Předsezónní testy se obhájcům obou mistrovských titulů příliš nevydařily. Mnozí hovoří o záměrné kamufláži, ale Ralf Schumacher je přesvědčen, že problémy Mercedesu mají tentokrát reálný základ.
Testy jsou za námi, některé týmy jsou s jejich průběhem spokojeny, jiné už méně. Do druhé skupiny patří i mistrovský Mercedes, který se se svým vozem zatím trápí. Nebo je to jen účelná hra s cílem zmást konkurenci? Těžko říct.
Nebylo by to totiž poprvé. Vzpomeňme na rok 2019, kdy jelo k prvnímu závodu do Austrálie v roli jasného favorita Ferrari. Jak to dopadlo, víme všichni... Před německým kolosem se zkrátka musíte neustále držet na pozoru. Tým Tota Wolffa Formuli 1 nedominuje jen tak bez důvodu. Pravdou je ale také skutečnost, že letošní model Mercedesu zatím nepřesvědčil.
W12 vypadá nestabilně, jezdci s ním měli během bahrajnských testů plné ruce práce, což rezultovalo v několik výletů mimo trať. Těch se dopustili oba piloti, tedy Valtteri Bottas i Lewis Hamilton Bývalý pilot královské třídy motorsportu Ralf Schumacher si myslí, že Mercedes se tentokrát opravdu potýká s velkými problémy.
„Ze záběrů, které jsem mohl vidět, je naprosto patrné, že jejich vůz je dost nepředvídatelný. Chová se nervózně. I proto měli oba piloti dost práce s tím, aby ho uřídili. I to je důvod jejich výletů mimo trať. Těžko říct, co za tím vězí, možná to jsou nové pneumatiky, které jejich vozu nesedí. Každopádně je to pro ně těsně před začátkem sezony doslova horor," říká Schumacher.
To Red Bull Maxe Verstappena vypadá mnohem klidněji a vyrovnaněji. Schumacher použil v této souvislosti paralelu s loňským Mercedesem. Němec dslova řekl, že to vypadá jako kdyby Verstappen seděl v loňském Mercedesu.
„Maxův vůz se jeví velmi dobře. Připomíná vlak, který jede po kolejích. Je to velmi klidný monopost. Navíc během testů neměli žádné problémy se spolehlivostí. Vypadá to, že mají loňský Mercedes," uzavírá Ralf Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.