Lewis Hamilton včera v Imole testoval nové pneumatiky Pirelli pro sezónu 2022, kdy Formuli čekají kromě přechodu na 18" kola další velké změny.
Příští rok dochází k rozsáhlým technickým i sportovním změnám a F1 přejde na zcela novou generaci monopostů. Týmy se proto v současné době ve vývoji věnují již více svým budoucím projektům a práce na současných vozech postupně utichají.
Hamilton po druhém místě ve Velké ceně Emilia Romagna zůstal v San Marinu, kde si včera vyzkoušel jízdu na nových 18" kolech, které vyžadují rozsáhle změny v zavěšení. Mercedes kvůli tomu upravil svůj loňský monopost, aby je mohl s Pirelli otestovat.
Úřadující šampion na nich stihl dopoledne ujet 55 kol, dnes jej pak vystřídá druhý závodní pilot Stříbrných šípů Valtteri Bottas, jenž v neděli skončil po kontaktu s Georgem Russellem se zdemolovaným vozem ve zdi.
Pirelli v úterý ocenilo práci jedničky Mercedesu slovy: "Děkujeme Lewisovi Hamiltonovi za skvělou zpětnou vazbu po nabitém dni testování 18" pneumatik pro rok 2022 na okruhu v Imole s Mercedesem. Celkově jsme dnes zvládli 130 kol."
Osmnáctipalcové pneumatiky si letos postupně vyzkoušení všechny týmy kromě Williamsu. Ferrari na nich kroužilo už v únoru ve španělském Jerezu, poté znovu v březnu po Velké ceně Bahrajnu v Sáchiru, kde svou možnost využilo také Alpine.
Francouzský tým (bývalý Renault) bude mít ještě jednu příležitost 11. května v Barceloně, kde se k němu po Velké ceně Španělska připojí s upravenými auty také Red Bull a Alfa Romeo.
FOTOGALERIE:
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.