BARCELONA - 1. TRÉNINK; Valtteri Bottas ses svým Mercedesem zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku ve Španělsku. Lewis Hamilton byl tentokrát o 0,123 sekundy pomalejší, třetí příčku obsadil s odstupem 4 desetin Lando Norris s McLarenem. Ke konci byly jízdy přerušeny poté co ve štěrku skončila Alfa Romeo náhradníka Roberta Kubici.
V Katalánsku na týmy čekalo příjemné počasí a modrá obloha, teplota vzduchu dosahovala 21 °C a asfalt 34 °C. Okruh je letos přepracován v zatáčce č. 10 - ta má větší poloměr a kolo je díky tomu o 20 metrů delší než v předchozích letech. Zajímavé je, že všechny rychl zatáčky jsou zde pravotočivé a všechny pomalé levotočivé, díky tomu je levá a pravá starna aut nastavena odlišně. Pirelli přivezlo to nejtvrdší ze své nabídky - směsi C1 - C3.
Na okruh jako první vyrazil v 11:30 Pérez následovaný Ricciardem, do akce se zapojili také rezervní jezdci Alfy Romeo a Williamsu: Kubica s Nissanym, odpočívali závodní piloti Räikkönen s Russellem. Polák bude po víkendu v Barceloně také 2 dny testovat nové 18" pneumatiky Pirelli pro příští rok.
McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla testuje nové přední křídlo a novou podlahu, první větší balík vylepšení přivezl letos na okruh Aston Martin, který se snaží překonat své zklamání z úvodních závodů.
An off for Nikita Mazepin as he ventures into the gravel at Turn 2 ❌The @HaasF1Team driver is able to get going again #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/NR1aI2dObO
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Bottas do toho vlítl časem 1:21,899, zatímco Hamilton (1:21,014 min) si stěžoval na to, že mu řízení na rovinkách táhne auto doprava, podařilo se mu však svého týmového kolegu o 0,375 s překonat.
Kubica byl ve svém prvním kole o 5,1 s pomalejší. Hned v 7 zatáčce po výjezd z boxů vylétl z dráhy Mazepin, naštěstí své auto nijak nepoškodil - zabrzdil 2 m před zdí v štěrku.
Po 8 min se na čele objevil Verstappen (1:20,405), Hamilton svůj sedmidesetinový deficit korigoval na 1:20,479 min. Red Bullu se po Benovi Hodgkinsonovi podařilo pro své nově budované motorové oddělení přetáhnout z Mercedesu dalších pět zkušených inženýrů: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Codea, Antona Maya a Steva Brodieho.
Vamos @alo_oficial 👊The hometown hero puts his Alpine in P2 with a 1:19.950 on the soft tyre 💪#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/VjkNga9elv
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021V dalším pokusu se před Maxe Lewis už dostal (1:19,675), povedlo se to i Alonsovi (1:19,950) - ten ale jako jediný ze všech kroužil na měkké, nikoliv na tvrdé směsi pneumatik. Španěl své dosavadní výkony ohodnotil známkou 5 z 10, po podprůměrné Imole zajel slušně minulý víkend v Portimau.
Podle komentátora Jensona Buttona Alonsovi "ještě nikdo nenakládal tak, jako to letos zatím dělá Esteban Ocon. Jen to ukazuje, jak to je v F1 těsné. Na chvíli si odskočíte mimo F1, a pak je to těžké se probojovat zpět. Potvrdil to při svém návratu i Michael Schumacher. Je to těžké, ale Fernando je stále dost mladý a hladový, opět se do toho dostane, bude konkurenceschopný."
Alpine se daří po problémech ve svém tunelu zlepšovat aerodynamiku, na motoru už moc nepracuje, jelikož se podle Budkowského v této oblasti soustředí spíše na příští sezónu.
Front wing damage sees @Max33Verstappen back in the garage as the mechanics take a closer look 👀 🔧#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/P97iciV5TI
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Pérez (1:22,701) byl opatrnější poté, co mu tým rádiem sdělil, že si Max poškodil své přední křídlo na vnitřní straně zatáčky č. 8. Na vedoucího Hamiltona ztrácel přes 3 sekundy, průběžně mu patřila 16. příčka před Nissanym, Cunodou a nekonkurenceschopnými Haasy, v nádrži ale více benzínu. V dalším pokusu zrychlil na 1:20,540, což mu zaručovalo 4. místo před Bottasem (1:20,707).
Po půlhodině předvedl nejrychlejší kolo Vettel na měkkých pneumatikách (1:19,234), Hamilton mu však na stejné směsi dokázal odpovědět - 1:18,808. Německý jezdec Aston Martinu ale hlásil: "Ztratil jsem nějakou součást, zřejmě z předního křídla, v zatáčce č. 7." Bottas bojující s přetáčivostí svého Mercedesu v poslední sektoru za svým týmovým kolegou zaostal o tři setiny.
Slušné kolo předvedl také Gasly, jenž s AlphouTauri ztrácel čtvrt sekundy na Stříbrné šípy. Krátce poté, co ze svého rekordu ubral Hamilton další 2 desetiny (1:18,627), jej pokořil Bottas (1:18,504) a Norris s McLarenem zaujal třetím nejrychlejším kolem (1:18,944).
🚩 RED FLAG 🚩Kubica beaches himself in the gravel at Turn 10 #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/VVHfd0L1bK
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Třináct minut před koncem došlo k přerušení tréninku, protože Kubica skončil po přetáčivém smyku v nové zatáčce č. 10 ve štěrku a nedokázal se z něj vyhrabat. Traťoví komisaři jej naštěstí během čtyř minut uklidili a piloti mohli znovu na trať.
Dopředu se ale posunula obě Ferrari: Sainz (1:19,020) na páté a Leclerc (1:19,051 - oba na rozdíl od ostatních pouze na středně-tvrdé směsi) na šesté místo před Gaslyho, Verstappenova velká snaha mu nakonec vynesla "pouze" druhou příčku (1:18,537). Rozdělil oba Mercedesy, na Hamiltona mu scházelo jen 33 tisícin sekundy. Bottas se po chybě a výjezdu mimo trať už nezlepšil, první místo však uhájil.
Norris nejlepší ze zbytku pole, za McLarenem se seřadili Ferrari, AlphaTauri a Aston Martin díky osmému místu Vettela. Mírným zklamání je pro Red Bull 9. příčka Péreze. Piloti Alpine skončili mimo elitní desítku: Ocon dvanáctý a Alonso až šestnáctý.
Roy Nissany fastest in the speed trap for @WilliamsRacing in his FP1 duties 👊#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/8j3QMO8jPZ
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.