Aston Martin i Sebastian Vetteel se zatím trápí. Čtyřnásobný mistr světa popisuje příčiny tohoto faktu a zároveň doufá v brzké lepší zítřky.
Sebastian Vettel prožil katastrofální začátek nového vztahu s Aston Martinem. Ambiciózní tým si od čtyřnásobného mistra světa slibuje zkušenosti a samozřejmě také výsledky, jenže to druhé v Bahrajnu rozhodně nepřišlo.
Vettel se trápil takřka po celý víkend, přičemž jeho bahrajnská mizérie gradovala v neděli, kdy si šampion z let 2010 až 2013 počínal dost nevýrazně. Korunu všemu nasadila kolize s Estebanem Oconem, za kterou Vettel vyinkasoval desetivteřinovou penalizaci a k tomu trestné body. Celkově jich v Bahrajnu nasbíral pět. Jeho štěstím nicméně je, že před prvním závodem letošního ročníku měl na kontě trestných bodů nulu, takže se z tohoto pohledu nic drastického neděje.
Přesto provází Sebův debut v nové stáji rozpaky. On sám si je této skutečnosti velice dobře vědom.
„Rozhodně to není ideální. V autě se zatím cítím docela špatně, je tu řada různých věcí, které mi dělají starosti, takže se nemůžu plně soustředit na řízení," přiznává Vettel.
„Musíme je identifikovat a napravit. Jakmile na to přijdeme, tak už budeme vědět, jaký směr máme při vývoji zvolit. Od té chvíle se už budeme jen zlepšovat, tím jsem si jistý. Zatím jsme každopádně vyzkoušeli celou řadu změn a úprav v nastavení, jenže zatím nic nefunguje tak, jak bych potřeboval," dodává.
Další závod je v italské Imole naplánován na 18. dubna. Aston Martin tak má relativně dost času na nápravu. Alespoň částečnou. Vettel přitom věří, že ke zlepšení opravdu dojde. „Nezažili jsme start do sezony jaký jsme chtěli, ale zůstáváme dále motivovaní. Jsem si jistý, že další závody pro nás budou výrazně lepší."
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.