Rutinér Fernando Alonso patří v současné Formuli 1 mezi nejstarší piloty. Jako nevýhodu to ale nevidí a skutečnost, že jezdí proti synům některých svých soupeřů z minulosti nevnímá.
Fernando Alonso patří mezi nejzkušenější bardy ve Formuli 1, s trochou nadsázky se dá říct, že brzy čtyřicetiletý Španěl by mohl být pro řadu svých kolegů na roštu otcem. Rodák z Ovieda se nicméně na věk nedívá.
„Je pravda, že jsem závodil s Josem Verstappenem nebo Michaelem Schumacherem, teď tu máme jejich syny, kteří nepochybně patří k největším talentům. Jsou formulovou budoucností, ale při závodě na to nehledím. Nedívám se do zrcátek a neříkám si: To je syn Michaela Schumachera nebo Jose Verstappena," hlásí pilot Alpine.
Při otázce na svou nejlepší sezonu ve Formuli 1 má Alonso jasno, neboť bez váhání označil ročník 2012. Tehdy Ferrari vstoupilo do sezony s katastrofálním vozem, jenže Alonso ho doslova ždímal a mistrovský titul mu unikl jen o vlásek. Při vší úctě k Sebastianu Vettelovi a Red Bullu se dá říct, že nejlepší pilot v roce 2012 skončil „až druhý". Alonso ozdobil zmíněnou sezonu heroickými triumfy na Sepangu nebo ve Valencii.
„Podle mě byla moje nejlepší sezona ta s označením 2012. Z Ferrari jsem tehdy dostal absolutní maximum, Snad se k tomu letos přiblížím také," přeje si.
A jak dlouho bude Španěl ve Formuli 1 ještě působit? V plánu má minimálně tuto a nadcházející sezonu. Na konci roku 2022 se o svých dalších krocích rozhodne podle toho, jak na něj zapůsobí nová technická pravidla.
„Určitě tu budu dva roky. Pak se uvidí, jak dopadnou nová pravidla. Měla by nám zajistit lepší závodění, v což všichni doufáme. Formule 1 musí udělat během sezony 2022 několik kroků dopředu," líčí Alonso závěrem.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.