Valtteri Bottas je součástí Mercedesu od roku 2017. Na zdolání Lewise Hamiltona tak měl čtyři pokusy, ale neuspěl ani jednou. Bídnou bilanci chce tedy napravit letos.
S trochou škodolibosti by se chtělo říct, je to tady zase. Se začátkem nové sezony Valtteri Bottas (opět) spřádá plány, jak porazil Lewise Hamiltona, na kterého v interním týmovém souboji ještě nikdy nevyzrál. Ba co víc, Fin se vysněné metě ještě ani nepřiblížil. Přesto mu to neubírá na motivaci pokoušet se o Hamiltonův skalp znovu a znovu.
Jednatřicetiletý závodník slibuje, že letos bude sobečtější. „Řekl bych, že budu sobečtější. V minulosti jsem byl možná až moc při zemi. Teď je tu každopádně nová sezona, do které všichni vstupujeme s čistým štítem a s vírou, že se nám bude dařit," hlásí Bottas.
Jenže i loni pronesl Valtteri touto dobou podobná slova, leč ta pak nedošla naplnění. Zatímco Hamilton sbíral triumf za triumfem, Bottas měl co dělat, aby předčil Maxe Verstappena s pomalejším Red Bullem. Na konci sezony čítalo Bottasovo konto „jen" dvě vítězství, což je vzhledem k loňské formě stříbrných šípů žalostně málo.
„Letos chci být mnohem úspěšnější! Bude to samozřejmě záležet na mnoha věcech, každopádně pro to udělám maximum. Hlavní je odvést lepší práci než loni, to budu chtít po sobě i po všech, se kterými spolupracuji," dodává.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.