Sezóna Formule 1 nám konečně začíná - v Bahrajnu se jel první trénink. Jak si v něm vedli favorité a kdo překvapil?
Ve 12:30 vyrazily na trať jako první obě Alpiny následované Cunodou, Sainzem, Strollem, Giovinazzim, Leclercem a Schumacherem. Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze své nabídky, teplota vzduchu dosahovala 35 °C, trať 47 °C.
První měřené kolo si připsal Alonso (1:37,354), hned jej ale trumfnul jeho mladší kolega Ocon (1:36,284), poté se věnovali zejména testování aerodynamiky. Protože páteční tréninky letos trvají pouze hodinu, provoz na trati byl hustý a měřené časy rychle přibývaly i od ostatních.
First outing completed for both Fernando & Esteban on new Hard tyres. It’s a busy programme for FP1; 60mins focused on aero, followed by longer runs. #BahrainGP pic.twitter.com/bLLC4FMwdo
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 26, 2021Po 7 min do čela vystřelil Pérez (1:33,180), za minutu si první příčku podmanil Hamilton (1:32,844), svůj čas postupně zlepšoval na 1:32,214 min. Red Bull svému vozu hodně věří, ale Mercedes i přes potíže v testech se zdá být celkem ve formě, byť podle jeho zástupců krouží v identické aerodynamické konfiguraci jako během předsezónních testů.
Po půlhodině o 3 desetiny překonal úřadujícího mistra světa Norris na měkké C4 směsi (1:31,897), navíc byl nejrychlejší i na rovinkách. Třetí příčku držel Verstappen (1:32,453), jenž v Bahrajnu v závodech vedl ve své kariéře pouze 1 kolo.
Halfway through #FP1. Still clocking up those laps. 🔢🔁#BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/aIchA4FVCP
— McLaren (@McLarenF1) March 26, 2021Čtvrt hodiny před koncem se na druhé místo propracoval Leclerc (1:31,993), na McLaren před sebou ztrácel necelou desetinu sekundy, Sainz byl čtvrtý (1:32,366) za Hamiltonem.
V závěru na to favorité začali šlapat, po zlepšení Lewise (1:31,921) se v dobrém světle předvedl Bottas (1:31,692), jehož výkon ještě vyšperkoval Verstappen (1:31,394).
Max puts in a flying lap and goes top of the timesheets#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/8xXro6rMXp
— Formula 1 (@F1) March 26, 2021Red Bull v úvodním tréninku vypadal velmi dobře, bude to však na Mercedes stačit? Na plný výkon se stejným množstvím paliva pojedou týmy až zítra v kvalifikaci, kdy dostaneme definitivní odpověď. Velmi dobře zvládl přechod na motor Mercedesu McLaren, jenž díky Norrisovi obsadil třetí příčku před Hamiltonem.
Druhou desítku otevírá Alfa Romeo před Aston Martinem, který táhne Vettel. Souboj nováčků u Haasu zvládl lépe Schumacher, jenž Mazepinovi naložil přes 4 desetiny, čtrnáctý Cunoda na Gaslyho ztratil dokonce přes 1,1 sekundy.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.