Fernando Alonso přiznává, že jim není zcela jasné, proč bylo Alpine v Portugalsku po slabším výkonu v Imole najednou tak konkurenceschopné. Oba piloti francouzského týmu bodovali.
Španěl projel cílem jako osmý za svým týmovým kolegou Estebanem Oconem, pro svou stáj tak vybojovali 10 mistrovských bodů a dostali ji mezi konstruktéry na pátou příčku před AlphuTauri, před sebou nyní mají Ferrari. Alpine má za sebou svůj nejlepší víkend v F1, dobrou rychlost předvedlo již v sobotu, kdy se jejich vůz dostal do třetí řady na roštu.
"Obecně šlo o dobrý víkend, nejen o závod. Cítil jsem, že auto bylo mnohem konkurenceschopnější než předtím v Imole či v Bahrajnu. Bojovali jsme s jedním McLarenem, s jedním Ferrari, s AlphouTauri. Rozhodně jsme tedy ve skupině, do níž jsme v Imole nebo v Bahrajnu nepatřili, to je tedy pozitivní," rozplývá se Alonso, jenž byl v kvalifikaci na rovinkách dokonce nejrychlejší ze všech (323,7 km/h na speed-trapu, viz níže).
"Cítili jsme se konkurenceschopně už od 1. tréninku, v tom druhém jsme skončili pátí, ve třetím tréninku jsme mohli být třetí. Zůstává tak trochu záhadou, co se stalo v kvalifikaci, v níž jsem se tak dobře necítil. Žel jsem v ní necítil tu stejnou přilnavost jako v ostatních částech víkendu," přibližuje Španěl, jenž si v závěru Velké ceny Portugalska podal Ricciarda i Sainze.
"Who's next?" 😤@alo_oficial didn't hold anything back on Sunday afternoon 💪#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8jOD13uqYv
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021"To trochu narušilo můj závod, ale celkově jsem s víkendem a s pokrokem ve výkonnosti vozu velmi spokojený. Myslím, že pro nás jako Alpine šlo o dobrou neděli díky tomu, že jsme byli konkurenceschopnějšími než v kterémkoliv jiném závodě letos," pokračuje Alonso, jenž se letos vrátil do F1 po dvouleté přestávce.
"Stále objevujeme na voze nějaké věci, každý víkend. Přesunuli jsme se na okruh s letos prozatím velmi odlišnými vlastnostmi. Hodně se to lišilo od horka v Bahrajnu a pomalých zatáček s dlouhými rovinkami v mokré Imole, teď to bylo větrné Portimao."
"Myslím si tedy, že musíme dále poznávat auto i naše soupeře - kde jsou silní, kde slabí. A to potrvá, podle mě to platí pro všechny," shrnuje Alonso, jenž si v Portugalsku užil "spoustu zábavy" a svedl několik "dobrých bitev" poté, co do závodu šel z 14. místa na roštu.
"V prvních dvou závodech jsme bojovali na konci středu pole - s Williamsy, s Alfou Romeo. Ferrari, McLaren a AlphaTauri pro nás byli v Bahrajnu nedostižní a tady byli o víkendu v podstatě pomalejší než my, což bylo fajn," komentuje pokrok Alpine zkušený pilot, jemuž v šampionátu patří s 5 body zatím 12. místo.
"Máme za sebou tři závody - žel jedno odstoupení v Bahrajnu a dvakrát na bodech, víc jsem si nemohl přát. Co nejrychleji se učím a zvykám na tým, přijde toho ještě více. Považuji to za dobrý start, potřebujeme se však zlepšit," dodává Alonso toužící po dalších úspěších.
#F1 #PortugueseGP Qualifying Speed trap & Max. speeds: #Alonso powered by Alpine shines on the straights 📊 pic.twitter.com/xtkSG7aLTC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 1, 2021Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.