Sezóna Formule 1 nám konečně začíná - v Bahrajnu se jel první trénink. Jak si v něm vedli favorité a kdo překvapil?
Ve 12:30 vyrazily na trať jako první obě Alpiny následované Cunodou, Sainzem, Strollem, Giovinazzim, Leclercem a Schumacherem. Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze své nabídky, teplota vzduchu dosahovala 35 °C, trať 47 °C.
První měřené kolo si připsal Alonso (1:37,354), hned jej ale trumfnul jeho mladší kolega Ocon (1:36,284), poté se věnovali zejména testování aerodynamiky. Protože páteční tréninky letos trvají pouze hodinu, provoz na trati byl hustý a měřené časy rychle přibývaly i od ostatních.
First outing completed for both Fernando & Esteban on new Hard tyres. It’s a busy programme for FP1; 60mins focused on aero, followed by longer runs. #BahrainGP pic.twitter.com/bLLC4FMwdo
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 26, 2021Po 7 min do čela vystřelil Pérez (1:33,180), za minutu si první příčku podmanil Hamilton (1:32,844), svůj čas postupně zlepšoval na 1:32,214 min. Red Bull svému vozu hodně věří, ale Mercedes i přes potíže v testech se zdá být celkem ve formě, byť podle jeho zástupců krouží v identické aerodynamické konfiguraci jako během předsezónních testů.
Po půlhodině o 3 desetiny překonal úřadujícího mistra světa Norris na měkké C4 směsi (1:31,897), navíc byl nejrychlejší i na rovinkách. Třetí příčku držel Verstappen (1:32,453), jenž v Bahrajnu v závodech vedl ve své kariéře pouze 1 kolo.
Halfway through #FP1. Still clocking up those laps. 🔢🔁#BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/aIchA4FVCP
— McLaren (@McLarenF1) March 26, 2021Čtvrt hodiny před koncem se na druhé místo propracoval Leclerc (1:31,993), na McLaren před sebou ztrácel necelou desetinu sekundy, Sainz byl čtvrtý (1:32,366) za Hamiltonem.
V závěru na to favorité začali šlapat, po zlepšení Lewise (1:31,921) se v dobrém světle předvedl Bottas (1:31,692), jehož výkon ještě vyšperkoval Verstappen (1:31,394).
Max puts in a flying lap and goes top of the timesheets#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/8xXro6rMXp
— Formula 1 (@F1) March 26, 2021Red Bull v úvodním tréninku vypadal velmi dobře, bude to však na Mercedes stačit? Na plný výkon se stejným množstvím paliva pojedou týmy až zítra v kvalifikaci, kdy dostaneme definitivní odpověď. Velmi dobře zvládl přechod na motor Mercedesu McLaren, jenž díky Norrisovi obsadil třetí příčku před Hamiltonem.
Druhou desítku otevírá Alfa Romeo před Aston Martinem, který táhne Vettel. Souboj nováčků u Haasu zvládl lépe Schumacher, jenž Mazepinovi naložil přes 4 desetiny, čtrnáctý Cunoda na Gaslyho ztratil dokonce přes 1,1 sekundy.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.