Ve třetím tréninku pokračovala bitva mezi Mercedesem a Red Bullem, ze které tentokrát vyšel nejlépe Max Verstappen. Skvěle zajel Mick Schumacher, mladý Němec v konečném pořadí třetího tréninku překonal svého zkušenějšího rivala Sebastiana Vettela.
Před třetím tréninkem se v Portugalsku ochladilo a nebe začaly křižovat těžké mraky. Na trať se jako první vydali Schumacher a Mazepin - oba s různou směsí pneumatik. Haasu Algarve nesedí, což potvrdily už první výjezdy jeho pilotů, Schumacher s Mazepinem se totiž dopustili chyb. Němec udělal hodiny, Rus vyjel mimo trať.
Do čela se mezitím dostal Cunoda (1:20,997). Japonce však na první příčce brzy vystřídal Raikkonen (1:20,600), další příčky patřily Alonsovi, Pérezovi a Ricciardovi.
Po půl hodině se do čela vyšvihl Pérez, kterého následovali Leclerc a Verstappen. Mexičan se ale na čele dlouho neohřál, brzy ho z něj sesadil Hamilton (1:18,755). Velmi dobře se nadále prezentoval Leclerc, pilot Ferrari ztrácel na Brita jen dvě desetiny. Naopak kvalifikační simulace nevycházely McLarenu, Norris s Ricciardem se nacházeli jen na pomezí první a druhé desítky.
It's a struggle for grip out there! 🥴@LandoNorris finds himself in a spin 🔄#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/4DbN3ZxSV3
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Red Bull vypadal silně především ve třetím sektoru, kde byl Verstappen nejrychlejší. Právě díky tomuto faktu Holanďan drobně překonal Hamiltona a dostal se do vedení (1:18,545).
Během posledních minut se už nikdo výrazně nezlepšil. Za zmínku stojí patnácté místo Schumachera, který překonal oba vozy Aston Martin. Před kvalifikaci si můžou věřit rovněž u Alpine. Ocon skončil pátý, Alonso sice až čtrnáctý, ale tomu byl nejrychlejší čas odebrán kvůli překročený limitů trati. Potenciál v modrém voze tento závodní víkend rozhodně je.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.