Šéf Mercedesu Toto Wolff je přesvědčen, že nová pravidla mají jediný cíl - poškodit Mercedes. Rodák z Vídně se ale s něčím takovým nechce smířit jen tak a bez boje.
Mercedes vládne Formuli 1 počínaje nástupem hybridní turboéry - tedy od roku 2014. Královská třída motorsportu ještě tak dlouhou dominanci jednoho týmu nezažila, takže se není čemu divit, že řada fanoušků i odborníků už je poněkud unavená. Dotyční argumentují tím, že pro sport není dlouholetá nadvláda jedné barvy dobrá.
Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je zřejmé, že je tu určitá snaha Mercedes zpomalit a znevýhodnit. To rodák z Vídně podle svých slov nechce připustit bez boje. „Je jasné, že jsou tu oblasti, ve kterých nás chtějí zpomalit. My společně diskutujeme o tom, jestli je to pro sport nezbytně nutné nebo jestli jde o snahu některých týmů a čirou zaujatost proti nám," nadhazuje Wolff.
Boss stříbrných šípů zároveň dodává, že na některé ústupky jeho stáj kývla, jiné jsou pro ni však nepřijatelné.
„O některých krocích jsme věděli a dobrovolně na ně přistoupili. Pak jsou tu ale jiné kroky, které mají za cíl výhradně nás poškodit. S takovými nesouhlasím a vždy proti nim budu bojovat. Pravdou je, že za ty roky ve Formuli 1 ztratila řada lidí, kteří se na vás usmívají, ale za tím úsměvem je zášť a závist, můj respekt."
„Říká se, že Formule 1 je nádrž plná žraloků, ale podle mě je tu žraloků jen pár. Zbytek jsou spíš rybičky," uzavírá Toto Wolff. Na závěr dodejme, že své znepokojení vyjádřil v minulých dnech i Lewis Hamilton. Také podle něj jsou úpravy pravidel namířené přímo proti Mercedesu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.