Aston Martin i Sebastian Vetteel se zatím trápí. Čtyřnásobný mistr světa popisuje příčiny tohoto faktu a zároveň doufá v brzké lepší zítřky.
Sebastian Vettel prožil katastrofální začátek nového vztahu s Aston Martinem. Ambiciózní tým si od čtyřnásobného mistra světa slibuje zkušenosti a samozřejmě také výsledky, jenže to druhé v Bahrajnu rozhodně nepřišlo.
Vettel se trápil takřka po celý víkend, přičemž jeho bahrajnská mizérie gradovala v neděli, kdy si šampion z let 2010 až 2013 počínal dost nevýrazně. Korunu všemu nasadila kolize s Estebanem Oconem, za kterou Vettel vyinkasoval desetivteřinovou penalizaci a k tomu trestné body. Celkově jich v Bahrajnu nasbíral pět. Jeho štěstím nicméně je, že před prvním závodem letošního ročníku měl na kontě trestných bodů nulu, takže se z tohoto pohledu nic drastického neděje.
Přesto provází Sebův debut v nové stáji rozpaky. On sám si je této skutečnosti velice dobře vědom.
„Rozhodně to není ideální. V autě se zatím cítím docela špatně, je tu řada různých věcí, které mi dělají starosti, takže se nemůžu plně soustředit na řízení," přiznává Vettel.
„Musíme je identifikovat a napravit. Jakmile na to přijdeme, tak už budeme vědět, jaký směr máme při vývoji zvolit. Od té chvíle se už budeme jen zlepšovat, tím jsem si jistý. Zatím jsme každopádně vyzkoušeli celou řadu změn a úprav v nastavení, jenže zatím nic nefunguje tak, jak bych potřeboval," dodává.
Další závod je v italské Imole naplánován na 18. dubna. Aston Martin tak má relativně dost času na nápravu. Alespoň částečnou. Vettel přitom věří, že ke zlepšení opravdu dojde. „Nezažili jsme start do sezony jaký jsme chtěli, ale zůstáváme dále motivovaní. Jsem si jistý, že další závody pro nás budou výrazně lepší."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.