Fernando Alonso přiznává, že jim není zcela jasné, proč bylo Alpine v Portugalsku po slabším výkonu v Imole najednou tak konkurenceschopné. Oba piloti francouzského týmu bodovali.
Španěl projel cílem jako osmý za svým týmovým kolegou Estebanem Oconem, pro svou stáj tak vybojovali 10 mistrovských bodů a dostali ji mezi konstruktéry na pátou příčku před AlphuTauri, před sebou nyní mají Ferrari. Alpine má za sebou svůj nejlepší víkend v F1, dobrou rychlost předvedlo již v sobotu, kdy se jejich vůz dostal do třetí řady na roštu.
"Obecně šlo o dobrý víkend, nejen o závod. Cítil jsem, že auto bylo mnohem konkurenceschopnější než předtím v Imole či v Bahrajnu. Bojovali jsme s jedním McLarenem, s jedním Ferrari, s AlphouTauri. Rozhodně jsme tedy ve skupině, do níž jsme v Imole nebo v Bahrajnu nepatřili, to je tedy pozitivní," rozplývá se Alonso, jenž byl v kvalifikaci na rovinkách dokonce nejrychlejší ze všech (323,7 km/h na speed-trapu, viz níže).
"Cítili jsme se konkurenceschopně už od 1. tréninku, v tom druhém jsme skončili pátí, ve třetím tréninku jsme mohli být třetí. Zůstává tak trochu záhadou, co se stalo v kvalifikaci, v níž jsem se tak dobře necítil. Žel jsem v ní necítil tu stejnou přilnavost jako v ostatních částech víkendu," přibližuje Španěl, jenž si v závěru Velké ceny Portugalska podal Ricciarda i Sainze.
"Who's next?" 😤@alo_oficial didn't hold anything back on Sunday afternoon 💪#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8jOD13uqYv
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021"To trochu narušilo můj závod, ale celkově jsem s víkendem a s pokrokem ve výkonnosti vozu velmi spokojený. Myslím, že pro nás jako Alpine šlo o dobrou neděli díky tomu, že jsme byli konkurenceschopnějšími než v kterémkoliv jiném závodě letos," pokračuje Alonso, jenž se letos vrátil do F1 po dvouleté přestávce.
"Stále objevujeme na voze nějaké věci, každý víkend. Přesunuli jsme se na okruh s letos prozatím velmi odlišnými vlastnostmi. Hodně se to lišilo od horka v Bahrajnu a pomalých zatáček s dlouhými rovinkami v mokré Imole, teď to bylo větrné Portimao."
"Myslím si tedy, že musíme dále poznávat auto i naše soupeře - kde jsou silní, kde slabí. A to potrvá, podle mě to platí pro všechny," shrnuje Alonso, jenž si v Portugalsku užil "spoustu zábavy" a svedl několik "dobrých bitev" poté, co do závodu šel z 14. místa na roštu.
"V prvních dvou závodech jsme bojovali na konci středu pole - s Williamsy, s Alfou Romeo. Ferrari, McLaren a AlphaTauri pro nás byli v Bahrajnu nedostižní a tady byli o víkendu v podstatě pomalejší než my, což bylo fajn," komentuje pokrok Alpine zkušený pilot, jemuž v šampionátu patří s 5 body zatím 12. místo.
"Máme za sebou tři závody - žel jedno odstoupení v Bahrajnu a dvakrát na bodech, víc jsem si nemohl přát. Co nejrychleji se učím a zvykám na tým, přijde toho ještě více. Považuji to za dobrý start, potřebujeme se však zlepšit," dodává Alonso toužící po dalších úspěších.
#F1 #PortugueseGP Qualifying Speed trap & Max. speeds: #Alonso powered by Alpine shines on the straights 📊 pic.twitter.com/xtkSG7aLTC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 1, 2021Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.