Stáji Alpine (bývalý Renault) může podle zkušeného Fernanda Alonsa trvat roky, než ovládne šampionát Formule 1. Svůj návrat do seriálu velkých cen s tímto francouzským týmem si však užívá. Oceňuje při tom pracovitost i rychlost svého nového týmového kolegy.
Španělský veterán se do F1 vrátil po dvouleté přestávce, předtím se v ní trápil v neúspěšném projektu McLarenu s Hondou. Nyní jej závodění opět baví a v poslední velké ceně před 2 týdny v Imole dokonce skóroval, byť vůz z Enstone nepatří mezi ty nejkonkurenceschopnější.
"Tým je podle mě staronový, je motivovaný a má potenciál se stát v budoucnu mistrovským, tím jsem si jistý. Nevím, jestli to zabere dva, pět nebo sedm let. Máme však dobrý projekt a já si ho to užívám," popisuje Alonso své současné působení v F1 s Alpine, s nímž v letech 2005 a 2006 získal své dva tituly - tehdy pod vedením Flavia Briatoreho.
Devětatřicetiletého pilota jeho současný šéf Luca de Meo označil za 'kmotra.' Jak na to reaguje Alonso? "Podle mě tím myslel to, že ze všech členů týmů má nejvíce zkušeností jezdec, což je docela výjimečné," usmívá se.
"Normálně přijdete do F1 a všichni ti členové týmů vám vyprávějí o dávných závodech, různé vtípky a kuriozity z Imoly a z dalších okruhů. Nyní jsem já zřejmě tím klukem, který o všech těchto věcech vypráví, takže to je trochu zvláštní," pokračuje Alonso.
Oceňuje také kvality svého nového týmového kolegy Estebana Ocona, který jej během poslední Velké ceny Emilia Romagna předčil v kvalifikaci i v závodě: "Rozhodně na mě zapůsobil a jsem rád, že mám Estebana po svém boku. Je velmi profesionální, tvrdě pracuje nejen na dráze, ale také na simulátoru."
A ten Alonso, jenž naposledy se svým týmovým kolegou Stoffelem Vandoornem v kvalifikacích zametl 21:0, zrovna nemusí. Přesto na něm i on nyní svůj čas tráví. "Sdílíme spolu hodně věcí. Když je jeden z nás v simulátoru, snažíme se spojit a pracovat společně na lepším autě."
"Vím, že velmi dodaný týmu. Je to pro oba jezdce dobré, když máte týmového kolegu, který tvrdě pracuje. Zároveň chcete být vždycky tak rychlý jako on nebo o něco rychlejší. Naposledy se mi to nepovedlo, pokusím se o to ale příště," dodává Alonso před víkendovou Velkou cenou Portugalska.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar