Šéf Mercedesu Toto Wolff je přesvědčen, že nová pravidla mají jediný cíl - poškodit Mercedes. Rodák z Vídně se ale s něčím takovým nechce smířit jen tak a bez boje.
Mercedes vládne Formuli 1 počínaje nástupem hybridní turboéry - tedy od roku 2014. Královská třída motorsportu ještě tak dlouhou dominanci jednoho týmu nezažila, takže se není čemu divit, že řada fanoušků i odborníků už je poněkud unavená. Dotyční argumentují tím, že pro sport není dlouholetá nadvláda jedné barvy dobrá.
Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je zřejmé, že je tu určitá snaha Mercedes zpomalit a znevýhodnit. To rodák z Vídně podle svých slov nechce připustit bez boje. „Je jasné, že jsou tu oblasti, ve kterých nás chtějí zpomalit. My společně diskutujeme o tom, jestli je to pro sport nezbytně nutné nebo jestli jde o snahu některých týmů a čirou zaujatost proti nám," nadhazuje Wolff.
Boss stříbrných šípů zároveň dodává, že na některé ústupky jeho stáj kývla, jiné jsou pro ni však nepřijatelné.
„O některých krocích jsme věděli a dobrovolně na ně přistoupili. Pak jsou tu ale jiné kroky, které mají za cíl výhradně nás poškodit. S takovými nesouhlasím a vždy proti nim budu bojovat. Pravdou je, že za ty roky ve Formuli 1 ztratila řada lidí, kteří se na vás usmívají, ale za tím úsměvem je zášť a závist, můj respekt."
„Říká se, že Formule 1 je nádrž plná žraloků, ale podle mě je tu žraloků jen pár. Zbytek jsou spíš rybičky," uzavírá Toto Wolff. Na závěr dodejme, že své znepokojení vyjádřil v minulých dnech i Lewis Hamilton. Také podle něj jsou úpravy pravidel namířené přímo proti Mercedesu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.