Valtteri Bottas je součástí Mercedesu od roku 2017. Na zdolání Lewise Hamiltona tak měl čtyři pokusy, ale neuspěl ani jednou. Bídnou bilanci chce tedy napravit letos.
S trochou škodolibosti by se chtělo říct, je to tady zase. Se začátkem nové sezony Valtteri Bottas (opět) spřádá plány, jak porazil Lewise Hamiltona, na kterého v interním týmovém souboji ještě nikdy nevyzrál. Ba co víc, Fin se vysněné metě ještě ani nepřiblížil. Přesto mu to neubírá na motivaci pokoušet se o Hamiltonův skalp znovu a znovu.
Jednatřicetiletý závodník slibuje, že letos bude sobečtější. „Řekl bych, že budu sobečtější. V minulosti jsem byl možná až moc při zemi. Teď je tu každopádně nová sezona, do které všichni vstupujeme s čistým štítem a s vírou, že se nám bude dařit," hlásí Bottas.
Jenže i loni pronesl Valtteri touto dobou podobná slova, leč ta pak nedošla naplnění. Zatímco Hamilton sbíral triumf za triumfem, Bottas měl co dělat, aby předčil Maxe Verstappena s pomalejším Red Bullem. Na konci sezony čítalo Bottasovo konto „jen" dvě vítězství, což je vzhledem k loňské formě stříbrných šípů žalostně málo.
„Letos chci být mnohem úspěšnější! Bude to samozřejmě záležet na mnoha věcech, každopádně pro to udělám maximum. Hlavní je odvést lepší práci než loni, to budu chtít po sobě i po všech, se kterými spolupracuji," dodává.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.