Bývalý pilot Formule 1 a mistr světa Jacques Villeneuve komentuje současné dění v padoku. Všímá si duelu týmových kolegů u Ferrari či Maxe Verstappena z Red Bullu, který má ambice na titul.
Sainz u Ferrari skutečnou hrozbouLoni Leclerc jasně převyšoval Sebastiana Vettela, jenž letos přestoupil k Aston Martinu (bývalému Racing Pointu). Do Maranella přišel další talent - Carlos Sainz se zkušenostmi z McLarenu, Renaultu či Toro Rosso. A ten by Charlesovi mohl zatápět podstatně více než čtyřnásobný mistr světa před ním.
"Pro Charlese představuje Sainz skutečné nebezpečí. Carlos nebyl nikdy v tak důležitém týmu. Za ta léta se rozvinul a nyní přichází s odhodláním a zkušenostmi," popisuje Villeneuve.
Také je zvyklý na vypořádávání se s rychlými týmovými kolegy. Kalkuluje a tvrdě pracuje, což může být pro Charlese velmi nepříjemné," pokračuje 50letý Kanaďan, jenž v sezóně 1995 ovládl sérii IndyCar, v té následující se stal vicemistrem v F1 a v roce 1997 už s Williamsem dosáhl na titul.
Verstappen si první závod sám prohrálPoté si všímá Maxe Verstappena, jenž má být letos největším soupeřem Lewise Hamiltona v seriálu mistrovství světa F1. "Tlak je na Verstappenovi. Závod v Bahrajnu měl v kapse, ale dokázal o něj přijít," hodnotí průběh letošní úvodní Velké ceny Bahrajnu.
"Už se nemůžu dočkat, jak si povede v příštích závodech. Všichni jej vnímají jako budoucího mistra světa, takže je teď na něm, aby to dokázal," shrnuje své pocity Villeneuve.
Max vyspěl, Mercedes jej chválíLetošní sezóna slibuje napínavou bitvu mezi Mercedesem a Red Bullem, který je konkurenceschopnější. Šéfinženýr Stříbrných šípů Andrew Shovlin svého soupeře oceňuje: "Není pochyb o tom, že Red Bull funguje fakt dobře. Jsou ostrým, soustředěným týmem, který nedělá moc chyb."
Poté chválí i jejich mladou hvězdu: "Max je očividně velmi vyspělý, velmi chytrý jezdec a je to proti němu těžké. A dobře se rozvíjejí, v každé sezóně prokázali, že dokážou podstatně zvýšit výkonnost auta."
"Bez ohledu na počátek, tohle tedy nebude jednoduchý šampionát. Bude to vyrovnané a my to v něm nevzdáme. A oni vám řeknou totéž... Už jsme zažili nějaké náročné roky v předchozích několika sezónách, není nám to cizí, musíme s tím pracovat. Vypadá to tedy na dva týmy, jež jsou momentálně v podstatě stejně rychlé, takže podle mě půjde o náročný rok," očekává Shovlin.
Bodovaný kvalifikační závod - blbost?Na závěr se Villeneuve vyjádřil k 'sprint kvalifikaci,' kterou letos bude Formule 1 zkoušet v Silverstone, v Monze, v Brazílii a v Kanadě. Cílem je zatraktivnit šampionát pomocí sobotního 30minutového závodu, který rozhodne o pořadí na startu nedělní velké ceny, ti nejlepší si z něj odnesou rovněž mistrovské body.
"Mou první reakcí bylo kritizovat tento přístup. Pak jsem si ale uvědomil, že Formule 1 musí inovovat. Pátek je pro příležitostné diváky tak nudný, proto si myslím, že jde o něco, co stojí za to prozkoumat," dodává bývalý pilot Williamsu, BAR, Renaultu, Sauberu či BMW.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.