Trojnásobný mistr světa si je jistý, že v identickém voze by Max Verstappen nedal Lewisi Hamiltonovi šanci. Holanďan je podle něj agresivnější a celkově lepší. I Hamilton je sice podle Brazilce dobrý, ale profituje z dominantního vozu a týmových kolegů, kteří nekladou výrazný odpor.
Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem svedli v Bahrajnu parádní bitvu, která je příslibem do dalšího průběhu sezony. Oba piloti totiž zcela nepochybně patří mezi absolutní špičku ve svém oboru. Zároveň jde o konfrontaci dvou různých generací - na jedné straně zkušený sedminásobný šampion Hamilton, na té druhé agresivní a ctižádostivý Verstappen.
Není se proto co divit, že mnozí fanoušci i odborníci si kladou otázku, jak by vypadal jejich vzájemný souboj, kdyby měli oba k dispozici totožný materiál. Trojnásobný mistr světa Nelson Piquet starší by v takovém případě favorizoval Verstappena.
„Je složité porovnávat dva jezdce, kteří nejsou v jedné stáji, protože F1 se jezdí s rozdílnými vozy. Myslím ale, že kdyby byl Max v Mercedesu, tak by Hamiltona zlikvidoval. Je agresivnější a bojovnější. Možná díky tomu dělá víc chyb, ale podle mě by i tak zvítězil," má jasno Piquet.
Trojnásobný šampion dále zmiňuje skutečnost, že šest ze svých sedmi mistrovských titulů získal Hamilton díky dominantnímu vozu. Celá situace mu připomíná rok 1987, kdy závodil pro Williams, který se tehdy nacházel ve stejné situaci jako Mercedes od začátku hybridní turboéry.
„Bylo to opravdu velmi jednoduché. Měli jsme výrazně lepší auto než všichni ostatní. Mercedes je na tom poslední roky úplně stejně. Paradoxem je, že v roce 1987 jsem rozhodně nepodával svoje nejlepší výkony, ale na titul to stejně stačilo."
„Ale rozhodně nechci říct, že by Hamilton nebyl dobrý. Jen prostě vedle sebe nemá dostatečně kvalitního kolegu, s Bottasem se vyhrává lehce. A Rosberg? Ten byl ještě horší než Bottas, vyhrál jen díky tomu, že Lewise potkaly technické poruchy," pálí Piquet starší do živého.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.