Ve třetím tréninku pokračovala bitva mezi Mercedesem a Red Bullem, ze které tentokrát vyšel nejlépe Max Verstappen. Skvěle zajel Mick Schumacher, mladý Němec v konečném pořadí třetího tréninku překonal svého zkušenějšího rivala Sebastiana Vettela.
Před třetím tréninkem se v Portugalsku ochladilo a nebe začaly křižovat těžké mraky. Na trať se jako první vydali Schumacher a Mazepin - oba s různou směsí pneumatik. Haasu Algarve nesedí, což potvrdily už první výjezdy jeho pilotů, Schumacher s Mazepinem se totiž dopustili chyb. Němec udělal hodiny, Rus vyjel mimo trať.
Do čela se mezitím dostal Cunoda (1:20,997). Japonce však na první příčce brzy vystřídal Raikkonen (1:20,600), další příčky patřily Alonsovi, Pérezovi a Ricciardovi.
Po půl hodině se do čela vyšvihl Pérez, kterého následovali Leclerc a Verstappen. Mexičan se ale na čele dlouho neohřál, brzy ho z něj sesadil Hamilton (1:18,755). Velmi dobře se nadále prezentoval Leclerc, pilot Ferrari ztrácel na Brita jen dvě desetiny. Naopak kvalifikační simulace nevycházely McLarenu, Norris s Ricciardem se nacházeli jen na pomezí první a druhé desítky.
It's a struggle for grip out there! 🥴@LandoNorris finds himself in a spin 🔄#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/4DbN3ZxSV3
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Red Bull vypadal silně především ve třetím sektoru, kde byl Verstappen nejrychlejší. Právě díky tomuto faktu Holanďan drobně překonal Hamiltona a dostal se do vedení (1:18,545).
Během posledních minut se už nikdo výrazně nezlepšil. Za zmínku stojí patnácté místo Schumachera, který překonal oba vozy Aston Martin. Před kvalifikaci si můžou věřit rovněž u Alpine. Ocon skončil pátý, Alonso sice až čtrnáctý, ale tomu byl nejrychlejší čas odebrán kvůli překročený limitů trati. Potenciál v modrém voze tento závodní víkend rozhodně je.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.