Mercedes se příliš často neuchyluje k použití týmové režie. Výjimku udělal například v Soči 2018, kdy Valtterimu Bottasovi přikázal, aby před sebe pustil Lewise Hamiltona. Pro Fina šlo o bolestivý moment, který v něm podnítil úvahy o konci kariéry, jak s odstupem přiznává pro Drive to Survive.
Valtteri Bottas působí vedle Lewise Hamiltona od sezony 2017. Během této doby chtěl jednatřicetiletý Fin zaútočit na mistrovský titul, jenže to se mu nepovedlo. Rodák z města Nastola se sice snažil, ale na Hamiltona mu ve většině případů menší či větší kousek výkonnosti chyběl.
A tak se není co divit, že v momentech, kdy to bylo potřeba, sáhnul Mercedes k týmové režii. Tak jako v Soči 2018, kdy Lewis Hamilton bojoval o mistrovský titul se Sebastianem Vettelem. Brit už sice tou dobou měl na svého německého rivala poměrně bezpečný náskok, ale Mercedes stejně rozhodl o uplatnění týmových příkazů.
Vedoucí Bottas tak musel přepustit svou pozici Hamiltonovi. S odstupem téměř tří let se tomuto příběhu věnuje v jedné ze svých epizod dokumentární série Drive to Survive z produkce Netflixu.
Valtteri v dané epizodě přiznává, že po onom závodě na ruské půdě uvažoval o konci kariéry. „Pro mě to bylo v Soči hodně bolestivé. V určité chvíli jsem si říkal: „Do háje, proč tady jsem, co tu dělám? Byl jsem hodně vytočený a uvažoval jsem, že skončím," svěřuje se.
A pokračuje, „Ale brzy mi došlo, že to nechci vzdát. Když skončíte druhý a váš týmový kolega zvítězí, tak máte pocit, že jste prohráli. Mně se to stalo už několikrát, ale chci dokázat, že nejsem pouze dvojka."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.