Helmut Marko zná Sebastiana Vettela jako své boty. Odborný poradce Red Bullu nechápe, proč si jeho bývalý svěřenec nevzal roční dovolenou. Ta by mu prý pomohla uspořádat si priority.
„Nechápu to, měl si vzít rok volna a rozhodnout se, jakým směrem se chce dál vydat. Příští rok by měl ve Formuli 1, spoustu možností, kde se uplatnit," hlásí na adresu Sebastiana Vettela Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu čtyřnásobného šampiona dobře zná, vždyť právě s Markem za zády získal Vettel své největší úspěchy. Zároveň není tajemstvím, že Red Bull měl o služby svého bývalého svěřence před touto sezonou zájem, ten dal ale nakonec přednost Aston Martinu.
A to se zatím nejeví jako dobrá volba. Tmavě zelený vůz rozhodně neoslňuje, částečně i proto, že jej zasáhly změny v oblasti pravidel podlahy. Šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer hovoří v této souvislosti o manku čítajícím více než vteřinu na kolo. Právě o tolik měly jeho vozy na základě upravených regulí zpomalit.
„Je to jednoduché. Aston Martin má srovnatelné auto s Mercedesem, takže je trápí stejné problémy jako Mercedes. První závod byl pro Seba katastrofou, ale myslím, že dříve nebo později zlepší ovladatelnost vozu i svou výkonnost. Je však pravda, že nejsou tak dobří jako Stříbrné šípy," dodává Marko.
Další Rakušan Gerhard Berger je toho názoru, že Sebastian Vettel nezvládá tlak. Někdejší pilot Ferrari nebo McLarenu si dokonce myslí, že Seb tlak nezvládal nikdy, při této příležitosti pak upozorňuje na interní konfrontaci s Danielem Ricciardem, potažmo Charlesem Leclercem.
„Vettel nikdy nereagoval pod tlakem dobře, vzpomeňme si na rok 2014 a stejně tak na jeho poslední dva roky u Ferrari. On ho prostě nemá rád. Jamile se dostanete do situace, ve které teď je, musíte jít krok po koku a s nadhledem. Jemu se to nedaří, dělá stále větší a větší chyby, což vede k tomu, že ho lidé začínají zpochybňovat," říká Gerhard Berger.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.