Fernando Alonso se již zcela uzdravil po své nehodě na kole a podle výkonného ředitele Alpine bude příští týden připravený na předsezónní testování Formule 1 v Bahrajnu.
Dvojnásobný mistr světa se letos chystá na svůj velký návrat do Formule 1, v níž naposledy závodil s McLarenem v sezóně 2018. Letos bude chtít o další vítězství, jeho předsezónní přípravu ale narušila nehoda na kole na silnici ve Švýcarsku minulý měsíc.
Alonso utrpěl zlomeninu čelisti a musel na operaci, rychle se však zotavuje a příští týden dorazí do Bahrajnu se svým týmem Alpine, na jehož slavnostní prezentaci včera scházel. Dle svých slov se chce maximálně soustředit na svou přípravu a rekonvalescenci.
"Fernandovi se daří dobře. Měl nehodu na kole, a ty vám zřídka projdou snadno. Měl však štěstí a skončilo to jen u poranění čelisti. Mimo nezbytnou operaci a péče o ní je vše ostatní naprosto v pořádku. Fernando je úplně fit, plně funkční," komentuje výkonný ředitel Laurent Rossi.
"Byli jsme dokonce překvapeni tím, jak rychle se zotavil. Téměř ihned po své nehodě nám potvrdil, že v Bahrajnu bude, což potvrdili i jeho doktoři. Vypadá to, že měl pravdu, protože je úplně zdravý a my se těšíme na to, až ho příští týden uvidíme ve voze," pokračuje Rossi.
Alpine dnes se svým novým vozem A521 absolvuje v Silverstone prvotní test v rámci filmovacího dne před novou sezónou. Alonso se tam kvůli britským omezením cestování kvůli Covidu-19, auto tak bude mít celý den pro sebe Esteban Ocon.
Nepřítomnost Španěla vedení týmu nikterak nevadí: "Jde opravdu o to mu poskytnout tu nejlepší možnost se zotavit před nadcházející sezónou. Důležitější je to, aby se zcela uzdravil před testy v Bahrajnu, než jej mít při představení nebo zítra při prvotním testu... Udržujme Fernanda jej ve 100% formě, dejme mu čas na zotavení, ať je fit pro testování v Bahrajnu," uzavírá šéf závodní stáje Marcin Budkowski.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.