Nico Rosberg si myslí, že Red Bull má zatím nejrychlejší vůz. Jenže ve vedení mistrovství světa je Lewis Hamilton, který podle Rosberga těží z chyb svého holandského soupeře.
Souboj o mistrovský titul jede už po třech závodech aktuální sezony na plné obrátky. A třebaže je před námi ještě spousta velkých cen, je už teď praktický jisté, že bitva o mistrovskou korunu se letos zúží na dva muže - Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena.
Jinými slovy půjde o měření sil dvou různých generací. Na jedné straně ostřílený bard Hamilton s kvantem zkušeností, na té druhé mladý a dravý Holanďan, který chce svého soka z trůnu sesadit. Z úvodních tří GP vyšel lépe Brit, to i přesto, že jeho Mercedes nebyl tak rychlý jako Red Bull. Minimálně v prvních dvou závodních víkendech určitě ne.
Jenže Verstappen se v Bahrajnu a koneckonců i Portugalsku dopustil drobných chyb. Ty jej v konečném důsledku stály lepší výsledky, čehož si všímá šampion z roku 2016 Nico Rosberg.
„Max má lepší auto, to bylo vidět i v portugalské kvalifikaci, ale zatím prostě udělal víc chyb. To je něco, co si proti Lewisovi v mistrovském boji nemůžete dovolit - tedy pokud chcete být mistrem světa. Je jedno, jestli jde o velké nebo malé chyby, tak či tak se to nasčítá. Musíte být naprosto perfektní," líčí Rosberg.
Němec je toho názoru, že vše změnilo aktuální rozložení sil. Ještě loni měl Verstappen vůz, v jehož silách bylo vyhrát jen občas. Teď je situace jiná, což přináší mnohonásobně větší očekávání.
„Loni měl Red Bull vůz, se kterým mohl vyhrát jen občas. To už letos neplatí, Max je favoritem a vždy když skončí za Lewisem, tak to znamená, že něco udělal špatně. Lewis to ví, proto se snaží tlačit Maxe do role favorita. Každopádně čekám velkou bitvu a spoustu akce," uzavírá Rosberg.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.