Trojnásobný mistr světa si je jistý, že v identickém voze by Max Verstappen nedal Lewisi Hamiltonovi šanci. Holanďan je podle něj agresivnější a celkově lepší. I Hamilton je sice podle Brazilce dobrý, ale profituje z dominantního vozu a týmových kolegů, kteří nekladou výrazný odpor.
Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem svedli v Bahrajnu parádní bitvu, která je příslibem do dalšího průběhu sezony. Oba piloti totiž zcela nepochybně patří mezi absolutní špičku ve svém oboru. Zároveň jde o konfrontaci dvou různých generací - na jedné straně zkušený sedminásobný šampion Hamilton, na té druhé agresivní a ctižádostivý Verstappen.
Není se proto co divit, že mnozí fanoušci i odborníci si kladou otázku, jak by vypadal jejich vzájemný souboj, kdyby měli oba k dispozici totožný materiál. Trojnásobný mistr světa Nelson Piquet starší by v takovém případě favorizoval Verstappena.
„Je složité porovnávat dva jezdce, kteří nejsou v jedné stáji, protože F1 se jezdí s rozdílnými vozy. Myslím ale, že kdyby byl Max v Mercedesu, tak by Hamiltona zlikvidoval. Je agresivnější a bojovnější. Možná díky tomu dělá víc chyb, ale podle mě by i tak zvítězil," má jasno Piquet.
Trojnásobný šampion dále zmiňuje skutečnost, že šest ze svých sedmi mistrovských titulů získal Hamilton díky dominantnímu vozu. Celá situace mu připomíná rok 1987, kdy závodil pro Williams, který se tehdy nacházel ve stejné situaci jako Mercedes od začátku hybridní turboéry.
„Bylo to opravdu velmi jednoduché. Měli jsme výrazně lepší auto než všichni ostatní. Mercedes je na tom poslední roky úplně stejně. Paradoxem je, že v roce 1987 jsem rozhodně nepodával svoje nejlepší výkony, ale na titul to stejně stačilo."
„Ale rozhodně nechci říct, že by Hamilton nebyl dobrý. Jen prostě vedle sebe nemá dostatečně kvalitního kolegu, s Bottasem se vyhrává lehce. A Rosberg? Ten byl ještě horší než Bottas, vyhrál jen díky tomu, že Lewise potkaly technické poruchy," pálí Piquet starší do živého.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.