Red Bull letos zaútočí na Mercedes. Je o tom přesvědčený Helmut Marko a tvrdí, že motor Hondy je po zimním vylepšení na úrovni agregátu německé konkurence.
U Red Bullu hýří před novou sezonou optimismem. Rakouský tým věří, že je nejpřipravenější za posledních sedm let a troufá si na přímý souboj s Mercedesem.
„Naším cílem je titul mistra světa! Věříme si na Mercedes, jsme nejpřipravenější za posledních sedm let," řekl Marko rakouským novinářům. Podobná slova zaznívala z tábora Red Bullu ale i minulý rok a jak to dopadlo, víme všichni. Je však pravda, že na konci sezony 2020 byl Red Bull Mercedesu vyrovnaným soupeřem. Na druhou stranu... Mercedes už v té době svůj vůz dávno nevyvíjel.
Marko si nicméně přesto věří a chválí motor Hondy, který je podle jeho názoru na úrovni Mercedesu. Zajistit to měla modernizace během zimy, kterou japonská pohonná jednotka podstoupila.
„Nový motor Hondy je fenomenální. Našli spoustu výkonu a odstranili jeho slabé stránky. Myslím si, že díky tomuto vylepšení jsme na úrovni Mercedesu, ten sice také nespí, ale nemůžou mít nejlepší motor věčně. Jejich křivka růstu se musí někde zastavit," je si jistý Marko.
Red Bull potřebuje úspěch jako sůl. Jen tak si udrží svou hvězdu Maxe Verstappena. Holanďan je v komfortní pozici. A moc dobře to ví. Další selhání - nenaplnění mistrovských ambicí by nejspíš znamenalo rozchod nizozemsko-rakouského manželství a snahu navázat nový vztah. S nápadnicí z Německa...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.