Kvalifikaci na GP Portugalska zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem, třetí skončil Max Verstappen. Citelnou porážku zaznamenal až šestnáctý Ricciardo.
Kvalifikace začala za suchých podmínek. První měřený čas si připsal Lando Norris na střední směsi pneumatik. Následovali Stroll a další piloti. Chvíli poté se do čela dostal Sainz, zatímco Leclercovi byl jeho čas smazán. Mírné korekce volantu musel předvést Hamilton, který i tak vyjel mimo trať a svůj pokus vzdal. V tom dalším se ale vyšvihl na pátou pozici.
Hodiny předvedl Pérez, jeho štěstí bylo, že v té době už měl zajetý solidní čas, který mu stačil na třetí příčku. Do Q2 by se před závěrečnými pokusy nedostali Russell, oba Haasy, Latifi a Cunoda. V zóně ohrožení se nacházeli také Vettel a Ricciardo.
A právě Australan se nakonec do prostředního segmentu neprobojoval, což je pro McLaren ohromná rána. Spolu s Ricciardem zůstali před Q2 oba Haasy, Latifi a Stroll.
Do prostřední části vstoupil Mercedes, Red Bull a Ferrari na tvrdších pneumatikách. Ale červené vozy nezajely časy, které by jim stačily na postup, takže se dalo čekat jejich přezutí. Jenže Leclerc vsadil na tvrdší pneumatiky i v závěru a vyplatilo se. Monačan postoupil a bude mít k dispozici lepší strategii.
Perez off! Checo slides into the gravel but he's out again and currently P3 in the Q1 standings#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/40hLT3qlVr
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Nepostoupili Russell, Cunoda, Alonso, Giovinazzi a Raikkonen. Pro Španěla jde o velké zklamání, zvlášť když Ocon si vedl výrazně lépe.
První pokus Maxe Verstappena ve třetí části by Verstappenovi stačil na první místo, jenže Holanďanovi byl čas odebrán, díky čemuž se na první pozici dostal Bottas. Za něj se seřadili Hamilton, Pérez, Sainz, Norris a Leclerc. Druhé pokusy přinesly posun Verstappena na třetí příčku. Z první pozice zítra vystartuje zítra Bottas, v první řadě mu bude sekundovat Hamilton.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.