Ve třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen před Landem Norrisem, pro změnu Mercedes na pilu příliš netlačil. Solidně vypadá rovněž Ferrari a Alpha Tauri, závěr první desítky patřil Alpine. Zaskvěl se také šestnáctý Mick Schumacher.
V úvodní části třetího tréninku kroužili na trati Raikkonen, Schumacher a Mazepin. Zvláště mladý Rus se se svým vozem viditelně pral. K tomuto triu se posléze přidal i Giovinazzi, ten však kroužil na tvrdších pneumatikách.
Po osmnácti minutách zajel průběžně nerychlejší čas Leclerc, který se vyšvihl těsně před Raikkonena. Sainz byl o dvě desetiny pomalejší, před Španěla v barvách Ferrari se dostal také Alonso. Je však třeba říct, že jezdci Ferrari měli nazuty tvrdší pneumatiky. Ani to je ale nezastavilo. O další dvě minuty později se totiž Sainz dostal na druhé místo hned za Monačana.
Zdatně jim sekundoval třetí Norris. Poté zaúřadoval Pérez, který zajel nejrychlejší čas - o dvě desetiny lepší než byl ten Leclercův. Chyby se dopustil Latifi, solidně jedoucí Kanaďan ztratil přilnavost a urazil si přední křídlo.
🚩 RED FLAG 🚩Latifi slides into the barriers coming out of Turn 5 💥The Williams driver gets going again and limps back to the pits #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/6ho5y6N4VJ
— Formula 1 (@F1) April 17, 2021S kvalifikačními pokusy začali Verstappen a Bottas. Zatímco Holanďanovi byl jeho čas odebrán kvůli překročení traťových limitů, Bottas zajel nejrychlejší čas - 1:15,9. S blížícím se koncem třetího tréninku začali všichni zrychlovat, bylo to patrné na časech pilotů Ferrari, Alonsa nebo třeba Strolla, jehož Aston Martin si chce s FIA promluvit o letošních změnách pravidel. Ty jej prý poškodily víc než konkurenci.
Dvanáct minut před koncem se na první příčku dostal Norris před Hamiltona. 1:15,414. Jezdce McLarenu však odsunul na druhou příčku Verstappen. V elitní desítce se krom již zmíněných závodníků objevil také Gasly a oba piloti Alpine. Překvapil šestnáctý Mick Schumacher.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.