Předsezónní testy se obhájcům obou mistrovských titulů příliš nevydařily. Mnozí hovoří o záměrné kamufláži, ale Ralf Schumacher je přesvědčen, že problémy Mercedesu mají tentokrát reálný základ.
Testy jsou za námi, některé týmy jsou s jejich průběhem spokojeny, jiné už méně. Do druhé skupiny patří i mistrovský Mercedes, který se se svým vozem zatím trápí. Nebo je to jen účelná hra s cílem zmást konkurenci? Těžko říct.
Nebylo by to totiž poprvé. Vzpomeňme na rok 2019, kdy jelo k prvnímu závodu do Austrálie v roli jasného favorita Ferrari. Jak to dopadlo, víme všichni... Před německým kolosem se zkrátka musíte neustále držet na pozoru. Tým Tota Wolffa Formuli 1 nedominuje jen tak bez důvodu. Pravdou je ale také skutečnost, že letošní model Mercedesu zatím nepřesvědčil.
W12 vypadá nestabilně, jezdci s ním měli během bahrajnských testů plné ruce práce, což rezultovalo v několik výletů mimo trať. Těch se dopustili oba piloti, tedy Valtteri Bottas i Lewis Hamilton Bývalý pilot královské třídy motorsportu Ralf Schumacher si myslí, že Mercedes se tentokrát opravdu potýká s velkými problémy.
„Ze záběrů, které jsem mohl vidět, je naprosto patrné, že jejich vůz je dost nepředvídatelný. Chová se nervózně. I proto měli oba piloti dost práce s tím, aby ho uřídili. I to je důvod jejich výletů mimo trať. Těžko říct, co za tím vězí, možná to jsou nové pneumatiky, které jejich vozu nesedí. Každopádně je to pro ně těsně před začátkem sezony doslova horor," říká Schumacher.
To Red Bull Maxe Verstappena vypadá mnohem klidněji a vyrovnaněji. Schumacher použil v této souvislosti paralelu s loňským Mercedesem. Němec dslova řekl, že to vypadá jako kdyby Verstappen seděl v loňském Mercedesu.
„Maxův vůz se jeví velmi dobře. Připomíná vlak, který jede po kolejích. Je to velmi klidný monopost. Navíc během testů neměli žádné problémy se spolehlivostí. Vypadá to, že mají loňský Mercedes," uzavírá Ralf Schumacher.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.