Druhý trénink před GP Bahrajnu nabídnul vyrovnanou bitvu. Nejlépe z ní vyšel Max Verstappen, druhý skončil Lando Norris a třetí Lewis Hamilton. Naopak nedaří se Vettelovi ani týmu Alpine.
Druhý trénink na GP Bahrajnu začal hustým provozem. Zkrácená doba pátečních příprav, kdy jsou k dispozici namísto celkových tří hodin pouze hodiny dvě, si to žádá. Jako první zaznamenali měřený čas oba piloti Alfy, mírně rychlejším byl Giovinazzi. To Mazepin udělal hodiny, avšak o nic zásadního se nejednalo. Svůj vůz musel korigovat také Bottas.
Po deseti minutách se v čele vyhříval Verstappen před Sainzem a Gaslym, většina pilotů volila v této fázi druhého tréninku jízdu na žlutě označených pneumatikách, tedy těch, které by měly být v nedělním závodě nejvýhodnější.
Chyby se dopustil Räikkönen, finský pilot nezvládl svůj vůz a rozbil si přední křídlo, za což mu mechanici určitě nepoděkovali. Do vedení se mezitím probojoval Mercedes zásluhou Lewise Hamiltona.
Nevýrazně si opět počínal Aston Martin, Vettel se Strollem se průběžně nevešli ani do první desítky. Němcův nejrychlejší čas na střední sadě 1:32,3 stačil jen na třináctou příčku. Po nazutí nejměkčích pneumatik se však Vettel vyšvihl na třetí pozici se ztrátou půl vteřiny na oba Mercedesy. Za zmínku stojí Sebova korekce v poslední zatáčce, zdá se, že záď Aston Martinu zatím není příliš stabilní.
Parádním kolem se prezentoval Sainz, Španěl se zařadil hned za vedoucího Hamiltona. Jeho ztráta činila jen 0,045 sekundy. Neplatilo to dlouho, protože vedoucí pozici pro sebe po třiceti minutách uzmul Verstappen s časem 1:30,847, jehož následoval druhý Norris. To Ricciardo zatím ztrácel.
Rychlé kolo se nepovedlo ani Leclercovi. Nadále se trápil tým Alpine, Ocon byl jedenáctý, Alonso až šestnáctý.
Chvost výsledkové listiny patřil Mazepinovi a Latifimu, o moc lépe na tom nebyli ani Schumacher s Russellem. Závěr odpoledního programu patřil dlouhým jízdám, ve kterých jezdili především Hamilton a Verstappen takřka shodné časy.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.