Sezóna Formule 1 nám konečně začíná - v Bahrajnu se jel první trénink. Jak si v něm vedli favorité a kdo překvapil?
Ve 12:30 vyrazily na trať jako první obě Alpiny následované Cunodou, Sainzem, Strollem, Giovinazzim, Leclercem a Schumacherem. Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze své nabídky, teplota vzduchu dosahovala 35 °C, trať 47 °C.
První měřené kolo si připsal Alonso (1:37,354), hned jej ale trumfnul jeho mladší kolega Ocon (1:36,284), poté se věnovali zejména testování aerodynamiky. Protože páteční tréninky letos trvají pouze hodinu, provoz na trati byl hustý a měřené časy rychle přibývaly i od ostatních.
First outing completed for both Fernando & Esteban on new Hard tyres. It’s a busy programme for FP1; 60mins focused on aero, followed by longer runs. #BahrainGP pic.twitter.com/bLLC4FMwdo
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 26, 2021Po 7 min do čela vystřelil Pérez (1:33,180), za minutu si první příčku podmanil Hamilton (1:32,844), svůj čas postupně zlepšoval na 1:32,214 min. Red Bull svému vozu hodně věří, ale Mercedes i přes potíže v testech se zdá být celkem ve formě, byť podle jeho zástupců krouží v identické aerodynamické konfiguraci jako během předsezónních testů.
Po půlhodině o 3 desetiny překonal úřadujícího mistra světa Norris na měkké C4 směsi (1:31,897), navíc byl nejrychlejší i na rovinkách. Třetí příčku držel Verstappen (1:32,453), jenž v Bahrajnu v závodech vedl ve své kariéře pouze 1 kolo.
Halfway through #FP1. Still clocking up those laps. 🔢🔁#BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/aIchA4FVCP
— McLaren (@McLarenF1) March 26, 2021Čtvrt hodiny před koncem se na druhé místo propracoval Leclerc (1:31,993), na McLaren před sebou ztrácel necelou desetinu sekundy, Sainz byl čtvrtý (1:32,366) za Hamiltonem.
V závěru na to favorité začali šlapat, po zlepšení Lewise (1:31,921) se v dobrém světle předvedl Bottas (1:31,692), jehož výkon ještě vyšperkoval Verstappen (1:31,394).
Max puts in a flying lap and goes top of the timesheets#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/8xXro6rMXp
— Formula 1 (@F1) March 26, 2021Red Bull v úvodním tréninku vypadal velmi dobře, bude to však na Mercedes stačit? Na plný výkon se stejným množstvím paliva pojedou týmy až zítra v kvalifikaci, kdy dostaneme definitivní odpověď. Velmi dobře zvládl přechod na motor Mercedesu McLaren, jenž díky Norrisovi obsadil třetí příčku před Hamiltonem.
Druhou desítku otevírá Alfa Romeo před Aston Martinem, který táhne Vettel. Souboj nováčků u Haasu zvládl lépe Schumacher, jenž Mazepinovi naložil přes 4 desetiny, čtrnáctý Cunoda na Gaslyho ztratil dokonce přes 1,1 sekundy.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.