Aston Martin i Sebastian Vetteel se zatím trápí. Čtyřnásobný mistr světa popisuje příčiny tohoto faktu a zároveň doufá v brzké lepší zítřky.
Sebastian Vettel prožil katastrofální začátek nového vztahu s Aston Martinem. Ambiciózní tým si od čtyřnásobného mistra světa slibuje zkušenosti a samozřejmě také výsledky, jenže to druhé v Bahrajnu rozhodně nepřišlo.
Vettel se trápil takřka po celý víkend, přičemž jeho bahrajnská mizérie gradovala v neděli, kdy si šampion z let 2010 až 2013 počínal dost nevýrazně. Korunu všemu nasadila kolize s Estebanem Oconem, za kterou Vettel vyinkasoval desetivteřinovou penalizaci a k tomu trestné body. Celkově jich v Bahrajnu nasbíral pět. Jeho štěstím nicméně je, že před prvním závodem letošního ročníku měl na kontě trestných bodů nulu, takže se z tohoto pohledu nic drastického neděje.
Přesto provází Sebův debut v nové stáji rozpaky. On sám si je této skutečnosti velice dobře vědom.
„Rozhodně to není ideální. V autě se zatím cítím docela špatně, je tu řada různých věcí, které mi dělají starosti, takže se nemůžu plně soustředit na řízení," přiznává Vettel.
„Musíme je identifikovat a napravit. Jakmile na to přijdeme, tak už budeme vědět, jaký směr máme při vývoji zvolit. Od té chvíle se už budeme jen zlepšovat, tím jsem si jistý. Zatím jsme každopádně vyzkoušeli celou řadu změn a úprav v nastavení, jenže zatím nic nefunguje tak, jak bych potřeboval," dodává.
Další závod je v italské Imole naplánován na 18. dubna. Aston Martin tak má relativně dost času na nápravu. Alespoň částečnou. Vettel přitom věří, že ke zlepšení opravdu dojde. „Nezažili jsme start do sezony jaký jsme chtěli, ale zůstáváme dále motivovaní. Jsem si jistý, že další závody pro nás budou výrazně lepší."
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.