IMOLA - 1. TRÉNINK; Formule 1 letos poprvé zavítala do Evropy. Na slavné trati v Imole byl v úvodním tréninku nejrychlejší Valtteri Bottas s Mercedesem před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, Max Verstappen skončil třetí se ztrátou 5 setin sekundy. Dopolední část byla poznamenána srážkou Estebana Ocona se Sergiem Pérezem, po na 10 min zavlály červené vlajky.
V 11:00 našeho času na trať jako první vyrazily vozy Alfa Romeo a vrhly se na měřená kola. Giovinazzi ho zvládl za 1:30,224, Räikkönen za 1:32,748 min. V San Marinu bylo chladno - teplota vzduchu dosahovala jen 10 °C, asfalt 21 °C, obloha zatažená.
Pneumatiky proto nelepily tak, jako tomu bylo v Bahrajnu, smykem to hned potvrdil Mazepin či Pérez, jenž se po 9 min objevil na čele (1:19,205 min), krátce nato jej vystřídal Hamilton (1:18,257) a Sainz (1:17,682).
Po čtvrthodince na chvíli zavlály žluté vlajky, to když se mimo trať ocitl Cunoda s AlphouTauri, dokázal se však vrátit do boxů, monopost měl ale poškozen. Spousta týmů přivezla do Imoly nové díly - pozorujeme například nová křídla u Alfy Romeo či Alpine, Williams má i novou podlahu.
An early spin for Nikita Mazepin in his first European FP1Meanwhile, Lewis Hamilton goes quickest just over ten minutes into the session ⏱️#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/zWGcRZ20O8
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
Po 25 min se na 1. příčku propracoval Gasly (1:17,470 min), jenž se před 3 týdny v Bahrajnu kvalifikoval na 4. místě, závod si však zkazil najetím do Ricciarda a poškozením vozu.
O 10 min se dopředu dostal zase Mercedes, tentokrát ten řízený Bottasem (1:17,331 min). Stříbrné šípy měly během tří týdnů poměrně dost času k nápravě některých svých slabin. Jenže Scuderia se nedala odradit a Sainz dalším pokusem (1:17,296 min) Fina opět předčil.
Dvacet minut před koncem došlo ke kuriózní srážce Péreze s Oconem a trénink byl zastaven. Red Bull skončil ve smyku s poškozeným levým zadním kolem, Alpine mělo rozbité přední křídlo. Vše se odehrálo mimo záběry kamer, komisaři se incidentem budou zabývat po skončení tréninku.
RED FLAG 🔴The session is halted as Sergio Perez has a problem with his rear left wheel - and Esteban Ocon suffers collateral damage 👀Both are out of their cars and their FP1 is over #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/aZKrVqdAGm
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
"Ocon byl v pomalém kole, Sergio v rychlém, došlo ke kontaktu v té zatáčce, to je zatím vše, co k tomu můžu říct, co jsem slyšel od jezdců, opakovaný záznam jsem ještě neviděl," komentoval šéf Red Bullu Christian Horner.
V závěru Latifi zvládl bravurně v předposlední zatáčce přetáčivý smyk a Hamiltonovi se podařilo o 17 tisícin přetlačit Sainze, nato předvedl ostré kolo Verstappen, jenž si chce v Imole spravit chuť poté, co mu v Bahrajnu uteklo vítězství mezi prsty - 1:16,622 min.
Poslední slovo měl ale Bottas (1:16,564) se Stříbrným šípem, první tři piloty od sebe dělilo jen 58 tisícin! V závěrečných sekundách stihl ještě havarovat Mazepin a poškodit svůj Haas, který doplácí na nezkušenost mladíků.
Velmi dobrý výkon předvedl Gasly, jemuž patří 5. pozice s na tisícinu stejným časem jako Sainz, slušně zajel i Alonso s Alpine (7. místo se ztrátou 9 desetin), za nímž hned překvapivě skončil Latifi s Williamsem. Ricciardovi s McLarenem patří až 10. příčka, jeho týmovému kolegovi Norrisovi 13., Vettel čtrnáctý.
Pořadí v kvalifikaci bude velmi důležité, protože se zde na úzké trati velmi těžko předjíždí. F1 se tomu snaží pomoci prodloužením DRS zóny o cca 120 metrů, kvůli tomu byl přesunut i detekční bod před zatáčku č. 17 (loni až za č. 18).
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.