Poslední jezdecký mistrovský titul přivezl do Maranella Kimi Raikkonen v roce 2007. Pak jako když utne. Scuderia by se určitě nezlobila, kdyby její čekání letos skončilo, Charles Leclerc ale takovému scénáři moc nevěří.
Ferrari má za sebou solidní předsezónní testy. Stáj z Maranella chce napravit dojem ze zpackaného loňského ročníku, který byl pro ni nejhorší za několik desítek let. Dosavadní signály jsou slibné. Mohlo by se to podařit. Zdá se, že Scuderia vylepšila svůj motor, takže rychlost na rovinkách už by v jejím případě nemusela být tristní, jak tomu bylo loni. I když šéf Haasu Guenther Steiner nepovažuje zlepšení italského agregátu za významné.
Prognózy pasují Ferrari zhruba na čtvrté místo mezi týmy. Red Bull, Mercedes a McLaren by měli mít na tradiční stáj náskok, naopak s ostatními by si červení mohli poradit. Je však třeba zdůraznit, že po testech nelze dělat relevantní závěry. Zvlášť ne po těch letošních, které byly extrémně krátké...
Charles Leclerc se každopádně drží při zemi. S bojem o letošní titul mladý Monačan nepočítá. „Je třeba klást si realistické cíle, i kvůli tomu, že nám technická pravidla, která jsou částečně uškrcená znemožnila dělat to, co bychom chtěli, tak je náš letošní model spíše evolucí toho loňského. O revoluci nejde, nečekáme zázraky," přiznává Leclerc.
Právě kvůli tomu, že letošní monoposty se od těch loňských vlivem snahy o šetření nákladů příliš neliší, byla zkrácena doba předsezónních testů na pouhé tři dny. Vítěz dvou Grand Prix je ale s tím, jak si počínal jeho chlebodárce spokojený.
„Pro nás to byla dobrá příprava. Je fakt, že testy byly letos krátké, ale najeli jsme spoustu kol a získali cenná data. Neobjevily se žádné zásadní problémy, takže do prvního závodu můžeme jít s optimismem."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.