Zahraniční zdroje (především ty italské) začínají hovořit o příchodu Marca Mattiacciho do Aston Martinu. To by byla skvělá zpráva zejména pro Sebastiana Vettela, který s padesátiletým Italem vychází velmi dobře.
Podle italských médií se ve světě Formule 1 chystá jeden dost zajímavý comeback. Má se týkat Marca Mattiacciho, který vešel do povědomí coby šéf Ferrari v letech 2014 a 2015. Byl to právě dnes padesátiletý Ital, kdo se svého času zasloužil o příchod Sebastiana Vettela do Ferrari.
A naopak konec Fernanda Alonsa v rudém. Alespoň tak to Mattiacci veřejně prezentoval, byť verze dvojnásobného mistra světa byla diametrálně odlišná. Každopádně právě s Vettelem by mohl Marco Mattiacci znovu spolupracovat. Šušká se totiž, že má nastoupit k Aston Martinu na pozici konzultanta.
Vettelovi by se návrat staré známé tváře pravděpodobně hodil jako sůl. Není tajemstvím, že čtyřnásobný šampion prožívá velkou osobní krizi a návrat člověka, který o něm nikdy nepochyboval, by mu zřejmě hodně pomohl. Vždyť Seb je znám jako pilot, který pro podávání top výkonů potřebuje cítit ve svém okolí maximální možnou oporu.
Tu mu může poskytnout právě Mattiacci, který se o Vettelovi kdysi vyjádřil takto: „On je můj dárek pro Ferrari. Je velmi inteligentní, bystrý a rychlý. Vždy přesně ví, čeho chce dosáhnout a jak toho má dosáhnout. Je to velmi rozumný chlapec."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.