Zahraniční zdroje (především ty italské) začínají hovořit o příchodu Marca Mattiacciho do Aston Martinu. To by byla skvělá zpráva zejména pro Sebastiana Vettela, který s padesátiletým Italem vychází velmi dobře.
Podle italských médií se ve světě Formule 1 chystá jeden dost zajímavý comeback. Má se týkat Marca Mattiacciho, který vešel do povědomí coby šéf Ferrari v letech 2014 a 2015. Byl to právě dnes padesátiletý Ital, kdo se svého času zasloužil o příchod Sebastiana Vettela do Ferrari.
A naopak konec Fernanda Alonsa v rudém. Alespoň tak to Mattiacci veřejně prezentoval, byť verze dvojnásobného mistra světa byla diametrálně odlišná. Každopádně právě s Vettelem by mohl Marco Mattiacci znovu spolupracovat. Šušká se totiž, že má nastoupit k Aston Martinu na pozici konzultanta.
Vettelovi by se návrat staré známé tváře pravděpodobně hodil jako sůl. Není tajemstvím, že čtyřnásobný šampion prožívá velkou osobní krizi a návrat člověka, který o něm nikdy nepochyboval, by mu zřejmě hodně pomohl. Vždyť Seb je znám jako pilot, který pro podávání top výkonů potřebuje cítit ve svém okolí maximální možnou oporu.
Tu mu může poskytnout právě Mattiacci, který se o Vettelovi kdysi vyjádřil takto: „On je můj dárek pro Ferrari. Je velmi inteligentní, bystrý a rychlý. Vždy přesně ví, čeho chce dosáhnout a jak toho má dosáhnout. Je to velmi rozumný chlapec."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.