Změny v oblasti podlahy měly za účel zpomalit letošní monoposty Formule 1, aby se nemusely měnit pneumatiky Pirelli. Ty by mohly mít s neustále rostoucím přítlakem potíže. Podle Alpine není tak snadné se dostat zpět na loňské úrovně aerodynamické výkonnosti.
Technický ředitel McLarenu James Key předpokládá, že se týmy v průběhu sezóny dostanou na loňské hodnoty. Šéf Alpine F1 Marcin Budkowski nicméně přiznává, že dostat ztracený přítlak zpět je náročnější, než původně očekávali.
"Jako každý tým jsme kvůli změnám na zádi vozu o kus přišli ve srovnání s loňským rokem. Všichni mají plné ruce práce s tím, aby jej získali zpět. Neřeknu vám přesně, kde jsme skončili, ale všichni řeší to, jak ho získat zpět," uvádí Budkowski.
O kolik času na kolo kvůli změnám v pravidlech podle něj přišli? "Na počátku jsme ztratili přes sekundu na kolo, poté něco neustále dostáváme zpět. Je to náročná oblast, protože když se dotknete něčeho takového, jako je zadní roh, tak se obvykle dostáváte do potíží s korelací mezi CFD, tunelem a tratí."
"Ale nemyslím si, že by to byl záměr ze strany FIA nám předložit tuto výzvu navíc. Podle mě šlo možná o trochu neplánovaný dopad těchto pravidel. Ukázala se být náročnější, než jsme původně čekali," přiznává ředitel Alpine.
"Nejde jen o chybějící kousek podlahy, vlastně to tak trochu motá hlavu to vyřešit. Je to zajímavé, můžete na vozech pozorovat různá řešení. Obvykle tomu tak je, když máte nová pravidla. Jsem si jistý tím, že to bude konvergovat, vlastně k tomu už docházelo během testování," všímá si Budkowski.
"Něco jsme otestovali, stejně jako mnoho dalších týmů. Měli jsme dobré výsledky, ubíráme se správným směrem, máme dobré porozumění... korelace je samozřejmě výzvou, ale není překvapením, že jsme nejenom získali nějaké pochopení, ale podařilo se nám zlepšit výkonnost vozu," dodává spokojeně.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.