Mercedes přiznává, že stále nemá bezprostřední řešení problémů, které způsobují potíže se zadní části jejich nového monopostu. Ten se při testech choval zákeřně a během jízdy se nečekaně dostával do přetáčivého smyku.
Kromě toho řešil během testování v Bahrajnu různé technické problémy - o úvodní dopoledne přišel například kvůli problému s převodovkou, po poledních přestávkách vyjížděl z garáže s hodinovým zpožděním. Hamilton skončil druhý den po smyku ve štěrku a jeho týmový kolega Valtteri Bottas si po celou dobu stěžoval na nestabilní záď.
Ani jeden z nich se nedokázal přiblížit rychlým časům Red Bullu - Hamilton ve svém nejlepším pokusu ztrácel přes sekundu, byť použil tu nejměkčí směs, kterou Pirelli přivezlo. A Stříbrné šípy ani den po testu netušily, jak svou slabinu rychle vyřešit.
"Bylo celkem jasné, že se auto špatně ovládá. Na druhou stranu je faktem, že vůz Red Bull byl velmi stabilní, zejména v posledním sektoru kola byl jako přibitý. To považuji za férové závěry z pozorování. Šlo to vidět z venčí a podle mě to odrážely i časy na kolo," uznává šéf strategií Mercedesu James Vowles.
"Je taky fér říct, že zatím jsme nenašli odpovědi, je teprve 24 hodin po testu. Máme k dispozici obrovské množství dat a před sebou dlouhou cestu k tomu, abychom se pokusili pochopit, co to způsobovalo," trápí Vowlese, jenž by chtěl se svým týmem získat osmý titul v řadě za sebou.
Podmínky v Sáchiru nebyly ideální: silný vítr a množství písku na dráze, jenže s tím se museli vypořádávat i jejich soupeři. A žádný z nich neměl až takové potíže se zadní části svého auta jako Mercedes.
"Vítr to ztěžoval. Když je za vozem, přicházíte o přítlak, protože to v podstatě snižuje rychlost vzduchu. V některých zatáčkách, kde jsme měli vítr v zádech, k tomu bylo auto náchylné. Pak se také pneumatiky celkem snadno na tom okruhu přehřívaly. A když se začnete smýkat, přicházíte o přilnavost a zhoršuje se to," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
"Důležité je nicméně to, že jsme podobné trápení u našich soupeřů nepozorovali, takže se musíme hodně zaměřit na to, proč byla zadní část trochu slabší, jak ji udělat stabilnější a předvídatelnější. Práce na tom nyní probíhá," odhaluje Shovlin.
"Snad pro piloty už nebude tak obtížná, až dorazíme k závodnímu víkendu, protože se hodně na ty své časy nadřeli," uzavírá hlavní inženýr Mercedesu. Ten v Bahrajnu ještě v úterý po testech absolvoval natáčecí den, aby prověřil další novinky na voze. Přitom ovšem mohl ujet pouze 100 km na nezávodních pneumatikách.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.