Šéf Mercedesu Toto Wolff je přesvědčen, že nová pravidla mají jediný cíl - poškodit Mercedes. Rodák z Vídně se ale s něčím takovým nechce smířit jen tak a bez boje.
Mercedes vládne Formuli 1 počínaje nástupem hybridní turboéry - tedy od roku 2014. Královská třída motorsportu ještě tak dlouhou dominanci jednoho týmu nezažila, takže se není čemu divit, že řada fanoušků i odborníků už je poněkud unavená. Dotyční argumentují tím, že pro sport není dlouholetá nadvláda jedné barvy dobrá.
Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je zřejmé, že je tu určitá snaha Mercedes zpomalit a znevýhodnit. To rodák z Vídně podle svých slov nechce připustit bez boje. „Je jasné, že jsou tu oblasti, ve kterých nás chtějí zpomalit. My společně diskutujeme o tom, jestli je to pro sport nezbytně nutné nebo jestli jde o snahu některých týmů a čirou zaujatost proti nám," nadhazuje Wolff.
Boss stříbrných šípů zároveň dodává, že na některé ústupky jeho stáj kývla, jiné jsou pro ni však nepřijatelné.
„O některých krocích jsme věděli a dobrovolně na ně přistoupili. Pak jsou tu ale jiné kroky, které mají za cíl výhradně nás poškodit. S takovými nesouhlasím a vždy proti nim budu bojovat. Pravdou je, že za ty roky ve Formuli 1 ztratila řada lidí, kteří se na vás usmívají, ale za tím úsměvem je zášť a závist, můj respekt."
„Říká se, že Formule 1 je nádrž plná žraloků, ale podle mě je tu žraloků jen pár. Zbytek jsou spíš rybičky," uzavírá Toto Wolff. Na závěr dodejme, že své znepokojení vyjádřil v minulých dnech i Lewis Hamilton. Také podle něj jsou úpravy pravidel namířené přímo proti Mercedesu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.