Trojnásobný mistr světa si je jistý, že v identickém voze by Max Verstappen nedal Lewisi Hamiltonovi šanci. Holanďan je podle něj agresivnější a celkově lepší. I Hamilton je sice podle Brazilce dobrý, ale profituje z dominantního vozu a týmových kolegů, kteří nekladou výrazný odpor.
Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem svedli v Bahrajnu parádní bitvu, která je příslibem do dalšího průběhu sezony. Oba piloti totiž zcela nepochybně patří mezi absolutní špičku ve svém oboru. Zároveň jde o konfrontaci dvou různých generací - na jedné straně zkušený sedminásobný šampion Hamilton, na té druhé agresivní a ctižádostivý Verstappen.
Není se proto co divit, že mnozí fanoušci i odborníci si kladou otázku, jak by vypadal jejich vzájemný souboj, kdyby měli oba k dispozici totožný materiál. Trojnásobný mistr světa Nelson Piquet starší by v takovém případě favorizoval Verstappena.
„Je složité porovnávat dva jezdce, kteří nejsou v jedné stáji, protože F1 se jezdí s rozdílnými vozy. Myslím ale, že kdyby byl Max v Mercedesu, tak by Hamiltona zlikvidoval. Je agresivnější a bojovnější. Možná díky tomu dělá víc chyb, ale podle mě by i tak zvítězil," má jasno Piquet.
Trojnásobný šampion dále zmiňuje skutečnost, že šest ze svých sedmi mistrovských titulů získal Hamilton díky dominantnímu vozu. Celá situace mu připomíná rok 1987, kdy závodil pro Williams, který se tehdy nacházel ve stejné situaci jako Mercedes od začátku hybridní turboéry.
„Bylo to opravdu velmi jednoduché. Měli jsme výrazně lepší auto než všichni ostatní. Mercedes je na tom poslední roky úplně stejně. Paradoxem je, že v roce 1987 jsem rozhodně nepodával svoje nejlepší výkony, ale na titul to stejně stačilo."
„Ale rozhodně nechci říct, že by Hamilton nebyl dobrý. Jen prostě vedle sebe nemá dostatečně kvalitního kolegu, s Bottasem se vyhrává lehce. A Rosberg? Ten byl ještě horší než Bottas, vyhrál jen díky tomu, že Lewise potkaly technické poruchy," pálí Piquet starší do živého.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.