Stáji Alpine (bývalý Renault) může podle zkušeného Fernanda Alonsa trvat roky, než ovládne šampionát Formule 1. Svůj návrat do seriálu velkých cen s tímto francouzským týmem si však užívá. Oceňuje při tom pracovitost i rychlost svého nového týmového kolegy.
Španělský veterán se do F1 vrátil po dvouleté přestávce, předtím se v ní trápil v neúspěšném projektu McLarenu s Hondou. Nyní jej závodění opět baví a v poslední velké ceně před 2 týdny v Imole dokonce skóroval, byť vůz z Enstone nepatří mezi ty nejkonkurenceschopnější.
"Tým je podle mě staronový, je motivovaný a má potenciál se stát v budoucnu mistrovským, tím jsem si jistý. Nevím, jestli to zabere dva, pět nebo sedm let. Máme však dobrý projekt a já si ho to užívám," popisuje Alonso své současné působení v F1 s Alpine, s nímž v letech 2005 a 2006 získal své dva tituly - tehdy pod vedením Flavia Briatoreho.
Devětatřicetiletého pilota jeho současný šéf Luca de Meo označil za 'kmotra.' Jak na to reaguje Alonso? "Podle mě tím myslel to, že ze všech členů týmů má nejvíce zkušeností jezdec, což je docela výjimečné," usmívá se.
"Normálně přijdete do F1 a všichni ti členové týmů vám vyprávějí o dávných závodech, různé vtípky a kuriozity z Imoly a z dalších okruhů. Nyní jsem já zřejmě tím klukem, který o všech těchto věcech vypráví, takže to je trochu zvláštní," pokračuje Alonso.
Oceňuje také kvality svého nového týmového kolegy Estebana Ocona, který jej během poslední Velké ceny Emilia Romagna předčil v kvalifikaci i v závodě: "Rozhodně na mě zapůsobil a jsem rád, že mám Estebana po svém boku. Je velmi profesionální, tvrdě pracuje nejen na dráze, ale také na simulátoru."
A ten Alonso, jenž naposledy se svým týmovým kolegou Stoffelem Vandoornem v kvalifikacích zametl 21:0, zrovna nemusí. Přesto na něm i on nyní svůj čas tráví. "Sdílíme spolu hodně věcí. Když je jeden z nás v simulátoru, snažíme se spojit a pracovat společně na lepším autě."
"Vím, že velmi dodaný týmu. Je to pro oba jezdce dobré, když máte týmového kolegu, který tvrdě pracuje. Zároveň chcete být vždycky tak rychlý jako on nebo o něco rychlejší. Naposledy se mi to nepovedlo, pokusím se o to ale příště," dodává Alonso před víkendovou Velkou cenou Portugalska.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.