Fernando Alonso přiznává, že jim není zcela jasné, proč bylo Alpine v Portugalsku po slabším výkonu v Imole najednou tak konkurenceschopné. Oba piloti francouzského týmu bodovali.
Španěl projel cílem jako osmý za svým týmovým kolegou Estebanem Oconem, pro svou stáj tak vybojovali 10 mistrovských bodů a dostali ji mezi konstruktéry na pátou příčku před AlphuTauri, před sebou nyní mají Ferrari. Alpine má za sebou svůj nejlepší víkend v F1, dobrou rychlost předvedlo již v sobotu, kdy se jejich vůz dostal do třetí řady na roštu.
"Obecně šlo o dobrý víkend, nejen o závod. Cítil jsem, že auto bylo mnohem konkurenceschopnější než předtím v Imole či v Bahrajnu. Bojovali jsme s jedním McLarenem, s jedním Ferrari, s AlphouTauri. Rozhodně jsme tedy ve skupině, do níž jsme v Imole nebo v Bahrajnu nepatřili, to je tedy pozitivní," rozplývá se Alonso, jenž byl v kvalifikaci na rovinkách dokonce nejrychlejší ze všech (323,7 km/h na speed-trapu, viz níže).
"Cítili jsme se konkurenceschopně už od 1. tréninku, v tom druhém jsme skončili pátí, ve třetím tréninku jsme mohli být třetí. Zůstává tak trochu záhadou, co se stalo v kvalifikaci, v níž jsem se tak dobře necítil. Žel jsem v ní necítil tu stejnou přilnavost jako v ostatních částech víkendu," přibližuje Španěl, jenž si v závěru Velké ceny Portugalska podal Ricciarda i Sainze.
"Who's next?" 😤@alo_oficial didn't hold anything back on Sunday afternoon 💪#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8jOD13uqYv
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021"To trochu narušilo můj závod, ale celkově jsem s víkendem a s pokrokem ve výkonnosti vozu velmi spokojený. Myslím, že pro nás jako Alpine šlo o dobrou neděli díky tomu, že jsme byli konkurenceschopnějšími než v kterémkoliv jiném závodě letos," pokračuje Alonso, jenž se letos vrátil do F1 po dvouleté přestávce.
"Stále objevujeme na voze nějaké věci, každý víkend. Přesunuli jsme se na okruh s letos prozatím velmi odlišnými vlastnostmi. Hodně se to lišilo od horka v Bahrajnu a pomalých zatáček s dlouhými rovinkami v mokré Imole, teď to bylo větrné Portimao."
"Myslím si tedy, že musíme dále poznávat auto i naše soupeře - kde jsou silní, kde slabí. A to potrvá, podle mě to platí pro všechny," shrnuje Alonso, jenž si v Portugalsku užil "spoustu zábavy" a svedl několik "dobrých bitev" poté, co do závodu šel z 14. místa na roštu.
"V prvních dvou závodech jsme bojovali na konci středu pole - s Williamsy, s Alfou Romeo. Ferrari, McLaren a AlphaTauri pro nás byli v Bahrajnu nedostižní a tady byli o víkendu v podstatě pomalejší než my, což bylo fajn," komentuje pokrok Alpine zkušený pilot, jemuž v šampionátu patří s 5 body zatím 12. místo.
"Máme za sebou tři závody - žel jedno odstoupení v Bahrajnu a dvakrát na bodech, víc jsem si nemohl přát. Co nejrychleji se učím a zvykám na tým, přijde toho ještě více. Považuji to za dobrý start, potřebujeme se však zlepšit," dodává Alonso toužící po dalších úspěších.
#F1 #PortugueseGP Qualifying Speed trap & Max. speeds: #Alonso powered by Alpine shines on the straights 📊 pic.twitter.com/xtkSG7aLTC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 1, 2021Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.