Fernando Alonso přiznává, že jim není zcela jasné, proč bylo Alpine v Portugalsku po slabším výkonu v Imole najednou tak konkurenceschopné. Oba piloti francouzského týmu bodovali.
Španěl projel cílem jako osmý za svým týmovým kolegou Estebanem Oconem, pro svou stáj tak vybojovali 10 mistrovských bodů a dostali ji mezi konstruktéry na pátou příčku před AlphuTauri, před sebou nyní mají Ferrari. Alpine má za sebou svůj nejlepší víkend v F1, dobrou rychlost předvedlo již v sobotu, kdy se jejich vůz dostal do třetí řady na roštu.
"Obecně šlo o dobrý víkend, nejen o závod. Cítil jsem, že auto bylo mnohem konkurenceschopnější než předtím v Imole či v Bahrajnu. Bojovali jsme s jedním McLarenem, s jedním Ferrari, s AlphouTauri. Rozhodně jsme tedy ve skupině, do níž jsme v Imole nebo v Bahrajnu nepatřili, to je tedy pozitivní," rozplývá se Alonso, jenž byl v kvalifikaci na rovinkách dokonce nejrychlejší ze všech (323,7 km/h na speed-trapu, viz níže).
"Cítili jsme se konkurenceschopně už od 1. tréninku, v tom druhém jsme skončili pátí, ve třetím tréninku jsme mohli být třetí. Zůstává tak trochu záhadou, co se stalo v kvalifikaci, v níž jsem se tak dobře necítil. Žel jsem v ní necítil tu stejnou přilnavost jako v ostatních částech víkendu," přibližuje Španěl, jenž si v závěru Velké ceny Portugalska podal Ricciarda i Sainze.
"Who's next?" 😤@alo_oficial didn't hold anything back on Sunday afternoon 💪#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8jOD13uqYv
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021"To trochu narušilo můj závod, ale celkově jsem s víkendem a s pokrokem ve výkonnosti vozu velmi spokojený. Myslím, že pro nás jako Alpine šlo o dobrou neděli díky tomu, že jsme byli konkurenceschopnějšími než v kterémkoliv jiném závodě letos," pokračuje Alonso, jenž se letos vrátil do F1 po dvouleté přestávce.
"Stále objevujeme na voze nějaké věci, každý víkend. Přesunuli jsme se na okruh s letos prozatím velmi odlišnými vlastnostmi. Hodně se to lišilo od horka v Bahrajnu a pomalých zatáček s dlouhými rovinkami v mokré Imole, teď to bylo větrné Portimao."
"Myslím si tedy, že musíme dále poznávat auto i naše soupeře - kde jsou silní, kde slabí. A to potrvá, podle mě to platí pro všechny," shrnuje Alonso, jenž si v Portugalsku užil "spoustu zábavy" a svedl několik "dobrých bitev" poté, co do závodu šel z 14. místa na roštu.
"V prvních dvou závodech jsme bojovali na konci středu pole - s Williamsy, s Alfou Romeo. Ferrari, McLaren a AlphaTauri pro nás byli v Bahrajnu nedostižní a tady byli o víkendu v podstatě pomalejší než my, což bylo fajn," komentuje pokrok Alpine zkušený pilot, jemuž v šampionátu patří s 5 body zatím 12. místo.
"Máme za sebou tři závody - žel jedno odstoupení v Bahrajnu a dvakrát na bodech, víc jsem si nemohl přát. Co nejrychleji se učím a zvykám na tým, přijde toho ještě více. Považuji to za dobrý start, potřebujeme se však zlepšit," dodává Alonso toužící po dalších úspěších.
#F1 #PortugueseGP Qualifying Speed trap & Max. speeds: #Alonso powered by Alpine shines on the straights 📊 pic.twitter.com/xtkSG7aLTC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 1, 2021Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.