Změny v oblasti podlahy měly za účel zpomalit letošní monoposty Formule 1, aby se nemusely měnit pneumatiky Pirelli. Ty by mohly mít s neustále rostoucím přítlakem potíže. Podle Alpine není tak snadné se dostat zpět na loňské úrovně aerodynamické výkonnosti.
Technický ředitel McLarenu James Key předpokládá, že se týmy v průběhu sezóny dostanou na loňské hodnoty. Šéf Alpine F1 Marcin Budkowski nicméně přiznává, že dostat ztracený přítlak zpět je náročnější, než původně očekávali.
"Jako každý tým jsme kvůli změnám na zádi vozu o kus přišli ve srovnání s loňským rokem. Všichni mají plné ruce práce s tím, aby jej získali zpět. Neřeknu vám přesně, kde jsme skončili, ale všichni řeší to, jak ho získat zpět," uvádí Budkowski.
O kolik času na kolo kvůli změnám v pravidlech podle něj přišli? "Na počátku jsme ztratili přes sekundu na kolo, poté něco neustále dostáváme zpět. Je to náročná oblast, protože když se dotknete něčeho takového, jako je zadní roh, tak se obvykle dostáváte do potíží s korelací mezi CFD, tunelem a tratí."
"Ale nemyslím si, že by to byl záměr ze strany FIA nám předložit tuto výzvu navíc. Podle mě šlo možná o trochu neplánovaný dopad těchto pravidel. Ukázala se být náročnější, než jsme původně čekali," přiznává ředitel Alpine.
"Nejde jen o chybějící kousek podlahy, vlastně to tak trochu motá hlavu to vyřešit. Je to zajímavé, můžete na vozech pozorovat různá řešení. Obvykle tomu tak je, když máte nová pravidla. Jsem si jistý tím, že to bude konvergovat, vlastně k tomu už docházelo během testování," všímá si Budkowski.
"Něco jsme otestovali, stejně jako mnoho dalších týmů. Měli jsme dobré výsledky, ubíráme se správným směrem, máme dobré porozumění... korelace je samozřejmě výzvou, ale není překvapením, že jsme nejenom získali nějaké pochopení, ale podařilo se nám zlepšit výkonnost vozu," dodává spokojeně.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.