Bývalý pilot Formule 1 a mistr světa Jacques Villeneuve komentuje současné dění v padoku. Všímá si duelu týmových kolegů u Ferrari či Maxe Verstappena z Red Bullu, který má ambice na titul.
Sainz u Ferrari skutečnou hrozbouLoni Leclerc jasně převyšoval Sebastiana Vettela, jenž letos přestoupil k Aston Martinu (bývalému Racing Pointu). Do Maranella přišel další talent - Carlos Sainz se zkušenostmi z McLarenu, Renaultu či Toro Rosso. A ten by Charlesovi mohl zatápět podstatně více než čtyřnásobný mistr světa před ním.
"Pro Charlese představuje Sainz skutečné nebezpečí. Carlos nebyl nikdy v tak důležitém týmu. Za ta léta se rozvinul a nyní přichází s odhodláním a zkušenostmi," popisuje Villeneuve.
Také je zvyklý na vypořádávání se s rychlými týmovými kolegy. Kalkuluje a tvrdě pracuje, což může být pro Charlese velmi nepříjemné," pokračuje 50letý Kanaďan, jenž v sezóně 1995 ovládl sérii IndyCar, v té následující se stal vicemistrem v F1 a v roce 1997 už s Williamsem dosáhl na titul.
Verstappen si první závod sám prohrálPoté si všímá Maxe Verstappena, jenž má být letos největším soupeřem Lewise Hamiltona v seriálu mistrovství světa F1. "Tlak je na Verstappenovi. Závod v Bahrajnu měl v kapse, ale dokázal o něj přijít," hodnotí průběh letošní úvodní Velké ceny Bahrajnu.
"Už se nemůžu dočkat, jak si povede v příštích závodech. Všichni jej vnímají jako budoucího mistra světa, takže je teď na něm, aby to dokázal," shrnuje své pocity Villeneuve.
Max vyspěl, Mercedes jej chválíLetošní sezóna slibuje napínavou bitvu mezi Mercedesem a Red Bullem, který je konkurenceschopnější. Šéfinženýr Stříbrných šípů Andrew Shovlin svého soupeře oceňuje: "Není pochyb o tom, že Red Bull funguje fakt dobře. Jsou ostrým, soustředěným týmem, který nedělá moc chyb."
Poté chválí i jejich mladou hvězdu: "Max je očividně velmi vyspělý, velmi chytrý jezdec a je to proti němu těžké. A dobře se rozvíjejí, v každé sezóně prokázali, že dokážou podstatně zvýšit výkonnost auta."
"Bez ohledu na počátek, tohle tedy nebude jednoduchý šampionát. Bude to vyrovnané a my to v něm nevzdáme. A oni vám řeknou totéž... Už jsme zažili nějaké náročné roky v předchozích několika sezónách, není nám to cizí, musíme s tím pracovat. Vypadá to tedy na dva týmy, jež jsou momentálně v podstatě stejně rychlé, takže podle mě půjde o náročný rok," očekává Shovlin.
Bodovaný kvalifikační závod - blbost?Na závěr se Villeneuve vyjádřil k 'sprint kvalifikaci,' kterou letos bude Formule 1 zkoušet v Silverstone, v Monze, v Brazílii a v Kanadě. Cílem je zatraktivnit šampionát pomocí sobotního 30minutového závodu, který rozhodne o pořadí na startu nedělní velké ceny, ti nejlepší si z něj odnesou rovněž mistrovské body.
"Mou první reakcí bylo kritizovat tento přístup. Pak jsem si ale uvědomil, že Formule 1 musí inovovat. Pátek je pro příležitostné diváky tak nudný, proto si myslím, že jde o něco, co stojí za to prozkoumat," dodává bývalý pilot Williamsu, BAR, Renaultu, Sauberu či BMW.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.