Lewis Hamilton včera v Imole testoval nové pneumatiky Pirelli pro sezónu 2022, kdy Formuli čekají kromě přechodu na 18" kola další velké změny.
Příští rok dochází k rozsáhlým technickým i sportovním změnám a F1 přejde na zcela novou generaci monopostů. Týmy se proto v současné době ve vývoji věnují již více svým budoucím projektům a práce na současných vozech postupně utichají.
Hamilton po druhém místě ve Velké ceně Emilia Romagna zůstal v San Marinu, kde si včera vyzkoušel jízdu na nových 18" kolech, které vyžadují rozsáhle změny v zavěšení. Mercedes kvůli tomu upravil svůj loňský monopost, aby je mohl s Pirelli otestovat.
Úřadující šampion na nich stihl dopoledne ujet 55 kol, dnes jej pak vystřídá druhý závodní pilot Stříbrných šípů Valtteri Bottas, jenž v neděli skončil po kontaktu s Georgem Russellem se zdemolovaným vozem ve zdi.
Pirelli v úterý ocenilo práci jedničky Mercedesu slovy: "Děkujeme Lewisovi Hamiltonovi za skvělou zpětnou vazbu po nabitém dni testování 18" pneumatik pro rok 2022 na okruhu v Imole s Mercedesem. Celkově jsme dnes zvládli 130 kol."
Osmnáctipalcové pneumatiky si letos postupně vyzkoušení všechny týmy kromě Williamsu. Ferrari na nich kroužilo už v únoru ve španělském Jerezu, poté znovu v březnu po Velké ceně Bahrajnu v Sáchiru, kde svou možnost využilo také Alpine.
Francouzský tým (bývalý Renault) bude mít ještě jednu příležitost 11. května v Barceloně, kde se k němu po Velké ceně Španělska připojí s upravenými auty také Red Bull a Alfa Romeo.
FOTOGALERIE:
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.