Trojnásobný mistr světa si je jistý, že v identickém voze by Max Verstappen nedal Lewisi Hamiltonovi šanci. Holanďan je podle něj agresivnější a celkově lepší. I Hamilton je sice podle Brazilce dobrý, ale profituje z dominantního vozu a týmových kolegů, kteří nekladou výrazný odpor.
Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem svedli v Bahrajnu parádní bitvu, která je příslibem do dalšího průběhu sezony. Oba piloti totiž zcela nepochybně patří mezi absolutní špičku ve svém oboru. Zároveň jde o konfrontaci dvou různých generací - na jedné straně zkušený sedminásobný šampion Hamilton, na té druhé agresivní a ctižádostivý Verstappen.
Není se proto co divit, že mnozí fanoušci i odborníci si kladou otázku, jak by vypadal jejich vzájemný souboj, kdyby měli oba k dispozici totožný materiál. Trojnásobný mistr světa Nelson Piquet starší by v takovém případě favorizoval Verstappena.
„Je složité porovnávat dva jezdce, kteří nejsou v jedné stáji, protože F1 se jezdí s rozdílnými vozy. Myslím ale, že kdyby byl Max v Mercedesu, tak by Hamiltona zlikvidoval. Je agresivnější a bojovnější. Možná díky tomu dělá víc chyb, ale podle mě by i tak zvítězil," má jasno Piquet.
Trojnásobný šampion dále zmiňuje skutečnost, že šest ze svých sedmi mistrovských titulů získal Hamilton díky dominantnímu vozu. Celá situace mu připomíná rok 1987, kdy závodil pro Williams, který se tehdy nacházel ve stejné situaci jako Mercedes od začátku hybridní turboéry.
„Bylo to opravdu velmi jednoduché. Měli jsme výrazně lepší auto než všichni ostatní. Mercedes je na tom poslední roky úplně stejně. Paradoxem je, že v roce 1987 jsem rozhodně nepodával svoje nejlepší výkony, ale na titul to stejně stačilo."
„Ale rozhodně nechci říct, že by Hamilton nebyl dobrý. Jen prostě vedle sebe nemá dostatečně kvalitního kolegu, s Bottasem se vyhrává lehce. A Rosberg? Ten byl ještě horší než Bottas, vyhrál jen díky tomu, že Lewise potkaly technické poruchy," pálí Piquet starší do živého.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.