Mercedes se příliš často neuchyluje k použití týmové režie. Výjimku udělal například v Soči 2018, kdy Valtterimu Bottasovi přikázal, aby před sebe pustil Lewise Hamiltona. Pro Fina šlo o bolestivý moment, který v něm podnítil úvahy o konci kariéry, jak s odstupem přiznává pro Drive to Survive.
Valtteri Bottas působí vedle Lewise Hamiltona od sezony 2017. Během této doby chtěl jednatřicetiletý Fin zaútočit na mistrovský titul, jenže to se mu nepovedlo. Rodák z města Nastola se sice snažil, ale na Hamiltona mu ve většině případů menší či větší kousek výkonnosti chyběl.
A tak se není co divit, že v momentech, kdy to bylo potřeba, sáhnul Mercedes k týmové režii. Tak jako v Soči 2018, kdy Lewis Hamilton bojoval o mistrovský titul se Sebastianem Vettelem. Brit už sice tou dobou měl na svého německého rivala poměrně bezpečný náskok, ale Mercedes stejně rozhodl o uplatnění týmových příkazů.
Vedoucí Bottas tak musel přepustit svou pozici Hamiltonovi. S odstupem téměř tří let se tomuto příběhu věnuje v jedné ze svých epizod dokumentární série Drive to Survive z produkce Netflixu.
Valtteri v dané epizodě přiznává, že po onom závodě na ruské půdě uvažoval o konci kariéry. „Pro mě to bylo v Soči hodně bolestivé. V určité chvíli jsem si říkal: „Do háje, proč tady jsem, co tu dělám? Byl jsem hodně vytočený a uvažoval jsem, že skončím," svěřuje se.
A pokračuje, „Ale brzy mi došlo, že to nechci vzdát. Když skončíte druhý a váš týmový kolega zvítězí, tak máte pocit, že jste prohráli. Mně se to stalo už několikrát, ale chci dokázat, že nejsem pouze dvojka."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.