Rutinér Fernando Alonso patří v současné Formuli 1 mezi nejstarší piloty. Jako nevýhodu to ale nevidí a skutečnost, že jezdí proti synům některých svých soupeřů z minulosti nevnímá.
Fernando Alonso patří mezi nejzkušenější bardy ve Formuli 1, s trochou nadsázky se dá říct, že brzy čtyřicetiletý Španěl by mohl být pro řadu svých kolegů na roštu otcem. Rodák z Ovieda se nicméně na věk nedívá.
„Je pravda, že jsem závodil s Josem Verstappenem nebo Michaelem Schumacherem, teď tu máme jejich syny, kteří nepochybně patří k největším talentům. Jsou formulovou budoucností, ale při závodě na to nehledím. Nedívám se do zrcátek a neříkám si: To je syn Michaela Schumachera nebo Jose Verstappena," hlásí pilot Alpine.
Při otázce na svou nejlepší sezonu ve Formuli 1 má Alonso jasno, neboť bez váhání označil ročník 2012. Tehdy Ferrari vstoupilo do sezony s katastrofálním vozem, jenže Alonso ho doslova ždímal a mistrovský titul mu unikl jen o vlásek. Při vší úctě k Sebastianu Vettelovi a Red Bullu se dá říct, že nejlepší pilot v roce 2012 skončil „až druhý". Alonso ozdobil zmíněnou sezonu heroickými triumfy na Sepangu nebo ve Valencii.
„Podle mě byla moje nejlepší sezona ta s označením 2012. Z Ferrari jsem tehdy dostal absolutní maximum, Snad se k tomu letos přiblížím také," přeje si.
A jak dlouho bude Španěl ve Formuli 1 ještě působit? V plánu má minimálně tuto a nadcházející sezonu. Na konci roku 2022 se o svých dalších krocích rozhodne podle toho, jak na něj zapůsobí nová technická pravidla.
„Určitě tu budu dva roky. Pak se uvidí, jak dopadnou nová pravidla. Měla by nám zajistit lepší závodění, v což všichni doufáme. Formule 1 musí udělat během sezony 2022 několik kroků dopředu," líčí Alonso závěrem.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.