Nováček v rudém Carlos Sainz zatím není se svými výkony stoprocentně spokojený. Rodák z Madridu se chce v nejbližší době zaměřit na jejich vyrovnanost po dobu trvání celého závodního víkendu.
Carlos Sainz je jedním z pilotů, který před letošní sezonou změnil tým. O to více se jej tak dotklo omezení testování, kvůli němuž neměl tolik času na adaptaci v novém prostředí. Na jeho výkonech to ale není znát, mladý Španěl se jevil solidně v Bahrajnu i Imole, byť při druhém víkendu této sezony nepostoupil do Q3, nicméně v závodě Sainz junior vše napravil.
Uznává ale, že jeho výkony mají k ideálu ještě daleko. „Přes zimu jsem makal dost intenzivně, abych týmu porozuměl. Strávil jsem hodně času v továrně, ale upřímně... Do Carlose z McLarenu mám pořád hodně daleko," hlásí bez vytáček.
Sainz se podle svých slov teď soustředí na to, aby dokázal podat maximální výkon ve všech částech závodního víkendu. Právě to mu nevyšlo na již zmíněné Imole.
„Musím dát všechno dohromady. V Bahrajnu a Imole jsem měl záblesky velmi solidní rychlosti, ale je třeba zajistit, abych byl ve svých výkonech konstantní. Mám ale radost z toho, jak se věci vyvíjejí. Na Imole jsem byl blízko pódia a s Charlesem jsme jeli velmi podobné tempo, což je povzbudivé."
Rodák z Madridu má u Ferrari smlouvu na dva roky, Scuderia se přitom nechala slyšet, že letos mu dá určitou dobu hájení. Zatím to však vypadá, že Sainz ji potřebovat nebude. Zdá se, že ve srovnání všech letošních nováčků v jednotlivých týmech si vede nejlépe. Alespoň zatím.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.