Poslední bahrajnský trénink potvrdil skvělou formu Red Bullu. Max Verstappen totiž nadělil svým nejbližším konkurentům sedm desetin sekundy. Naopak spokojeni nemohou být Sebastian Vettel ani Fernando Alonso. Oba veterání se prozatím trápí.
Jako první si měřený čas ve třetím tréninku připsal Valtteri Bottas, jeho hodnota ukazovala 1:33,2, jenže čas mu byl smazán. Sainz byl o sedm desetin pomalejší, avšak na tvrdších pneumatikách. To Leclerc udělal chybu a dostal se do hodin.
Druhé Monačanovo kolo bylo už o poznání lepší, dostalo jej hned za Hamiltona a Sainze na třetí pozici. Tandem jezdců Ferrari rozdělil o chvíli později Pérez s Red Bullem. Po půl hodině si nejrychlejší čas rezervoval Verstappen, který tak potvrzuje solidní konkurenceschopnost Red Bullu.
Chyby se dopustil Mazepin, který skončil v hodinách. Solidní kolo předvedl Gasly, Francouz se zařadil na druhé místo hned za Verstappena. Trápil se devatenáctý Vettel, dobře na tom nebyl ani Alonso.
Aby Vettelových problémů nebylo málo, tak německému jezdci cosi odletělo z přední části jeho monopostu, tým ho tak povolal do boxů. Čtvrt hodiny před koncem zajel nejrychlejší kolo Hamilton - 1:31,316. Bottas na něj ztratil propastných pět desetin.
Následné zatopil Verstappen, Holanďanův čas byl o celých sedm desetin rychlejší než ten Hamiltona - 1:30, 577. To byl také nejrychlejší čas, který už do konce tréninku nikdo nepřekonal.
Ústup ze slávy zaznamenal McLaren a stejně tak Ferrari, přičemž Italové zajeli svá nejrychlejší kola na žlutých pneumatikách. Možná trochu překvapivě je zatím Sainz rychlejší než Leclerc. Převahu nad svým týmovým kolegou potvrzují Russell, Stroll i Ocon. Večer nás čeká kvalifikace.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.