Ve třetím tréninku pokračovala bitva mezi Mercedesem a Red Bullem, ze které tentokrát vyšel nejlépe Max Verstappen. Skvěle zajel Mick Schumacher, mladý Němec v konečném pořadí třetího tréninku překonal svého zkušenějšího rivala Sebastiana Vettela.
Před třetím tréninkem se v Portugalsku ochladilo a nebe začaly křižovat těžké mraky. Na trať se jako první vydali Schumacher a Mazepin - oba s různou směsí pneumatik. Haasu Algarve nesedí, což potvrdily už první výjezdy jeho pilotů, Schumacher s Mazepinem se totiž dopustili chyb. Němec udělal hodiny, Rus vyjel mimo trať.
Do čela se mezitím dostal Cunoda (1:20,997). Japonce však na první příčce brzy vystřídal Raikkonen (1:20,600), další příčky patřily Alonsovi, Pérezovi a Ricciardovi.
Po půl hodině se do čela vyšvihl Pérez, kterého následovali Leclerc a Verstappen. Mexičan se ale na čele dlouho neohřál, brzy ho z něj sesadil Hamilton (1:18,755). Velmi dobře se nadále prezentoval Leclerc, pilot Ferrari ztrácel na Brita jen dvě desetiny. Naopak kvalifikační simulace nevycházely McLarenu, Norris s Ricciardem se nacházeli jen na pomezí první a druhé desítky.
It's a struggle for grip out there! 🥴@LandoNorris finds himself in a spin 🔄#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/4DbN3ZxSV3
— Formula 1 (@F1) May 1, 2021Red Bull vypadal silně především ve třetím sektoru, kde byl Verstappen nejrychlejší. Právě díky tomuto faktu Holanďan drobně překonal Hamiltona a dostal se do vedení (1:18,545).
Během posledních minut se už nikdo výrazně nezlepšil. Za zmínku stojí patnácté místo Schumachera, který překonal oba vozy Aston Martin. Před kvalifikaci si můžou věřit rovněž u Alpine. Ocon skončil pátý, Alonso sice až čtrnáctý, ale tomu byl nejrychlejší čas odebrán kvůli překročený limitů trati. Potenciál v modrém voze tento závodní víkend rozhodně je.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.