Max Verstappen stále považuje Mercedes za největšího kandidáta na zisk titulu mistra světa Formule 1 i v sezóně 2021. Podle něj se Stříbrné šípy během testování v Bahrajnu zas tak moc netrápily.
Holanďan zajel s Red Bullem RB16B o sekundu rychlejší čas než Hamilton s vozem W12, jenž zlobil i po technické stránce a piloti kvůli tomu strávili dost času v garáži místo na dráze. Při jízdě byl navíc o poznání nervóznější a oba piloti měli co dělat, aby Mercedes zkrotili.
Zejména ve středně-rychlých zatáčkách dost ztráceli a s volantem pracovali jemněji. Mercedes sám hovořil o tom, že má problém se zadní částí, jejíž nedostatečné výkonnosti moc nerozumí. Jak vážné jsou potíže německé stáje? Hrozí ji letos velký propad?
"Na datech samozřejmě vidíte, co dělají. Své nejrychlejší kolo zajeli s nejnižším výkonem, pak dva kola jeli zlehka. A potom v dalším kole ubrali půl sekundy jen díky motoru. Jsou tedy rychlí, o tom není vůbec pochyb," popisuje Verstappen formu svého největšího rivala.
#F1 Telemetry: Fastest laps of @Max33Verstappen & @LewisHamilton in pre-season testing:#RedBull obviously faster in middle speed corners, Lewis trying to calm down the nervous car with less steering lock in the corners pic.twitter.com/pOrpuD1hRs
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 21, 2021"Ale poté, co to na počátku měli trochu obtížnější, se nás pochopitelně snaží posunout do role favorita. Pak když budou znovu na čele, to bude vše vypadat znovu geniálně," pokračuje 23letá hvězda Red Bullu, po jejímž boku bude letos nastupovat nově Sergio Pérez.
"Několikrát během závodů udělali loni totéž. V pátek prohlašovali: 'Jo, Red Bull vypadá velmi silně!' Hluboce uvnitř jsem ale věděl, že to není pravda. A potom v sobotu byli znovu vpředu a vypadalo to jako báječně," připomíná Verstappen občasné blafování Mercedesu.
Jasno má i v tom, kdo bude mít letos nejblíže k titulu: "Vůbec se nepovažuji za favorita. Když sedm let tak dominujete a máte tak dominantní auto, i kdybyste měli pod svým vozem tu nejhorší podlahu, tak jste na tom stále dobře. Pořád tedy vnímám Mercedes jako favorita!"
"Ale to je v pořádku, že jsou favorité, ne? Sedm let v řadě za sebou vyhráli všechno. Proto se vůbec nepovažuji za favorita. Nicméně jsem spokojený s tím, jak jsme si vedli během testů, a s vyvážením auta. Jestli to bude stačit? Nemám tušení. Uvidíme v Q3," dodává Verstappen.
Chytřejší budeme již tuto sobotu, kdy je v plánu kvalifikace před Velkou cenu Bahrajnu na stejném okruhu, kde týmy společně tři dny testovaly to již budou muset vyložit na stůl všechny své karty. Bude Mercedes opět nejrychlejší?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.