Nováček v rudém Carlos Sainz zatím není se svými výkony stoprocentně spokojený. Rodák z Madridu se chce v nejbližší době zaměřit na jejich vyrovnanost po dobu trvání celého závodního víkendu.
Carlos Sainz je jedním z pilotů, který před letošní sezonou změnil tým. O to více se jej tak dotklo omezení testování, kvůli němuž neměl tolik času na adaptaci v novém prostředí. Na jeho výkonech to ale není znát, mladý Španěl se jevil solidně v Bahrajnu i Imole, byť při druhém víkendu této sezony nepostoupil do Q3, nicméně v závodě Sainz junior vše napravil.
Uznává ale, že jeho výkony mají k ideálu ještě daleko. „Přes zimu jsem makal dost intenzivně, abych týmu porozuměl. Strávil jsem hodně času v továrně, ale upřímně... Do Carlose z McLarenu mám pořád hodně daleko," hlásí bez vytáček.
Sainz se podle svých slov teď soustředí na to, aby dokázal podat maximální výkon ve všech částech závodního víkendu. Právě to mu nevyšlo na již zmíněné Imole.
„Musím dát všechno dohromady. V Bahrajnu a Imole jsem měl záblesky velmi solidní rychlosti, ale je třeba zajistit, abych byl ve svých výkonech konstantní. Mám ale radost z toho, jak se věci vyvíjejí. Na Imole jsem byl blízko pódia a s Charlesem jsme jeli velmi podobné tempo, což je povzbudivé."
Rodák z Madridu má u Ferrari smlouvu na dva roky, Scuderia se přitom nechala slyšet, že letos mu dá určitou dobu hájení. Zatím to však vypadá, že Sainz ji potřebovat nebude. Zdá se, že ve srovnání všech letošních nováčků v jednotlivých týmech si vede nejlépe. Alespoň zatím.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.