Těsnou bitvu v kvalifikaci na GP Španělska ovládl Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem. Třetí skončil Valtteri Bottas a čtvrtý Charles Leclerc.
Kvalifikace odstartovala s desetiminutovým zpožděním kvůli přestavbě jedné z bariér podél trati. Jako první si měřené kolo připsal Latifi (1:20,2). Mick Schumacher byl o necelou desetinu pomalejší, s odstupem dalších dvou desetin následoval Mazepin. Chvíli poté se do čela dostal Bottas na žlutém obutí, kterého následoval Verstappen na červených a Hamilton na žlutých. Před Brita se dostal Sainz, Španěl byl po prvních pokusech o dvě desetiny rychlejší než Leclerc. Norris měl své rychlé kolo rozjeté také dobře, ale v posledním sektoru jej zbrzdil provoz, a tak z toho bylo jen průběžné osmé místo.
Velmi kvalitně zajel jedenáctý Russell, v zóně nepostupujících se průběžně nacházeli Raikkonen, Stroll, Latifi a oba Haasy. Lance Stroll se však nakonec do Q2 dostal, místo něj uvízl v Q1 Cunoda.
Po úvodních pokusech v Q2 vedl Verstappen s náskokem téměř půl vteřiny na Bottase. Za Finem následovali Hamilton, Norris, Sainz a Leclerc. Do Q2 by se neprobojovali Ocon, Pérez, Vettel, Giovinazzi a Russell. Zrychlit tedy musel zejména Pérez, pro kterého by byl konec v prostřední části velkým zklamáním.
Perez's spin means he's set no timeWith 5 mins to go, here's the order with one more flying lap to comeHAMVERBOTOCOSAIRICLECNORALOPER#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/1lB6lKNvcs
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021A Mexičan to zvládl docela s přehledem. Před branami Q3 zůstali oba vozy Aston Martin, Gasly, Giovinazzi a Russell.
Po úvpdních pokusech v Q3 vedl Hamilton s minimálním náskokem 0,036 před Verstappenem. O další desetinu pozadu byl Bottas, čtvrté místo patřilo Oconovi, za Francouzem se seřadili Sainz Ricciardo a Leclerc. Chyboval Pérez, který se roztočil. V závěrečných kolech už se dokázal posunout jen Leclerc, který skončil čtvrtý za Hamiltonem, Verstappenem a Bottasem. Karty pro zítřejší závod jsou tak rozdány zajímavě.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.