Kvalifikaci na GP Portugalska zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem, třetí skončil Max Verstappen. Citelnou porážku zaznamenal až šestnáctý Ricciardo.
Kvalifikace začala za suchých podmínek. První měřený čas si připsal Lando Norris na střední směsi pneumatik. Následovali Stroll a další piloti. Chvíli poté se do čela dostal Sainz, zatímco Leclercovi byl jeho čas smazán. Mírné korekce volantu musel předvést Hamilton, který i tak vyjel mimo trať a svůj pokus vzdal. V tom dalším se ale vyšvihl na pátou pozici.
Hodiny předvedl Pérez, jeho štěstí bylo, že v té době už měl zajetý solidní čas, který mu stačil na třetí příčku. Do Q2 by se před závěrečnými pokusy nedostali Russell, oba Haasy, Latifi a Cunoda. V zóně ohrožení se nacházeli také Vettel a Ricciardo.
A právě Australan se nakonec do prostředního segmentu neprobojoval, což je pro McLaren ohromná rána. Spolu s Ricciardem zůstali před Q2 oba Haasy, Latifi a Stroll.
Do prostřední části vstoupil Mercedes, Red Bull a Ferrari na tvrdších pneumatikách. Ale červené vozy nezajely časy, které by jim stačily na postup, takže se dalo čekat jejich přezutí. Jenže Leclerc vsadil na tvrdší pneumatiky i v závěru a vyplatilo se. Monačan postoupil a bude mít k dispozici lepší strategii.
Perez off! Checo slides into the gravel but he's out again and currently P3 in the Q1 standings#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/40hLT3qlVr
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Nepostoupili Russell, Cunoda, Alonso, Giovinazzi a Raikkonen. Pro Španěla jde o velké zklamání, zvlášť když Ocon si vedl výrazně lépe.
První pokus Maxe Verstappena ve třetí části by Verstappenovi stačil na první místo, jenže Holanďanovi byl čas odebrán, díky čemuž se na první pozici dostal Bottas. Za něj se seřadili Hamilton, Pérez, Sainz, Norris a Leclerc. Druhé pokusy přinesly posun Verstappena na třetí příčku. Z první pozice zítra vystartuje zítra Bottas, v první řadě mu bude sekundovat Hamilton.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.