokázal posunout jen Leclerc, který skončil čtvrtý za Hamiltonem, Verstappenem a Bottasem. Karty pro zítřejší závod jsou tak rozdány zajímavě.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.