Mattia Binotto má před sebou v pozici šéfa Ferrari klíčovou sezonu. Moc dobře to ví, když neuspěje, další šance už nepřijde.
Ferrari má letos co napravovat. Italská stáj zažila katastrofální ročník 2020, který byl v jejím podání nejhorší za několik desítek let. Šéf týmu Mattia Binotto však u kormidla (možná trošku překvapivě) vydržel. Je jasné, že si letos Scuderia podobnou blamáž už nemůže dovolit, Švýcar přesto zvýšený tlak na svou osobu necítí.
„Ne, tlak na sebe nevnímám. Jsem šéfem nejslavnějšího týmu F1, takže jde spíš o pocit zodpovědnosti a hrdosti, ale ne tlaku. Naším cílem musí být pracovat lépe. Všichni musíme odvést lepší práci jako tým. Nejen jednotlivci," pravil Binotto při představení letošního modelu. Scuderie.
Ferrari chce učinit velký pokrok. V Maranellu z gruntu přepracovali pohonnou jednotku i záď vozu. Úprav se dočkal také nos, který se v případě italského týmu prakticky nezměnil od roku 2016. Až nyní. Jak na tom Ferrari je, se začneme pozvolna dozvídat už zítra, kdy v Bahrajnu startují (letos velmi krátké) předsezónní testy. Rudí každopádně chtějí zpět na pódia.
„Zklamání podobné tomu loňskému si nemůžeme dovolit. Chceme dosáhnout velkého pokroku. Ale je jasné, že to nebude jen tak. Pravidla se moc nezměnila, takže auta, která byla silná loni, zůstanou pravděpodobně silná i letos. Musíme zůstat nohama na zemi, čeká nás velká výzva."
To, jak si s ní rudá stáj poradí zřejmě rozhodne o dalším Binottově osudu. Z kuloárů už sice začínají pronikat zvěsti, že Švýcar na pozici šéfa Ferrari tak či tak brzy skončí, ale zatím nejde o nic potvrzeného. Jedno je však jasné - Damoklův meč nad bossem Scuderie rozhodně visí. A zlověstně se kýve...
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.