Fernando Alonso se těší na svůj návrat do Formule 1. Velezkušený Španěl je přesvědčen o své stoprocentní fyzické i psychické připravenosti. Do úvah o rozložení sil se pouštět nechce, ale v Bahrajnu očekává několik překvapení.
Už tento týden se znovu rozezvučí motory vozů Formule 1. V Bahrajnu se dozvíme, jak moc relevantní byly nebo naopak nebyly výsledky předsezónních testů, bude jasné to, zda Red Bull skutečně dokáže potrápit Mercedes a stejně tak například to, který vůz je aktuálně nejrychlejší z pomyslného středu pole.
Do něj by měla patřit také stáj Alpine. Loňský Renault kompletně změnil svou image, ze žlutého žihadla se stala modrá střela, která chce dolétnout co nejdál. Dopomoci jí k tomu má Fernando Alonso, který se do královny motorsportu vrací po dvouleté odmlce.
V testech vypadali Francouzi solidně, ale na nejvyšší příčky to v jejich případě patrně stačit nebude. Podle zákulisních odhadů se bude Alpine pohybovat na rozhraní první a druhé desítky.
„Nechci polemizovat, na odhady ohledně výkonnosti je zatím moc brzy. Faktem je, že jsme splnili většinu našeho programu, s čímž můžeme být spokojeni. Až v sobotu odpoledne uvidíme, jaké je skutečné rozložení sil. Všichni budou mít stejné podmínky, podle mě se dočkáme několika překvapení," říká Alonso.
„Osobně se cítím dobře, hodně jsem pracoval na tom, abych byl na sezonu fit a dobře připravený. Je to výzva, na kterou se těším. Z hlediska fyzického i psychického si nemám nač stěžovat."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.