Předsezónní testy se obhájcům obou mistrovských titulů příliš nevydařily. Mnozí hovoří o záměrné kamufláži, ale Ralf Schumacher je přesvědčen, že problémy Mercedesu mají tentokrát reálný základ.
Testy jsou za námi, některé týmy jsou s jejich průběhem spokojeny, jiné už méně. Do druhé skupiny patří i mistrovský Mercedes, který se se svým vozem zatím trápí. Nebo je to jen účelná hra s cílem zmást konkurenci? Těžko říct.
Nebylo by to totiž poprvé. Vzpomeňme na rok 2019, kdy jelo k prvnímu závodu do Austrálie v roli jasného favorita Ferrari. Jak to dopadlo, víme všichni... Před německým kolosem se zkrátka musíte neustále držet na pozoru. Tým Tota Wolffa Formuli 1 nedominuje jen tak bez důvodu. Pravdou je ale také skutečnost, že letošní model Mercedesu zatím nepřesvědčil.
W12 vypadá nestabilně, jezdci s ním měli během bahrajnských testů plné ruce práce, což rezultovalo v několik výletů mimo trať. Těch se dopustili oba piloti, tedy Valtteri Bottas i Lewis Hamilton Bývalý pilot královské třídy motorsportu Ralf Schumacher si myslí, že Mercedes se tentokrát opravdu potýká s velkými problémy.
„Ze záběrů, které jsem mohl vidět, je naprosto patrné, že jejich vůz je dost nepředvídatelný. Chová se nervózně. I proto měli oba piloti dost práce s tím, aby ho uřídili. I to je důvod jejich výletů mimo trať. Těžko říct, co za tím vězí, možná to jsou nové pneumatiky, které jejich vozu nesedí. Každopádně je to pro ně těsně před začátkem sezony doslova horor," říká Schumacher.
To Red Bull Maxe Verstappena vypadá mnohem klidněji a vyrovnaněji. Schumacher použil v této souvislosti paralelu s loňským Mercedesem. Němec dslova řekl, že to vypadá jako kdyby Verstappen seděl v loňském Mercedesu.
„Maxův vůz se jeví velmi dobře. Připomíná vlak, který jede po kolejích. Je to velmi klidný monopost. Navíc během testů neměli žádné problémy se spolehlivostí. Vypadá to, že mají loňský Mercedes," uzavírá Ralf Schumacher.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.