Stáji Alpine (bývalý Renault) může podle zkušeného Fernanda Alonsa trvat roky, než ovládne šampionát Formule 1. Svůj návrat do seriálu velkých cen s tímto francouzským týmem si však užívá. Oceňuje při tom pracovitost i rychlost svého nového týmového kolegy.
Španělský veterán se do F1 vrátil po dvouleté přestávce, předtím se v ní trápil v neúspěšném projektu McLarenu s Hondou. Nyní jej závodění opět baví a v poslední velké ceně před 2 týdny v Imole dokonce skóroval, byť vůz z Enstone nepatří mezi ty nejkonkurenceschopnější.
"Tým je podle mě staronový, je motivovaný a má potenciál se stát v budoucnu mistrovským, tím jsem si jistý. Nevím, jestli to zabere dva, pět nebo sedm let. Máme však dobrý projekt a já si ho to užívám," popisuje Alonso své současné působení v F1 s Alpine, s nímž v letech 2005 a 2006 získal své dva tituly - tehdy pod vedením Flavia Briatoreho.
Devětatřicetiletého pilota jeho současný šéf Luca de Meo označil za 'kmotra.' Jak na to reaguje Alonso? "Podle mě tím myslel to, že ze všech členů týmů má nejvíce zkušeností jezdec, což je docela výjimečné," usmívá se.
"Normálně přijdete do F1 a všichni ti členové týmů vám vyprávějí o dávných závodech, různé vtípky a kuriozity z Imoly a z dalších okruhů. Nyní jsem já zřejmě tím klukem, který o všech těchto věcech vypráví, takže to je trochu zvláštní," pokračuje Alonso.
Oceňuje také kvality svého nového týmového kolegy Estebana Ocona, který jej během poslední Velké ceny Emilia Romagna předčil v kvalifikaci i v závodě: "Rozhodně na mě zapůsobil a jsem rád, že mám Estebana po svém boku. Je velmi profesionální, tvrdě pracuje nejen na dráze, ale také na simulátoru."
A ten Alonso, jenž naposledy se svým týmovým kolegou Stoffelem Vandoornem v kvalifikacích zametl 21:0, zrovna nemusí. Přesto na něm i on nyní svůj čas tráví. "Sdílíme spolu hodně věcí. Když je jeden z nás v simulátoru, snažíme se spojit a pracovat společně na lepším autě."
"Vím, že velmi dodaný týmu. Je to pro oba jezdce dobré, když máte týmového kolegu, který tvrdě pracuje. Zároveň chcete být vždycky tak rychlý jako on nebo o něco rychlejší. Naposledy se mi to nepovedlo, pokusím se o to ale příště," dodává Alonso před víkendovou Velkou cenou Portugalska.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.