Mattia Binotto má před sebou v pozici šéfa Ferrari klíčovou sezonu. Moc dobře to ví, když neuspěje, další šance už nepřijde.
Ferrari má letos co napravovat. Italská stáj zažila katastrofální ročník 2020, který byl v jejím podání nejhorší za několik desítek let. Šéf týmu Mattia Binotto však u kormidla (možná trošku překvapivě) vydržel. Je jasné, že si letos Scuderia podobnou blamáž už nemůže dovolit, Švýcar přesto zvýšený tlak na svou osobu necítí.
„Ne, tlak na sebe nevnímám. Jsem šéfem nejslavnějšího týmu F1, takže jde spíš o pocit zodpovědnosti a hrdosti, ale ne tlaku. Naším cílem musí být pracovat lépe. Všichni musíme odvést lepší práci jako tým. Nejen jednotlivci," pravil Binotto při představení letošního modelu. Scuderie.
Ferrari chce učinit velký pokrok. V Maranellu z gruntu přepracovali pohonnou jednotku i záď vozu. Úprav se dočkal také nos, který se v případě italského týmu prakticky nezměnil od roku 2016. Až nyní. Jak na tom Ferrari je, se začneme pozvolna dozvídat už zítra, kdy v Bahrajnu startují (letos velmi krátké) předsezónní testy. Rudí každopádně chtějí zpět na pódia.
„Zklamání podobné tomu loňskému si nemůžeme dovolit. Chceme dosáhnout velkého pokroku. Ale je jasné, že to nebude jen tak. Pravidla se moc nezměnila, takže auta, která byla silná loni, zůstanou pravděpodobně silná i letos. Musíme zůstat nohama na zemi, čeká nás velká výzva."
To, jak si s ní rudá stáj poradí zřejmě rozhodne o dalším Binottově osudu. Z kuloárů už sice začínají pronikat zvěsti, že Švýcar na pozici šéfa Ferrari tak či tak brzy skončí, ale zatím nejde o nic potvrzeného. Jedno je však jasné - Damoklův meč nad bossem Scuderie rozhodně visí. A zlověstně se kýve...
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.