Fernando Alonso se již zcela uzdravil po své nehodě na kole a podle výkonného ředitele Alpine bude příští týden připravený na předsezónní testování Formule 1 v Bahrajnu.
Dvojnásobný mistr světa se letos chystá na svůj velký návrat do Formule 1, v níž naposledy závodil s McLarenem v sezóně 2018. Letos bude chtít o další vítězství, jeho předsezónní přípravu ale narušila nehoda na kole na silnici ve Švýcarsku minulý měsíc.
Alonso utrpěl zlomeninu čelisti a musel na operaci, rychle se však zotavuje a příští týden dorazí do Bahrajnu se svým týmem Alpine, na jehož slavnostní prezentaci včera scházel. Dle svých slov se chce maximálně soustředit na svou přípravu a rekonvalescenci.
"Fernandovi se daří dobře. Měl nehodu na kole, a ty vám zřídka projdou snadno. Měl však štěstí a skončilo to jen u poranění čelisti. Mimo nezbytnou operaci a péče o ní je vše ostatní naprosto v pořádku. Fernando je úplně fit, plně funkční," komentuje výkonný ředitel Laurent Rossi.
"Byli jsme dokonce překvapeni tím, jak rychle se zotavil. Téměř ihned po své nehodě nám potvrdil, že v Bahrajnu bude, což potvrdili i jeho doktoři. Vypadá to, že měl pravdu, protože je úplně zdravý a my se těšíme na to, až ho příští týden uvidíme ve voze," pokračuje Rossi.
Alpine dnes se svým novým vozem A521 absolvuje v Silverstone prvotní test v rámci filmovacího dne před novou sezónou. Alonso se tam kvůli britským omezením cestování kvůli Covidu-19, auto tak bude mít celý den pro sebe Esteban Ocon.
Nepřítomnost Španěla vedení týmu nikterak nevadí: "Jde opravdu o to mu poskytnout tu nejlepší možnost se zotavit před nadcházející sezónou. Důležitější je to, aby se zcela uzdravil před testy v Bahrajnu, než jej mít při představení nebo zítra při prvotním testu... Udržujme Fernanda jej ve 100% formě, dejme mu čas na zotavení, ať je fit pro testování v Bahrajnu," uzavírá šéf závodní stáje Marcin Budkowski.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.