Valtteri Bottas je součástí Mercedesu od roku 2017. Na zdolání Lewise Hamiltona tak měl čtyři pokusy, ale neuspěl ani jednou. Bídnou bilanci chce tedy napravit letos.
S trochou škodolibosti by se chtělo říct, je to tady zase. Se začátkem nové sezony Valtteri Bottas (opět) spřádá plány, jak porazil Lewise Hamiltona, na kterého v interním týmovém souboji ještě nikdy nevyzrál. Ba co víc, Fin se vysněné metě ještě ani nepřiblížil. Přesto mu to neubírá na motivaci pokoušet se o Hamiltonův skalp znovu a znovu.
Jednatřicetiletý závodník slibuje, že letos bude sobečtější. „Řekl bych, že budu sobečtější. V minulosti jsem byl možná až moc při zemi. Teď je tu každopádně nová sezona, do které všichni vstupujeme s čistým štítem a s vírou, že se nám bude dařit," hlásí Bottas.
Jenže i loni pronesl Valtteri touto dobou podobná slova, leč ta pak nedošla naplnění. Zatímco Hamilton sbíral triumf za triumfem, Bottas měl co dělat, aby předčil Maxe Verstappena s pomalejším Red Bullem. Na konci sezony čítalo Bottasovo konto „jen" dvě vítězství, což je vzhledem k loňské formě stříbrných šípů žalostně málo.
„Letos chci být mnohem úspěšnější! Bude to samozřejmě záležet na mnoha věcech, každopádně pro to udělám maximum. Hlavní je odvést lepší práci než loni, to budu chtít po sobě i po všech, se kterými spolupracuji," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.