Helmut Marko zná Sebastiana Vettela jako své boty. Odborný poradce Red Bullu nechápe, proč si jeho bývalý svěřenec nevzal roční dovolenou. Ta by mu prý pomohla uspořádat si priority.
„Nechápu to, měl si vzít rok volna a rozhodnout se, jakým směrem se chce dál vydat. Příští rok by měl ve Formuli 1, spoustu možností, kde se uplatnit," hlásí na adresu Sebastiana Vettela Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu čtyřnásobného šampiona dobře zná, vždyť právě s Markem za zády získal Vettel své největší úspěchy. Zároveň není tajemstvím, že Red Bull měl o služby svého bývalého svěřence před touto sezonou zájem, ten dal ale nakonec přednost Aston Martinu.
A to se zatím nejeví jako dobrá volba. Tmavě zelený vůz rozhodně neoslňuje, částečně i proto, že jej zasáhly změny v oblasti pravidel podlahy. Šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer hovoří v této souvislosti o manku čítajícím více než vteřinu na kolo. Právě o tolik měly jeho vozy na základě upravených regulí zpomalit.
„Je to jednoduché. Aston Martin má srovnatelné auto s Mercedesem, takže je trápí stejné problémy jako Mercedes. První závod byl pro Seba katastrofou, ale myslím, že dříve nebo později zlepší ovladatelnost vozu i svou výkonnost. Je však pravda, že nejsou tak dobří jako Stříbrné šípy," dodává Marko.
Další Rakušan Gerhard Berger je toho názoru, že Sebastian Vettel nezvládá tlak. Někdejší pilot Ferrari nebo McLarenu si dokonce myslí, že Seb tlak nezvládal nikdy, při této příležitosti pak upozorňuje na interní konfrontaci s Danielem Ricciardem, potažmo Charlesem Leclercem.
„Vettel nikdy nereagoval pod tlakem dobře, vzpomeňme si na rok 2014 a stejně tak na jeho poslední dva roky u Ferrari. On ho prostě nemá rád. Jamile se dostanete do situace, ve které teď je, musíte jít krok po koku a s nadhledem. Jemu se to nedaří, dělá stále větší a větší chyby, což vede k tomu, že ho lidé začínají zpochybňovat," říká Gerhard Berger.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.