Fernando Alonso se těší na svůj návrat do Formule 1. Velezkušený Španěl je přesvědčen o své stoprocentní fyzické i psychické připravenosti. Do úvah o rozložení sil se pouštět nechce, ale v Bahrajnu očekává několik překvapení.
Už tento týden se znovu rozezvučí motory vozů Formule 1. V Bahrajnu se dozvíme, jak moc relevantní byly nebo naopak nebyly výsledky předsezónních testů, bude jasné to, zda Red Bull skutečně dokáže potrápit Mercedes a stejně tak například to, který vůz je aktuálně nejrychlejší z pomyslného středu pole.
Do něj by měla patřit také stáj Alpine. Loňský Renault kompletně změnil svou image, ze žlutého žihadla se stala modrá střela, která chce dolétnout co nejdál. Dopomoci jí k tomu má Fernando Alonso, který se do královny motorsportu vrací po dvouleté odmlce.
V testech vypadali Francouzi solidně, ale na nejvyšší příčky to v jejich případě patrně stačit nebude. Podle zákulisních odhadů se bude Alpine pohybovat na rozhraní první a druhé desítky.
„Nechci polemizovat, na odhady ohledně výkonnosti je zatím moc brzy. Faktem je, že jsme splnili většinu našeho programu, s čímž můžeme být spokojeni. Až v sobotu odpoledne uvidíme, jaké je skutečné rozložení sil. Všichni budou mít stejné podmínky, podle mě se dočkáme několika překvapení," říká Alonso.
„Osobně se cítím dobře, hodně jsem pracoval na tom, abych byl na sezonu fit a dobře připravený. Je to výzva, na kterou se těším. Z hlediska fyzického i psychického si nemám nač stěžovat."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.