Fernando Alonso se již zcela uzdravil po své nehodě na kole a podle výkonného ředitele Alpine bude příští týden připravený na předsezónní testování Formule 1 v Bahrajnu.
Dvojnásobný mistr světa se letos chystá na svůj velký návrat do Formule 1, v níž naposledy závodil s McLarenem v sezóně 2018. Letos bude chtít o další vítězství, jeho předsezónní přípravu ale narušila nehoda na kole na silnici ve Švýcarsku minulý měsíc.
Alonso utrpěl zlomeninu čelisti a musel na operaci, rychle se však zotavuje a příští týden dorazí do Bahrajnu se svým týmem Alpine, na jehož slavnostní prezentaci včera scházel. Dle svých slov se chce maximálně soustředit na svou přípravu a rekonvalescenci.
"Fernandovi se daří dobře. Měl nehodu na kole, a ty vám zřídka projdou snadno. Měl však štěstí a skončilo to jen u poranění čelisti. Mimo nezbytnou operaci a péče o ní je vše ostatní naprosto v pořádku. Fernando je úplně fit, plně funkční," komentuje výkonný ředitel Laurent Rossi.
"Byli jsme dokonce překvapeni tím, jak rychle se zotavil. Téměř ihned po své nehodě nám potvrdil, že v Bahrajnu bude, což potvrdili i jeho doktoři. Vypadá to, že měl pravdu, protože je úplně zdravý a my se těšíme na to, až ho příští týden uvidíme ve voze," pokračuje Rossi.
Alpine dnes se svým novým vozem A521 absolvuje v Silverstone prvotní test v rámci filmovacího dne před novou sezónou. Alonso se tam kvůli britským omezením cestování kvůli Covidu-19, auto tak bude mít celý den pro sebe Esteban Ocon.
Nepřítomnost Španěla vedení týmu nikterak nevadí: "Jde opravdu o to mu poskytnout tu nejlepší možnost se zotavit před nadcházející sezónou. Důležitější je to, aby se zcela uzdravil před testy v Bahrajnu, než jej mít při představení nebo zítra při prvotním testu... Udržujme Fernanda jej ve 100% formě, dejme mu čas na zotavení, ať je fit pro testování v Bahrajnu," uzavírá šéf závodní stáje Marcin Budkowski.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.