Red Bull letos zaútočí na Mercedes. Je o tom přesvědčený Helmut Marko a tvrdí, že motor Hondy je po zimním vylepšení na úrovni agregátu německé konkurence.
U Red Bullu hýří před novou sezonou optimismem. Rakouský tým věří, že je nejpřipravenější za posledních sedm let a troufá si na přímý souboj s Mercedesem.
„Naším cílem je titul mistra světa! Věříme si na Mercedes, jsme nejpřipravenější za posledních sedm let," řekl Marko rakouským novinářům. Podobná slova zaznívala z tábora Red Bullu ale i minulý rok a jak to dopadlo, víme všichni. Je však pravda, že na konci sezony 2020 byl Red Bull Mercedesu vyrovnaným soupeřem. Na druhou stranu... Mercedes už v té době svůj vůz dávno nevyvíjel.
Marko si nicméně přesto věří a chválí motor Hondy, který je podle jeho názoru na úrovni Mercedesu. Zajistit to měla modernizace během zimy, kterou japonská pohonná jednotka podstoupila.
„Nový motor Hondy je fenomenální. Našli spoustu výkonu a odstranili jeho slabé stránky. Myslím si, že díky tomuto vylepšení jsme na úrovni Mercedesu, ten sice také nespí, ale nemůžou mít nejlepší motor věčně. Jejich křivka růstu se musí někde zastavit," je si jistý Marko.
Red Bull potřebuje úspěch jako sůl. Jen tak si udrží svou hvězdu Maxe Verstappena. Holanďan je v komfortní pozici. A moc dobře to ví. Další selhání - nenaplnění mistrovských ambicí by nejspíš znamenalo rozchod nizozemsko-rakouského manželství a snahu navázat nový vztah. S nápadnicí z Německa...
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.