Bývalý pilot Formule 1 a mistr světa Jacques Villeneuve komentuje současné dění v padoku. Všímá si duelu týmových kolegů u Ferrari či Maxe Verstappena z Red Bullu, který má ambice na titul.
Sainz u Ferrari skutečnou hrozbouLoni Leclerc jasně převyšoval Sebastiana Vettela, jenž letos přestoupil k Aston Martinu (bývalému Racing Pointu). Do Maranella přišel další talent - Carlos Sainz se zkušenostmi z McLarenu, Renaultu či Toro Rosso. A ten by Charlesovi mohl zatápět podstatně více než čtyřnásobný mistr světa před ním.
"Pro Charlese představuje Sainz skutečné nebezpečí. Carlos nebyl nikdy v tak důležitém týmu. Za ta léta se rozvinul a nyní přichází s odhodláním a zkušenostmi," popisuje Villeneuve.
Také je zvyklý na vypořádávání se s rychlými týmovými kolegy. Kalkuluje a tvrdě pracuje, což může být pro Charlese velmi nepříjemné," pokračuje 50letý Kanaďan, jenž v sezóně 1995 ovládl sérii IndyCar, v té následující se stal vicemistrem v F1 a v roce 1997 už s Williamsem dosáhl na titul.
Verstappen si první závod sám prohrálPoté si všímá Maxe Verstappena, jenž má být letos největším soupeřem Lewise Hamiltona v seriálu mistrovství světa F1. "Tlak je na Verstappenovi. Závod v Bahrajnu měl v kapse, ale dokázal o něj přijít," hodnotí průběh letošní úvodní Velké ceny Bahrajnu.
"Už se nemůžu dočkat, jak si povede v příštích závodech. Všichni jej vnímají jako budoucího mistra světa, takže je teď na něm, aby to dokázal," shrnuje své pocity Villeneuve.
Max vyspěl, Mercedes jej chválíLetošní sezóna slibuje napínavou bitvu mezi Mercedesem a Red Bullem, který je konkurenceschopnější. Šéfinženýr Stříbrných šípů Andrew Shovlin svého soupeře oceňuje: "Není pochyb o tom, že Red Bull funguje fakt dobře. Jsou ostrým, soustředěným týmem, který nedělá moc chyb."
Poté chválí i jejich mladou hvězdu: "Max je očividně velmi vyspělý, velmi chytrý jezdec a je to proti němu těžké. A dobře se rozvíjejí, v každé sezóně prokázali, že dokážou podstatně zvýšit výkonnost auta."
"Bez ohledu na počátek, tohle tedy nebude jednoduchý šampionát. Bude to vyrovnané a my to v něm nevzdáme. A oni vám řeknou totéž... Už jsme zažili nějaké náročné roky v předchozích několika sezónách, není nám to cizí, musíme s tím pracovat. Vypadá to tedy na dva týmy, jež jsou momentálně v podstatě stejně rychlé, takže podle mě půjde o náročný rok," očekává Shovlin.
Bodovaný kvalifikační závod - blbost?Na závěr se Villeneuve vyjádřil k 'sprint kvalifikaci,' kterou letos bude Formule 1 zkoušet v Silverstone, v Monze, v Brazílii a v Kanadě. Cílem je zatraktivnit šampionát pomocí sobotního 30minutového závodu, který rozhodne o pořadí na startu nedělní velké ceny, ti nejlepší si z něj odnesou rovněž mistrovské body.
"Mou první reakcí bylo kritizovat tento přístup. Pak jsem si ale uvědomil, že Formule 1 musí inovovat. Pátek je pro příležitostné diváky tak nudný, proto si myslím, že jde o něco, co stojí za to prozkoumat," dodává bývalý pilot Williamsu, BAR, Renaultu, Sauberu či BMW.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.