Nico Rosberg si myslí, že Red Bull má zatím nejrychlejší vůz. Jenže ve vedení mistrovství světa je Lewis Hamilton, který podle Rosberga těží z chyb svého holandského soupeře.
Souboj o mistrovský titul jede už po třech závodech aktuální sezony na plné obrátky. A třebaže je před námi ještě spousta velkých cen, je už teď praktický jisté, že bitva o mistrovskou korunu se letos zúží na dva muže - Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena.
Jinými slovy půjde o měření sil dvou různých generací. Na jedné straně ostřílený bard Hamilton s kvantem zkušeností, na té druhé mladý a dravý Holanďan, který chce svého soka z trůnu sesadit. Z úvodních tří GP vyšel lépe Brit, to i přesto, že jeho Mercedes nebyl tak rychlý jako Red Bull. Minimálně v prvních dvou závodních víkendech určitě ne.
Jenže Verstappen se v Bahrajnu a koneckonců i Portugalsku dopustil drobných chyb. Ty jej v konečném důsledku stály lepší výsledky, čehož si všímá šampion z roku 2016 Nico Rosberg.
„Max má lepší auto, to bylo vidět i v portugalské kvalifikaci, ale zatím prostě udělal víc chyb. To je něco, co si proti Lewisovi v mistrovském boji nemůžete dovolit - tedy pokud chcete být mistrem světa. Je jedno, jestli jde o velké nebo malé chyby, tak či tak se to nasčítá. Musíte být naprosto perfektní," líčí Rosberg.
Němec je toho názoru, že vše změnilo aktuální rozložení sil. Ještě loni měl Verstappen vůz, v jehož silách bylo vyhrát jen občas. Teď je situace jiná, což přináší mnohonásobně větší očekávání.
„Loni měl Red Bull vůz, se kterým mohl vyhrát jen občas. To už letos neplatí, Max je favoritem a vždy když skončí za Lewisem, tak to znamená, že něco udělal špatně. Lewis to ví, proto se snaží tlačit Maxe do role favorita. Každopádně čekám velkou bitvu a spoustu akce," uzavírá Rosberg.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.