Valtteri Bottas je součástí Mercedesu od roku 2017. Na zdolání Lewise Hamiltona tak měl čtyři pokusy, ale neuspěl ani jednou. Bídnou bilanci chce tedy napravit letos.
S trochou škodolibosti by se chtělo říct, je to tady zase. Se začátkem nové sezony Valtteri Bottas (opět) spřádá plány, jak porazil Lewise Hamiltona, na kterého v interním týmovém souboji ještě nikdy nevyzrál. Ba co víc, Fin se vysněné metě ještě ani nepřiblížil. Přesto mu to neubírá na motivaci pokoušet se o Hamiltonův skalp znovu a znovu.
Jednatřicetiletý závodník slibuje, že letos bude sobečtější. „Řekl bych, že budu sobečtější. V minulosti jsem byl možná až moc při zemi. Teď je tu každopádně nová sezona, do které všichni vstupujeme s čistým štítem a s vírou, že se nám bude dařit," hlásí Bottas.
Jenže i loni pronesl Valtteri touto dobou podobná slova, leč ta pak nedošla naplnění. Zatímco Hamilton sbíral triumf za triumfem, Bottas měl co dělat, aby předčil Maxe Verstappena s pomalejším Red Bullem. Na konci sezony čítalo Bottasovo konto „jen" dvě vítězství, což je vzhledem k loňské formě stříbrných šípů žalostně málo.
„Letos chci být mnohem úspěšnější! Bude to samozřejmě záležet na mnoha věcech, každopádně pro to udělám maximum. Hlavní je odvést lepší práci než loni, to budu chtít po sobě i po všech, se kterými spolupracuji," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.