Šéf Mercedesu Toto Wolff je přesvědčen, že nová pravidla mají jediný cíl - poškodit Mercedes. Rodák z Vídně se ale s něčím takovým nechce smířit jen tak a bez boje.
Mercedes vládne Formuli 1 počínaje nástupem hybridní turboéry - tedy od roku 2014. Královská třída motorsportu ještě tak dlouhou dominanci jednoho týmu nezažila, takže se není čemu divit, že řada fanoušků i odborníků už je poněkud unavená. Dotyční argumentují tím, že pro sport není dlouholetá nadvláda jedné barvy dobrá.
Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je zřejmé, že je tu určitá snaha Mercedes zpomalit a znevýhodnit. To rodák z Vídně podle svých slov nechce připustit bez boje. „Je jasné, že jsou tu oblasti, ve kterých nás chtějí zpomalit. My společně diskutujeme o tom, jestli je to pro sport nezbytně nutné nebo jestli jde o snahu některých týmů a čirou zaujatost proti nám," nadhazuje Wolff.
Boss stříbrných šípů zároveň dodává, že na některé ústupky jeho stáj kývla, jiné jsou pro ni však nepřijatelné.
„O některých krocích jsme věděli a dobrovolně na ně přistoupili. Pak jsou tu ale jiné kroky, které mají za cíl výhradně nás poškodit. S takovými nesouhlasím a vždy proti nim budu bojovat. Pravdou je, že za ty roky ve Formuli 1 ztratila řada lidí, kteří se na vás usmívají, ale za tím úsměvem je zášť a závist, můj respekt."
„Říká se, že Formule 1 je nádrž plná žraloků, ale podle mě je tu žraloků jen pár. Zbytek jsou spíš rybičky," uzavírá Toto Wolff. Na závěr dodejme, že své znepokojení vyjádřil v minulých dnech i Lewis Hamilton. Také podle něj jsou úpravy pravidel namířené přímo proti Mercedesu.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .