Poslední jezdecký mistrovský titul přivezl do Maranella Kimi Raikkonen v roce 2007. Pak jako když utne. Scuderia by se určitě nezlobila, kdyby její čekání letos skončilo, Charles Leclerc ale takovému scénáři moc nevěří.
Ferrari má za sebou solidní předsezónní testy. Stáj z Maranella chce napravit dojem ze zpackaného loňského ročníku, který byl pro ni nejhorší za několik desítek let. Dosavadní signály jsou slibné. Mohlo by se to podařit. Zdá se, že Scuderia vylepšila svůj motor, takže rychlost na rovinkách už by v jejím případě nemusela být tristní, jak tomu bylo loni. I když šéf Haasu Guenther Steiner nepovažuje zlepšení italského agregátu za významné.
Prognózy pasují Ferrari zhruba na čtvrté místo mezi týmy. Red Bull, Mercedes a McLaren by měli mít na tradiční stáj náskok, naopak s ostatními by si červení mohli poradit. Je však třeba zdůraznit, že po testech nelze dělat relevantní závěry. Zvlášť ne po těch letošních, které byly extrémně krátké...
Charles Leclerc se každopádně drží při zemi. S bojem o letošní titul mladý Monačan nepočítá. „Je třeba klást si realistické cíle, i kvůli tomu, že nám technická pravidla, která jsou částečně uškrcená znemožnila dělat to, co bychom chtěli, tak je náš letošní model spíše evolucí toho loňského. O revoluci nejde, nečekáme zázraky," přiznává Leclerc.
Právě kvůli tomu, že letošní monoposty se od těch loňských vlivem snahy o šetření nákladů příliš neliší, byla zkrácena doba předsezónních testů na pouhé tři dny. Vítěz dvou Grand Prix je ale s tím, jak si počínal jeho chlebodárce spokojený.
„Pro nás to byla dobrá příprava. Je fakt, že testy byly letos krátké, ale najeli jsme spoustu kol a získali cenná data. Neobjevily se žádné zásadní problémy, takže do prvního závodu můžeme jít s optimismem."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.