Rutinér Fernando Alonso patří v současné Formuli 1 mezi nejstarší piloty. Jako nevýhodu to ale nevidí a skutečnost, že jezdí proti synům některých svých soupeřů z minulosti nevnímá.
Fernando Alonso patří mezi nejzkušenější bardy ve Formuli 1, s trochou nadsázky se dá říct, že brzy čtyřicetiletý Španěl by mohl být pro řadu svých kolegů na roštu otcem. Rodák z Ovieda se nicméně na věk nedívá.
„Je pravda, že jsem závodil s Josem Verstappenem nebo Michaelem Schumacherem, teď tu máme jejich syny, kteří nepochybně patří k největším talentům. Jsou formulovou budoucností, ale při závodě na to nehledím. Nedívám se do zrcátek a neříkám si: To je syn Michaela Schumachera nebo Jose Verstappena," hlásí pilot Alpine.
Při otázce na svou nejlepší sezonu ve Formuli 1 má Alonso jasno, neboť bez váhání označil ročník 2012. Tehdy Ferrari vstoupilo do sezony s katastrofálním vozem, jenže Alonso ho doslova ždímal a mistrovský titul mu unikl jen o vlásek. Při vší úctě k Sebastianu Vettelovi a Red Bullu se dá říct, že nejlepší pilot v roce 2012 skončil „až druhý". Alonso ozdobil zmíněnou sezonu heroickými triumfy na Sepangu nebo ve Valencii.
„Podle mě byla moje nejlepší sezona ta s označením 2012. Z Ferrari jsem tehdy dostal absolutní maximum, Snad se k tomu letos přiblížím také," přeje si.
A jak dlouho bude Španěl ve Formuli 1 ještě působit? V plánu má minimálně tuto a nadcházející sezonu. Na konci roku 2022 se o svých dalších krocích rozhodne podle toho, jak na něj zapůsobí nová technická pravidla.
„Určitě tu budu dva roky. Pak se uvidí, jak dopadnou nová pravidla. Měla by nám zajistit lepší závodění, v což všichni doufáme. Formule 1 musí udělat během sezony 2022 několik kroků dopředu," líčí Alonso závěrem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.