Stáji Alpine (bývalý Renault) může podle zkušeného Fernanda Alonsa trvat roky, než ovládne šampionát Formule 1. Svůj návrat do seriálu velkých cen s tímto francouzským týmem si však užívá. Oceňuje při tom pracovitost i rychlost svého nového týmového kolegy.
Španělský veterán se do F1 vrátil po dvouleté přestávce, předtím se v ní trápil v neúspěšném projektu McLarenu s Hondou. Nyní jej závodění opět baví a v poslední velké ceně před 2 týdny v Imole dokonce skóroval, byť vůz z Enstone nepatří mezi ty nejkonkurenceschopnější.
"Tým je podle mě staronový, je motivovaný a má potenciál se stát v budoucnu mistrovským, tím jsem si jistý. Nevím, jestli to zabere dva, pět nebo sedm let. Máme však dobrý projekt a já si ho to užívám," popisuje Alonso své současné působení v F1 s Alpine, s nímž v letech 2005 a 2006 získal své dva tituly - tehdy pod vedením Flavia Briatoreho.
Devětatřicetiletého pilota jeho současný šéf Luca de Meo označil za 'kmotra.' Jak na to reaguje Alonso? "Podle mě tím myslel to, že ze všech členů týmů má nejvíce zkušeností jezdec, což je docela výjimečné," usmívá se.
"Normálně přijdete do F1 a všichni ti členové týmů vám vyprávějí o dávných závodech, různé vtípky a kuriozity z Imoly a z dalších okruhů. Nyní jsem já zřejmě tím klukem, který o všech těchto věcech vypráví, takže to je trochu zvláštní," pokračuje Alonso.
Oceňuje také kvality svého nového týmového kolegy Estebana Ocona, který jej během poslední Velké ceny Emilia Romagna předčil v kvalifikaci i v závodě: "Rozhodně na mě zapůsobil a jsem rád, že mám Estebana po svém boku. Je velmi profesionální, tvrdě pracuje nejen na dráze, ale také na simulátoru."
A ten Alonso, jenž naposledy se svým týmovým kolegou Stoffelem Vandoornem v kvalifikacích zametl 21:0, zrovna nemusí. Přesto na něm i on nyní svůj čas tráví. "Sdílíme spolu hodně věcí. Když je jeden z nás v simulátoru, snažíme se spojit a pracovat společně na lepším autě."
"Vím, že velmi dodaný týmu. Je to pro oba jezdce dobré, když máte týmového kolegu, který tvrdě pracuje. Zároveň chcete být vždycky tak rychlý jako on nebo o něco rychlejší. Naposledy se mi to nepovedlo, pokusím se o to ale příště," dodává Alonso před víkendovou Velkou cenou Portugalska.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.