Red Bull letos zaútočí na Mercedes. Je o tom přesvědčený Helmut Marko a tvrdí, že motor Hondy je po zimním vylepšení na úrovni agregátu německé konkurence.
U Red Bullu hýří před novou sezonou optimismem. Rakouský tým věří, že je nejpřipravenější za posledních sedm let a troufá si na přímý souboj s Mercedesem.
„Naším cílem je titul mistra světa! Věříme si na Mercedes, jsme nejpřipravenější za posledních sedm let," řekl Marko rakouským novinářům. Podobná slova zaznívala z tábora Red Bullu ale i minulý rok a jak to dopadlo, víme všichni. Je však pravda, že na konci sezony 2020 byl Red Bull Mercedesu vyrovnaným soupeřem. Na druhou stranu... Mercedes už v té době svůj vůz dávno nevyvíjel.
Marko si nicméně přesto věří a chválí motor Hondy, který je podle jeho názoru na úrovni Mercedesu. Zajistit to měla modernizace během zimy, kterou japonská pohonná jednotka podstoupila.
„Nový motor Hondy je fenomenální. Našli spoustu výkonu a odstranili jeho slabé stránky. Myslím si, že díky tomuto vylepšení jsme na úrovni Mercedesu, ten sice také nespí, ale nemůžou mít nejlepší motor věčně. Jejich křivka růstu se musí někde zastavit," je si jistý Marko.
Red Bull potřebuje úspěch jako sůl. Jen tak si udrží svou hvězdu Maxe Verstappena. Holanďan je v komfortní pozici. A moc dobře to ví. Další selhání - nenaplnění mistrovských ambicí by nejspíš znamenalo rozchod nizozemsko-rakouského manželství a snahu navázat nový vztah. S nápadnicí z Německa...
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.