Sebastian Vettel se ve Velké ceně Bahrajnu moc nevytáhl. Po svém přestupu k Aston Martinu měl být tahounem, místo toho skončil jako předposlední s klasifikovaných jezdců, daleko za bodujícím týmovým kolegou Lancem Strollem, jenž má podstatně méně zkušeností z Formule 1. Kritický slov na adresu čtyřnásobného mistra světa proto přibývá.
V nedělním závodě navíc dostal penalizaci za to, jak při brzdění do první zatáčky zezadu narazil do Estebana Ocona, jenž nikterak neměnil směr. Trestných deset sekund však nemělo žádný vliv na 15. příčku, na níž Vettel projel cílem.
"Sebastian je čtyřnásobným šampionem, takže patří mezi výjimečné jezdce, o tom není pochyb. Nikdy ale nereagoval dobře na tlak. Vzpomínám si, když do Red Bullu přišel Daniel [Ricciardo], tak byl velmi silný a na Sebastiana vyvinul tlak. Pro Sebastiana to bylo těžké se s tím vyrovnat," popisuje bývalý pilot Gerhard Berger.
"U Ferrari to bylo stejné. A teď, když ho sleduji, tak zkrátka cítím, že není volný, není dostatečně uvolněný. Možná by chtěl momentálně něco dokazovat, ale asi to není možné, protože nemá dost dobré auto nebo je vlastní forma není dost dobrá," kritizuje 61letý rakouský pilot, jenž na v letech 1987 - 1997 závodil v F1 za Ferrari, McLaren či Renault.
Jeho bývalý soupeř Damon Hill je v hodnocení Vettela ještě ostřejší: "Je to jako s mexickou party hrou, s piñatou. Je poražen napadrť. Je to příšerné sledovat, co se děje. Fakt cítím, že potřebuje změnit své psychické rozpoložení... Pak by měl ty potřebné schopnosti. Mohl by závodit na čele s Lewise a s Maxem."
Vettel po závodě v Bahrajnu přiznal, že má problémy zvyknout si na své nové auto: "Necítím se ve voze jako doma. Hodně věcí bojuje proti mě, takže se nemůžu soustředit na řízení. Existuje spousta věcí, o které se musíme postarat."
Aston Martin, loni známý jako Racing Point či Copy Point kvůli kopírování Mercedesu, letos navíc není tak konkurenceschopný. "Někteří byli o dvě sekundy rychlejší," poukazuje Vettel, jenž se snažil posunout dopředu díky strategie sázející na jedinou zastávku. "Podle mě šlo o správné rozhodnutí, ke konci mi ale úplně odcházely pneumatiky."
There are always positives. 💚#SV5 debriefs his first race in green. ⬇️#BahrainGP pic.twitter.com/Vcx6w6b8jv
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 28, 2021Jeho šéf Otmar Szafnauer k tomu dodává: "Sebastianův závod byl náročný vzhledem k tomu, že se musel probíjet z konce roštu. Přešli jsme u něj na jednozastávkovou strategii, abychom mu dali tu nejlepší šanci na zisk bodů. Nakonec to bylo příliš a výkonnost jeho pneumatik se vytrácela rychleji, než jsme čekali."
"Z prvního víkendu sezóny si odneseme pozitiva i negativa a v následujících týdnech budeme tvrdě pracovat na tom, abychom v dalším závodě v Imole byli konkurenceschopnější," slibuje šéf Aston Martinu, který chce i letos útočit na třetí příčku mezi konstruktéry.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.