Mattia Binotto má před sebou v pozici šéfa Ferrari klíčovou sezonu. Moc dobře to ví, když neuspěje, další šance už nepřijde.
Ferrari má letos co napravovat. Italská stáj zažila katastrofální ročník 2020, který byl v jejím podání nejhorší za několik desítek let. Šéf týmu Mattia Binotto však u kormidla (možná trošku překvapivě) vydržel. Je jasné, že si letos Scuderia podobnou blamáž už nemůže dovolit, Švýcar přesto zvýšený tlak na svou osobu necítí.
„Ne, tlak na sebe nevnímám. Jsem šéfem nejslavnějšího týmu F1, takže jde spíš o pocit zodpovědnosti a hrdosti, ale ne tlaku. Naším cílem musí být pracovat lépe. Všichni musíme odvést lepší práci jako tým. Nejen jednotlivci," pravil Binotto při představení letošního modelu. Scuderie.
Ferrari chce učinit velký pokrok. V Maranellu z gruntu přepracovali pohonnou jednotku i záď vozu. Úprav se dočkal také nos, který se v případě italského týmu prakticky nezměnil od roku 2016. Až nyní. Jak na tom Ferrari je, se začneme pozvolna dozvídat už zítra, kdy v Bahrajnu startují (letos velmi krátké) předsezónní testy. Rudí každopádně chtějí zpět na pódia.
„Zklamání podobné tomu loňskému si nemůžeme dovolit. Chceme dosáhnout velkého pokroku. Ale je jasné, že to nebude jen tak. Pravidla se moc nezměnila, takže auta, která byla silná loni, zůstanou pravděpodobně silná i letos. Musíme zůstat nohama na zemi, čeká nás velká výzva."
To, jak si s ní rudá stáj poradí zřejmě rozhodne o dalším Binottově osudu. Z kuloárů už sice začínají pronikat zvěsti, že Švýcar na pozici šéfa Ferrari tak či tak brzy skončí, ale zatím nejde o nic potvrzeného. Jedno je však jasné - Damoklův meč nad bossem Scuderie rozhodně visí. A zlověstně se kýve...
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.