IMOLA - 1. TRÉNINK; Formule 1 letos poprvé zavítala do Evropy. Na slavné trati v Imole byl v úvodním tréninku nejrychlejší Valtteri Bottas s Mercedesem před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, Max Verstappen skončil třetí se ztrátou 5 setin sekundy. Dopolední část byla poznamenána srážkou Estebana Ocona se Sergiem Pérezem, po na 10 min zavlály červené vlajky.
V 11:00 našeho času na trať jako první vyrazily vozy Alfa Romeo a vrhly se na měřená kola. Giovinazzi ho zvládl za 1:30,224, Räikkönen za 1:32,748 min. V San Marinu bylo chladno - teplota vzduchu dosahovala jen 10 °C, asfalt 21 °C, obloha zatažená.
Pneumatiky proto nelepily tak, jako tomu bylo v Bahrajnu, smykem to hned potvrdil Mazepin či Pérez, jenž se po 9 min objevil na čele (1:19,205 min), krátce nato jej vystřídal Hamilton (1:18,257) a Sainz (1:17,682).
Po čtvrthodince na chvíli zavlály žluté vlajky, to když se mimo trať ocitl Cunoda s AlphouTauri, dokázal se však vrátit do boxů, monopost měl ale poškozen. Spousta týmů přivezla do Imoly nové díly - pozorujeme například nová křídla u Alfy Romeo či Alpine, Williams má i novou podlahu.
An early spin for Nikita Mazepin in his first European FP1Meanwhile, Lewis Hamilton goes quickest just over ten minutes into the session ⏱️#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/zWGcRZ20O8
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
Po 25 min se na 1. příčku propracoval Gasly (1:17,470 min), jenž se před 3 týdny v Bahrajnu kvalifikoval na 4. místě, závod si však zkazil najetím do Ricciarda a poškozením vozu.
O 10 min se dopředu dostal zase Mercedes, tentokrát ten řízený Bottasem (1:17,331 min). Stříbrné šípy měly během tří týdnů poměrně dost času k nápravě některých svých slabin. Jenže Scuderia se nedala odradit a Sainz dalším pokusem (1:17,296 min) Fina opět předčil.
Dvacet minut před koncem došlo ke kuriózní srážce Péreze s Oconem a trénink byl zastaven. Red Bull skončil ve smyku s poškozeným levým zadním kolem, Alpine mělo rozbité přední křídlo. Vše se odehrálo mimo záběry kamer, komisaři se incidentem budou zabývat po skončení tréninku.
RED FLAG 🔴The session is halted as Sergio Perez has a problem with his rear left wheel - and Esteban Ocon suffers collateral damage 👀Both are out of their cars and their FP1 is over #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/aZKrVqdAGm
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
"Ocon byl v pomalém kole, Sergio v rychlém, došlo ke kontaktu v té zatáčce, to je zatím vše, co k tomu můžu říct, co jsem slyšel od jezdců, opakovaný záznam jsem ještě neviděl," komentoval šéf Red Bullu Christian Horner.
V závěru Latifi zvládl bravurně v předposlední zatáčce přetáčivý smyk a Hamiltonovi se podařilo o 17 tisícin přetlačit Sainze, nato předvedl ostré kolo Verstappen, jenž si chce v Imole spravit chuť poté, co mu v Bahrajnu uteklo vítězství mezi prsty - 1:16,622 min.
Poslední slovo měl ale Bottas (1:16,564) se Stříbrným šípem, první tři piloty od sebe dělilo jen 58 tisícin! V závěrečných sekundách stihl ještě havarovat Mazepin a poškodit svůj Haas, který doplácí na nezkušenost mladíků.
Velmi dobrý výkon předvedl Gasly, jemuž patří 5. pozice s na tisícinu stejným časem jako Sainz, slušně zajel i Alonso s Alpine (7. místo se ztrátou 9 desetin), za nímž hned překvapivě skončil Latifi s Williamsem. Ricciardovi s McLarenem patří až 10. příčka, jeho týmovému kolegovi Norrisovi 13., Vettel čtrnáctý.
Pořadí v kvalifikaci bude velmi důležité, protože se zde na úzké trati velmi těžko předjíždí. F1 se tomu snaží pomoci prodloužením DRS zóny o cca 120 metrů, kvůli tomu byl přesunut i detekční bod před zatáčku č. 17 (loni až za č. 18).
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.