Předsezónní testy se obhájcům obou mistrovských titulů příliš nevydařily. Mnozí hovoří o záměrné kamufláži, ale Ralf Schumacher je přesvědčen, že problémy Mercedesu mají tentokrát reálný základ.
Testy jsou za námi, některé týmy jsou s jejich průběhem spokojeny, jiné už méně. Do druhé skupiny patří i mistrovský Mercedes, který se se svým vozem zatím trápí. Nebo je to jen účelná hra s cílem zmást konkurenci? Těžko říct.
Nebylo by to totiž poprvé. Vzpomeňme na rok 2019, kdy jelo k prvnímu závodu do Austrálie v roli jasného favorita Ferrari. Jak to dopadlo, víme všichni... Před německým kolosem se zkrátka musíte neustále držet na pozoru. Tým Tota Wolffa Formuli 1 nedominuje jen tak bez důvodu. Pravdou je ale také skutečnost, že letošní model Mercedesu zatím nepřesvědčil.
W12 vypadá nestabilně, jezdci s ním měli během bahrajnských testů plné ruce práce, což rezultovalo v několik výletů mimo trať. Těch se dopustili oba piloti, tedy Valtteri Bottas i Lewis Hamilton Bývalý pilot královské třídy motorsportu Ralf Schumacher si myslí, že Mercedes se tentokrát opravdu potýká s velkými problémy.
„Ze záběrů, které jsem mohl vidět, je naprosto patrné, že jejich vůz je dost nepředvídatelný. Chová se nervózně. I proto měli oba piloti dost práce s tím, aby ho uřídili. I to je důvod jejich výletů mimo trať. Těžko říct, co za tím vězí, možná to jsou nové pneumatiky, které jejich vozu nesedí. Každopádně je to pro ně těsně před začátkem sezony doslova horor," říká Schumacher.
To Red Bull Maxe Verstappena vypadá mnohem klidněji a vyrovnaněji. Schumacher použil v této souvislosti paralelu s loňským Mercedesem. Němec dslova řekl, že to vypadá jako kdyby Verstappen seděl v loňském Mercedesu.
„Maxův vůz se jeví velmi dobře. Připomíná vlak, který jede po kolejích. Je to velmi klidný monopost. Navíc během testů neměli žádné problémy se spolehlivostí. Vypadá to, že mají loňský Mercedes," uzavírá Ralf Schumacher.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.