Bývalý pilot Formule 1 a mistr světa Jacques Villeneuve komentuje současné dění v padoku. Všímá si duelu týmových kolegů u Ferrari či Maxe Verstappena z Red Bullu, který má ambice na titul.
Sainz u Ferrari skutečnou hrozbouLoni Leclerc jasně převyšoval Sebastiana Vettela, jenž letos přestoupil k Aston Martinu (bývalému Racing Pointu). Do Maranella přišel další talent - Carlos Sainz se zkušenostmi z McLarenu, Renaultu či Toro Rosso. A ten by Charlesovi mohl zatápět podstatně více než čtyřnásobný mistr světa před ním.
"Pro Charlese představuje Sainz skutečné nebezpečí. Carlos nebyl nikdy v tak důležitém týmu. Za ta léta se rozvinul a nyní přichází s odhodláním a zkušenostmi," popisuje Villeneuve.
Také je zvyklý na vypořádávání se s rychlými týmovými kolegy. Kalkuluje a tvrdě pracuje, což může být pro Charlese velmi nepříjemné," pokračuje 50letý Kanaďan, jenž v sezóně 1995 ovládl sérii IndyCar, v té následující se stal vicemistrem v F1 a v roce 1997 už s Williamsem dosáhl na titul.
Verstappen si první závod sám prohrálPoté si všímá Maxe Verstappena, jenž má být letos největším soupeřem Lewise Hamiltona v seriálu mistrovství světa F1. "Tlak je na Verstappenovi. Závod v Bahrajnu měl v kapse, ale dokázal o něj přijít," hodnotí průběh letošní úvodní Velké ceny Bahrajnu.
"Už se nemůžu dočkat, jak si povede v příštích závodech. Všichni jej vnímají jako budoucího mistra světa, takže je teď na něm, aby to dokázal," shrnuje své pocity Villeneuve.
Max vyspěl, Mercedes jej chválíLetošní sezóna slibuje napínavou bitvu mezi Mercedesem a Red Bullem, který je konkurenceschopnější. Šéfinženýr Stříbrných šípů Andrew Shovlin svého soupeře oceňuje: "Není pochyb o tom, že Red Bull funguje fakt dobře. Jsou ostrým, soustředěným týmem, který nedělá moc chyb."
Poté chválí i jejich mladou hvězdu: "Max je očividně velmi vyspělý, velmi chytrý jezdec a je to proti němu těžké. A dobře se rozvíjejí, v každé sezóně prokázali, že dokážou podstatně zvýšit výkonnost auta."
"Bez ohledu na počátek, tohle tedy nebude jednoduchý šampionát. Bude to vyrovnané a my to v něm nevzdáme. A oni vám řeknou totéž... Už jsme zažili nějaké náročné roky v předchozích několika sezónách, není nám to cizí, musíme s tím pracovat. Vypadá to tedy na dva týmy, jež jsou momentálně v podstatě stejně rychlé, takže podle mě půjde o náročný rok," očekává Shovlin.
Bodovaný kvalifikační závod - blbost?Na závěr se Villeneuve vyjádřil k 'sprint kvalifikaci,' kterou letos bude Formule 1 zkoušet v Silverstone, v Monze, v Brazílii a v Kanadě. Cílem je zatraktivnit šampionát pomocí sobotního 30minutového závodu, který rozhodne o pořadí na startu nedělní velké ceny, ti nejlepší si z něj odnesou rovněž mistrovské body.
"Mou první reakcí bylo kritizovat tento přístup. Pak jsem si ale uvědomil, že Formule 1 musí inovovat. Pátek je pro příležitostné diváky tak nudný, proto si myslím, že jde o něco, co stojí za to prozkoumat," dodává bývalý pilot Williamsu, BAR, Renaultu, Sauberu či BMW.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.