Sebastian Vettel se ve Velké ceně Bahrajnu moc nevytáhl. Po svém přestupu k Aston Martinu měl být tahounem, místo toho skončil jako předposlední s klasifikovaných jezdců, daleko za bodujícím týmovým kolegou Lancem Strollem, jenž má podstatně méně zkušeností z Formule 1. Kritický slov na adresu čtyřnásobného mistra světa proto přibývá.
V nedělním závodě navíc dostal penalizaci za to, jak při brzdění do první zatáčky zezadu narazil do Estebana Ocona, jenž nikterak neměnil směr. Trestných deset sekund však nemělo žádný vliv na 15. příčku, na níž Vettel projel cílem.
"Sebastian je čtyřnásobným šampionem, takže patří mezi výjimečné jezdce, o tom není pochyb. Nikdy ale nereagoval dobře na tlak. Vzpomínám si, když do Red Bullu přišel Daniel [Ricciardo], tak byl velmi silný a na Sebastiana vyvinul tlak. Pro Sebastiana to bylo těžké se s tím vyrovnat," popisuje bývalý pilot Gerhard Berger.
"U Ferrari to bylo stejné. A teď, když ho sleduji, tak zkrátka cítím, že není volný, není dostatečně uvolněný. Možná by chtěl momentálně něco dokazovat, ale asi to není možné, protože nemá dost dobré auto nebo je vlastní forma není dost dobrá," kritizuje 61letý rakouský pilot, jenž na v letech 1987 - 1997 závodil v F1 za Ferrari, McLaren či Renault.
Jeho bývalý soupeř Damon Hill je v hodnocení Vettela ještě ostřejší: "Je to jako s mexickou party hrou, s piñatou. Je poražen napadrť. Je to příšerné sledovat, co se děje. Fakt cítím, že potřebuje změnit své psychické rozpoložení... Pak by měl ty potřebné schopnosti. Mohl by závodit na čele s Lewise a s Maxem."
Vettel po závodě v Bahrajnu přiznal, že má problémy zvyknout si na své nové auto: "Necítím se ve voze jako doma. Hodně věcí bojuje proti mě, takže se nemůžu soustředit na řízení. Existuje spousta věcí, o které se musíme postarat."
Aston Martin, loni známý jako Racing Point či Copy Point kvůli kopírování Mercedesu, letos navíc není tak konkurenceschopný. "Někteří byli o dvě sekundy rychlejší," poukazuje Vettel, jenž se snažil posunout dopředu díky strategie sázející na jedinou zastávku. "Podle mě šlo o správné rozhodnutí, ke konci mi ale úplně odcházely pneumatiky."
There are always positives. 💚#SV5 debriefs his first race in green. ⬇️#BahrainGP pic.twitter.com/Vcx6w6b8jv
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 28, 2021Jeho šéf Otmar Szafnauer k tomu dodává: "Sebastianův závod byl náročný vzhledem k tomu, že se musel probíjet z konce roštu. Přešli jsme u něj na jednozastávkovou strategii, abychom mu dali tu nejlepší šanci na zisk bodů. Nakonec to bylo příliš a výkonnost jeho pneumatik se vytrácela rychleji, než jsme čekali."
"Z prvního víkendu sezóny si odneseme pozitiva i negativa a v následujících týdnech budeme tvrdě pracovat na tom, abychom v dalším závodě v Imole byli konkurenceschopnější," slibuje šéf Aston Martinu, který chce i letos útočit na třetí příčku mezi konstruktéry.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.