Mattia Binotto má před sebou v pozici šéfa Ferrari klíčovou sezonu. Moc dobře to ví, když neuspěje, další šance už nepřijde.
Ferrari má letos co napravovat. Italská stáj zažila katastrofální ročník 2020, který byl v jejím podání nejhorší za několik desítek let. Šéf týmu Mattia Binotto však u kormidla (možná trošku překvapivě) vydržel. Je jasné, že si letos Scuderia podobnou blamáž už nemůže dovolit, Švýcar přesto zvýšený tlak na svou osobu necítí.
„Ne, tlak na sebe nevnímám. Jsem šéfem nejslavnějšího týmu F1, takže jde spíš o pocit zodpovědnosti a hrdosti, ale ne tlaku. Naším cílem musí být pracovat lépe. Všichni musíme odvést lepší práci jako tým. Nejen jednotlivci," pravil Binotto při představení letošního modelu. Scuderie.
Ferrari chce učinit velký pokrok. V Maranellu z gruntu přepracovali pohonnou jednotku i záď vozu. Úprav se dočkal také nos, který se v případě italského týmu prakticky nezměnil od roku 2016. Až nyní. Jak na tom Ferrari je, se začneme pozvolna dozvídat už zítra, kdy v Bahrajnu startují (letos velmi krátké) předsezónní testy. Rudí každopádně chtějí zpět na pódia.
„Zklamání podobné tomu loňskému si nemůžeme dovolit. Chceme dosáhnout velkého pokroku. Ale je jasné, že to nebude jen tak. Pravidla se moc nezměnila, takže auta, která byla silná loni, zůstanou pravděpodobně silná i letos. Musíme zůstat nohama na zemi, čeká nás velká výzva."
To, jak si s ní rudá stáj poradí zřejmě rozhodne o dalším Binottově osudu. Z kuloárů už sice začínají pronikat zvěsti, že Švýcar na pozici šéfa Ferrari tak či tak brzy skončí, ale zatím nejde o nic potvrzeného. Jedno je však jasné - Damoklův meč nad bossem Scuderie rozhodně visí. A zlověstně se kýve...
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.