Kvalifikaci na GP Portugalska zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem, třetí skončil Max Verstappen. Citelnou porážku zaznamenal až šestnáctý Ricciardo.
Kvalifikace začala za suchých podmínek. První měřený čas si připsal Lando Norris na střední směsi pneumatik. Následovali Stroll a další piloti. Chvíli poté se do čela dostal Sainz, zatímco Leclercovi byl jeho čas smazán. Mírné korekce volantu musel předvést Hamilton, který i tak vyjel mimo trať a svůj pokus vzdal. V tom dalším se ale vyšvihl na pátou pozici.
Hodiny předvedl Pérez, jeho štěstí bylo, že v té době už měl zajetý solidní čas, který mu stačil na třetí příčku. Do Q2 by se před závěrečnými pokusy nedostali Russell, oba Haasy, Latifi a Cunoda. V zóně ohrožení se nacházeli také Vettel a Ricciardo.
A právě Australan se nakonec do prostředního segmentu neprobojoval, což je pro McLaren ohromná rána. Spolu s Ricciardem zůstali před Q2 oba Haasy, Latifi a Stroll.
Do prostřední části vstoupil Mercedes, Red Bull a Ferrari na tvrdších pneumatikách. Ale červené vozy nezajely časy, které by jim stačily na postup, takže se dalo čekat jejich přezutí. Jenže Leclerc vsadil na tvrdší pneumatiky i v závěru a vyplatilo se. Monačan postoupil a bude mít k dispozici lepší strategii.
Perez off! Checo slides into the gravel but he's out again and currently P3 in the Q1 standings#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/40hLT3qlVr
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Nepostoupili Russell, Cunoda, Alonso, Giovinazzi a Raikkonen. Pro Španěla jde o velké zklamání, zvlášť když Ocon si vedl výrazně lépe.
První pokus Maxe Verstappena ve třetí části by Verstappenovi stačil na první místo, jenže Holanďanovi byl čas odebrán, díky čemuž se na první pozici dostal Bottas. Za něj se seřadili Hamilton, Pérez, Sainz, Norris a Leclerc. Druhé pokusy přinesly posun Verstappena na třetí příčku. Z první pozice zítra vystartuje zítra Bottas, v první řadě mu bude sekundovat Hamilton.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.