Kvalifikaci na GP Portugalska zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem, třetí skončil Max Verstappen. Citelnou porážku zaznamenal až šestnáctý Ricciardo.
Kvalifikace začala za suchých podmínek. První měřený čas si připsal Lando Norris na střední směsi pneumatik. Následovali Stroll a další piloti. Chvíli poté se do čela dostal Sainz, zatímco Leclercovi byl jeho čas smazán. Mírné korekce volantu musel předvést Hamilton, který i tak vyjel mimo trať a svůj pokus vzdal. V tom dalším se ale vyšvihl na pátou pozici.
Hodiny předvedl Pérez, jeho štěstí bylo, že v té době už měl zajetý solidní čas, který mu stačil na třetí příčku. Do Q2 by se před závěrečnými pokusy nedostali Russell, oba Haasy, Latifi a Cunoda. V zóně ohrožení se nacházeli také Vettel a Ricciardo.
A právě Australan se nakonec do prostředního segmentu neprobojoval, což je pro McLaren ohromná rána. Spolu s Ricciardem zůstali před Q2 oba Haasy, Latifi a Stroll.
Do prostřední části vstoupil Mercedes, Red Bull a Ferrari na tvrdších pneumatikách. Ale červené vozy nezajely časy, které by jim stačily na postup, takže se dalo čekat jejich přezutí. Jenže Leclerc vsadil na tvrdší pneumatiky i v závěru a vyplatilo se. Monačan postoupil a bude mít k dispozici lepší strategii.
Perez off! Checo slides into the gravel but he's out again and currently P3 in the Q1 standings#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/40hLT3qlVr
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Nepostoupili Russell, Cunoda, Alonso, Giovinazzi a Raikkonen. Pro Španěla jde o velké zklamání, zvlášť když Ocon si vedl výrazně lépe.
První pokus Maxe Verstappena ve třetí části by Verstappenovi stačil na první místo, jenže Holanďanovi byl čas odebrán, díky čemuž se na první pozici dostal Bottas. Za něj se seřadili Hamilton, Pérez, Sainz, Norris a Leclerc. Druhé pokusy přinesly posun Verstappena na třetí příčku. Z první pozice zítra vystartuje zítra Bottas, v první řadě mu bude sekundovat Hamilton.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.