Max Verstappen stále považuje Mercedes za největšího kandidáta na zisk titulu mistra světa Formule 1 i v sezóně 2021. Podle něj se Stříbrné šípy během testování v Bahrajnu zas tak moc netrápily.
Holanďan zajel s Red Bullem RB16B o sekundu rychlejší čas než Hamilton s vozem W12, jenž zlobil i po technické stránce a piloti kvůli tomu strávili dost času v garáži místo na dráze. Při jízdě byl navíc o poznání nervóznější a oba piloti měli co dělat, aby Mercedes zkrotili.
Zejména ve středně-rychlých zatáčkách dost ztráceli a s volantem pracovali jemněji. Mercedes sám hovořil o tom, že má problém se zadní částí, jejíž nedostatečné výkonnosti moc nerozumí. Jak vážné jsou potíže německé stáje? Hrozí ji letos velký propad?
"Na datech samozřejmě vidíte, co dělají. Své nejrychlejší kolo zajeli s nejnižším výkonem, pak dva kola jeli zlehka. A potom v dalším kole ubrali půl sekundy jen díky motoru. Jsou tedy rychlí, o tom není vůbec pochyb," popisuje Verstappen formu svého největšího rivala.
#F1 Telemetry: Fastest laps of @Max33Verstappen & @LewisHamilton in pre-season testing:#RedBull obviously faster in middle speed corners, Lewis trying to calm down the nervous car with less steering lock in the corners pic.twitter.com/pOrpuD1hRs
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 21, 2021"Ale poté, co to na počátku měli trochu obtížnější, se nás pochopitelně snaží posunout do role favorita. Pak když budou znovu na čele, to bude vše vypadat znovu geniálně," pokračuje 23letá hvězda Red Bullu, po jejímž boku bude letos nastupovat nově Sergio Pérez.
"Několikrát během závodů udělali loni totéž. V pátek prohlašovali: 'Jo, Red Bull vypadá velmi silně!' Hluboce uvnitř jsem ale věděl, že to není pravda. A potom v sobotu byli znovu vpředu a vypadalo to jako báječně," připomíná Verstappen občasné blafování Mercedesu.
Jasno má i v tom, kdo bude mít letos nejblíže k titulu: "Vůbec se nepovažuji za favorita. Když sedm let tak dominujete a máte tak dominantní auto, i kdybyste měli pod svým vozem tu nejhorší podlahu, tak jste na tom stále dobře. Pořád tedy vnímám Mercedes jako favorita!"
"Ale to je v pořádku, že jsou favorité, ne? Sedm let v řadě za sebou vyhráli všechno. Proto se vůbec nepovažuji za favorita. Nicméně jsem spokojený s tím, jak jsme si vedli během testů, a s vyvážením auta. Jestli to bude stačit? Nemám tušení. Uvidíme v Q3," dodává Verstappen.
Chytřejší budeme již tuto sobotu, kdy je v plánu kvalifikace před Velkou cenu Bahrajnu na stejném okruhu, kde týmy společně tři dny testovaly to již budou muset vyložit na stůl všechny své karty. Bude Mercedes opět nejrychlejší?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.